Lotus Excel -89 Såld

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
PeterH
Forumberoende

Lotus Excel -89 Såld

Post by PeterH »

Vet inte om jag är förvirrad eller galen men jag har kommit fram till att jag kanske borde sälja min kära Lotus eftersom tiden inte räcker till :(

Image

Bilen är alltså en Excel -89, den sista faceliften av modellen och innan jag köpte den i UK 2010 läste jag på och lärde mej att det inte fanns några LC modeller fr.o.m 1989, självklart köpte jag en Excel med HC motorn.
Nu vet jag bättre, 1989 satte Lotus ihop en handfull Exceler med LC motor, utan varken centrallås, träpaneler eller A/C och en sån udda fågel lyckades jag köpa i England samtidigt som Island gjorde flygning till och från England väldigt osäkert.

Jag är just nu mitt i en omfattande flytt av både mej och min lilla firma som tar upp all tid som jag skulle vilja ägna åt bilen, dessutom har jag inte riktigt plats för bilen på nya stället så om det finns någon som vill ta över stafettpinnen så är jag beredd att sälja Lotusen.

Bilen är svenskregad, besiktigad och påställd, den har nästan nya däck runt om, kamrem bytt 2010, delvis nytt avgassystem, alla oljor bytta, klossar runt om bytta osv osv osv.

Bilen såld til en entusiast på Västkusten och jag önskar nya ägaren lycka till med min lilla leksak

:flag: :luxhello: :flag:
Peter Hällström
You can't handle a car like a human being.... It needs love!
Post Reply