Hej.
Jag ska ha nya kolvar till min motor och är lite osäker på vika jag ska välja, JE pistons eller Venolia.
Motorn är special, special och Mahle har inga (97,6mm i borr och blir troligen 98mm pga rost skada i 3:ans cylinder). Någon som har någon erfarenhet av dessa kolvar, är den ena bättre än den andra eller är dom likvärdiga.
För mig så ligger Venolia bäst till pga att återförsäljaren i landet finns nära, underlättar vid frågor och om det vill sig illa reklamationer.
Är nyfiken på åsikter.
Må gott
Patrik.
Kolv fråga.
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Kolv fråga.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
Re: Kolv fråga.
Hej hittade en sida om jensen-healey där man diskuterar bla tips till trimming av 907 motorn och nämner lite om kolvar de tycks föredra JE-Pistons (smidda) före originalet Hepolite, Venolia står det inget om. Om du har besvär med att dina foder behöver borras allt för mycket har jag ett komplett block med hyfsade foder i som eventuellt blir över när jag är klar med min motor. Jag är själv i behov av kolvar behöver tips om vem som kan leverera, försökte ringa på det mobilnr du skrivit men inget svar. Ring gärna mig.
Leif (Linka) 070 6037900
Leif (Linka) 070 6037900
Re: Kolv fråga.
Glömde ge länken till Jensen-healey sidan. Här är den: http://www.jensenhealey.com/html/eng.html