ERCup på Sturup på lördag 29/6
Posted: Thu 27 Jun, 2013 22:45
Jag brukar ju tipsa om när vi kör våra 6-timmars tävlingar i ERCup, och nu är det dags igen för Sturup på lördag. Tävlingen går mellan kl 10 - 16 och det kostar inget att komma och titta. Kanske ett lämpligt utflyktsmål för en Lotussväng i Skåne?
Vårt team Flying Fellows ligger 7:a i serien efter att ha stått still 25 minuter med havererad kopplingscylinder på premiärtävlingen på Knutstorp, och ett olyckligt däckval på andra tävlingen på Falkenberg. Nu ska vi för första gången prova Pirellis nya däck PZero Corsa, och vi hoppas de håller hela racet på Sturup som är ökänt för att "käka" däck.
Det blir att pallra sig upp tidigt på lördag morgon för kl 04.00 sätter jag kurs söderut med släpvagnen fullt lastad med verktyg, reservdelar, tankanläggning och 240 liter V-Power. Mer info finns på http://www.ercup.se
Vårt team Flying Fellows ligger 7:a i serien efter att ha stått still 25 minuter med havererad kopplingscylinder på premiärtävlingen på Knutstorp, och ett olyckligt däckval på andra tävlingen på Falkenberg. Nu ska vi för första gången prova Pirellis nya däck PZero Corsa, och vi hoppas de håller hela racet på Sturup som är ökänt för att "käka" däck.
Det blir att pallra sig upp tidigt på lördag morgon för kl 04.00 sätter jag kurs söderut med släpvagnen fullt lastad med verktyg, reservdelar, tankanläggning och 240 liter V-Power. Mer info finns på http://www.ercup.se