MHRF-försäkring

Vår klubb är ansluten till Motorhistoriska Riksförbundet (MHRF) Det innebär att alla medlemmar med fordon som är 20 år eller äldre kan teckna den förmånliga MHRF-försäkringen. För de flesta av oss så är den en enkel och framför allt mycket billig försäkring. Den har i skrivande stund ingen milbegränsning. Det som dock står som krav på försäkringstagaren är att man är betalande medlem i klubben sedan minst ett år och att fordonet inte används som vardagsfordon (till och från jobbet etc). Fordonet bör i möjligaste mån vara i standardskick eller modifierat enligt de sätt som var gängse då bilen tillverkades. Detta kommer att kontrolleras av de besiktningspersoner som är utsedda av klubben innan försäkringen godkänns.
På MHRFs hemsida hittar ni alla uppgifter om försäkringen: MHRF

Besiktningsmän
Morgan Hultgren, tel: 070-843 91 14
Rickard Fritz, tel: 070-739 00 37
Lars Wickenberg tel: 070-547 34 99

Lotus Car Club of Swedens bandagar

Klubbens medlemmar får en viss rabatt på klubbens egna bandagar.

Winners Choice

Fyra nummer av Lotus Car Club of Swedens egen Lotustidning där vi avhandlar allt om Lotus Cars och relaterade ämnen i fyrfärgstryck. Nummer 4 är alltid en väggkalender med vackra bilder på snygga bilar som pryder alla hem.