Jag hade bett om att få -2.7 grader bak, men när jag hämtade bilen så var det -2.1 grader. Jag frågade varför dom inte hade satt den vinkeln som jag hade bett om och det fick jag inget svar på. Han började att svamla om att dessa typer av specialbilar får vi inte in så ofta. Men vilken typ av bil har väl ingen betydelse. Hade det varit lättare att lämna ifrån sig en Volvo med en hjulvinkel som kund har bett om? Fattar inget.
Jag var måttlig irriterad på killen, men han ursäktade sig igen att han och hans kollega var lite osäkra hur man skulle översätta grader till minuter. Det blev ju 2.06 bak och då trodde dom att det var 2.6

För att lugna mig så sa han att han kunde göra om det och ställa den vinkeln jag ville ha. Skall jag vara tacksam för det? Nästa ursäkt var att det är väldigt komplicerat att shimsa denna bil, för man måste plocka ner en hel del grejer och sedan så var det så stressigt för han skulle hämta ungar på dagis. Vad är detta....händer sådant bara mig.

Sedan kom nästa kalldusch, men denna gång så kunde jag inte skylla på verkstaden. Jag hade beställt en negativ camber fram på -1.8 grader, men jag fick bara -0.7 grader.

Men detta berodde på bilen. Det gick inte att få mer negativ camber. Alla shims är bortplockade och ändå så gick det inte att få mer camber. Bilen är dessutom lite sänkt och tänk om den inte hade varit det. Då hade jag kanske bara kunna få -0.4 grader.
Jag har mailat min kontakt på Lotus om detta, men ej fått svar ännu.
Skall jag behöva slipa bort 4mm på steering arm eller hub carrier. Detta skulle ju innebära att jag tar bort 4 st 1mm shims plattor (som inte finns) och det skulle ju bli -1.0 grad. 1mm är samma sak som 0.25 grader.
Tips, vad gör jag?
Skall jag sänka ännu mer?