Ok, nu är jag mycket nöjd!
Jag och en polare letade igenom samtliga pin och skarvar ytterligare en gång efter allt var kopplat enligt vad jag och Josen enats om. Vi fann då att en + matning hade skadad pin och efter ett snabbt byte startade bilen!:)
Den hade dock ingen fungerande varvräknare, men däremot en lysande motorlampa.
När vi funderat lite insåg vi att det var märkligt att varvsignal och motorlampa skulle kopplas till Lotusboxen som numer inte har någon kontakt med motorn eller givare, så vi flyttade dessa till Roverboxen och sedan var även detta löst.
Bilen går nu som den ska och jag kan längta efter våren!
Tack Josen och övriga för tips och råd!
Motorstyrning Rover K series, hjälp sökes i Sthlm
Re: Motorstyrning Rover K series, hjälp sökes i Sthlm
Lotus Elise 111s Type 25 -04
MINI Cooper S -10
MINI Cooper S -10
Re: Motorstyrning Rover K series, hjälp sökes i Sthlm
Bra jobbat och grattis !
Gissar det är Christopher gamla bil du har ? Med rejält portad topp från mäster DVA.
Kommer gå rikligt bra med K-map
Fixa map justeringen, och ha lite kolla på avgaspipan ( så den inte går magert )
Om du känner att den tvekar på gas ( mellan-register ) kan du med fördel lägga på en extra b-tryck regulatorn och trycka upp bas trycket lite.
Gissar det är Christopher gamla bil du har ? Med rejält portad topp från mäster DVA.
Kommer gå rikligt bra med K-map
Fixa map justeringen, och ha lite kolla på avgaspipan ( så den inte går magert )
Om du känner att den tvekar på gas ( mellan-register ) kan du med fördel lägga på en extra b-tryck regulatorn och trycka upp bas trycket lite.
Re: Motorstyrning Rover K series, hjälp sökes i Sthlm
Tack!
Det stämmer, är hans gamla. Mycket gjort på den och känns bra med så pass nyligen genomgången motor...
MAPsensorn har fått matning från TPS, så den biten är också klar.
Menar du att kika så inte grenröret blir rött?:) Brukar de gå snålt? Tänker att det borde bli bättre(fetare bränslemapp) med K-maps mot original, fast är säkert mer aggressiv tändning också.
Ska känna efter när jag provkör, men låter i alla fall riktigt vass nu:)
Det stämmer, är hans gamla. Mycket gjort på den och känns bra med så pass nyligen genomgången motor...
MAPsensorn har fått matning från TPS, så den biten är också klar.
Menar du att kika så inte grenröret blir rött?:) Brukar de gå snålt? Tänker att det borde bli bättre(fetare bränslemapp) med K-maps mot original, fast är säkert mer aggressiv tändning också.
Ska känna efter när jag provkör, men låter i alla fall riktigt vass nu:)
Lotus Elise 111s Type 25 -04
MINI Cooper S -10
MINI Cooper S -10
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest