Jag ska registreringsbesikta min bil i nästa vecka och har läst mig fram (via den nicea sökfunktionen på forumet) att "km/h" på den digitala mätaren är okej fast farträknaren visar "mp/h" och att det ända man behöver göra utöver det är att vända på lysena.
Men hur är det med att mätaren visar "miles" istället för "kilometer" i displayen? Kommer det vara ett problem för mig?
Är det något annat ni vet som jag inte nämnt som kan vara ett problem?
Tack på förhand
"Miles" på mätaren vid regbesiktning - problem?
"Miles" på mätaren vid regbesiktning - problem?
Johan Strömqvist
Linköping
Lotus Exige S - 2009 - Aspen White (Sport/Performance/Touring) - S260(270)
Linköping
Re: "Miles" på mätaren vid regbesiktning - problem?
Finns både och bör det gå bra - min inte så avancerad Esprit SE har 2 skalor och det klagades inte på detta. :)
Men bäst är att höra med Transportstyrelsen själva angående detta - det finns nog kontaktuppgifter till dem som behandlar allt rörande införsel av fordon.
Lycka till!
Men bäst är att höra med Transportstyrelsen själva angående detta - det finns nog kontaktuppgifter till dem som behandlar allt rörande införsel av fordon.
Lycka till!
Vanya Stanisavljevic
Esprit SE '91
Esprit V8 '96
Esprit SE '91
Esprit V8 '96
Hej Johan,
Trip och avståndsmätare kan visa miles, det är inga problem.
Men du måste ha något som visar km/h, digitalt eller analogt.
Kul att sen en Lotus till i Linköping! Hoppas att du kommer på någon träff och visar upp bilen;).
M v h / Tomas
Trip och avståndsmätare kan visa miles, det är inga problem.
Men du måste ha något som visar km/h, digitalt eller analogt.
Kul att sen en Lotus till i Linköping! Hoppas att du kommer på någon träff och visar upp bilen;).
M v h / Tomas
Tomas Karlsson
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
@tomakarl
Så himla bra. Då är jag på rätt väg. kmh finns i den digitala displayen - så det är lugnt.
Klart jag kommer på div. träffar. Jag är även i stort sätt på alla ÖSK och 5100. När jag får mina plåtar ska jag även gå med här i LCCS :)
Så himla bra. Då är jag på rätt väg. kmh finns i den digitala displayen - så det är lugnt.
Klart jag kommer på div. träffar. Jag är även i stort sätt på alla ÖSK och 5100. När jag får mina plåtar ska jag även gå med här i LCCS :)
Johan Strömqvist
Linköping
Linköping