Hämtade nyss SLK:n från Kleemann i Danmark.
Har fått monterat kamaxlarna, blev lite till (513-535 hk/700-735 Nm).
Betydligt bättre bottenvrid och nu känns bilen jämnare, bra sug i sätet när man drar på.
Nu är det bara avgaset kvar, sen finns det inte mer från Kleemann, jag får kanske ytterligare 10-15 hk och 30-40 Nm till, växellådan ska egentligen bara tåla 700 Nm, bullshit enligt Kleemann - 800 Nm är inget problem, men om man ska gå vidare så får jag nog överväga ganska stora mods.
Jag passade på att köpa 4 Kleemannfälgar 19" när jag ändå var där - 10x19 bak och 8,5x19 fram. På med bra gummi så att man får fäste :) , sen hoppas jag att den lever upp till utlovade 0-100 på 3,7s, i nuläget så äter den bara däck och antispinnlampan förbrukar mer ström än helljuset ;)
Förbannat rolig bil, den absolut bästa jag haft, har haft 2 mercor innan, men denna lever upp till vad man brukade kalla "Mercedsekvalitet".
Hade 3 st M3:or innan och det är en riktigt trevliga bilar. Men Lotusen drar fortfarande mest uppmärsamhet
Jag hoppas nu att flygfältseventet blir av nu i september, jag har en inbjudan från Gustav som håller i detta (som ni vet), det ska bla komma nya Ferarri 599, SLR McLaren, BMW Kellener M6, M5:or, Porschar, fetemercor, etc... jag förväntar mig absolut inte att piska alla - långt ifrån, men det kvittar, bara kul att få vara med, hur som helst så säger Gustav att det blir ett till våren.
Lovar att höra av mig.
Ha de gott allihop - bilar utan överladd suger ;-)