Page 1 of 1

Caterham F1 Team har fått nya ägare

Posted: Wed 02 Jul, 2014 16:08
by Nillet
Ett konsortium från Schweiz och mellanöstern har köpt Caterham F1 Team.
Namnet kommer att vara det samma och ny chef blir Christijan Albers (fd holländsk F1-förare).

http://www.caterhamf1.com/news/2014/cat ... -ownership

Re: Caterham F1 Team har fått nya ägare

Posted: Sun 08 Feb, 2015 00:05
by Stefan_A
Resterna av Caterham går på auktion inom kort: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/31144177

Re: Caterham F1 Team har fått nya ägare

Posted: Sun 08 Feb, 2015 16:19
by Göran
Jag har inte hängt med i de här svängarna. Vad hände med konsortiet som annonserades i "Nillets inlägg"?

Re: Caterham F1 Team har fått nya ägare

Posted: Sun 08 Feb, 2015 16:50
by Nillet
Det har snackats om att säljare och köpare hade ett tvetydigt kontrakt. Allt köparen trodde ingick gjorde inte det. Man jag har inte heller läst på i ärendet.