Winners Choice

 

Winners Choice

Winners Choice är klubbens tidning. Den utkommer med 4 nr/år och är fylld med reportage om våra bilar, evenemang, tekniska tips, annonser etc. Här hittar du en översikt av de senaste årens tidningar, de nyaste numren finns längst ner på sidan.

Enstaka exemplar av Winners Choice kan beställas från redaktionen och levereras i mån av tillgång. Pris 15:- per exemplar plus Postens avgifter.

Redaktion
Dane Glantz
Torsgatan 32A
561 32 Huskvarna

 
 1/98  2/98  3-4/98  
  • Lotus fyller 50 år
  • Lotusfynda i Tyskland, del 2
  • Lotus som husbil, del 2
  • Team Lotus historia – John Player-perioden
  • Hur jag utvecklade mitt Lotusintresse
  • Chapmans teori om rumpans kompressibilitet
  • Årsmötet ’98
  • Lotus Challenge 1998
  • Att leva med en Lotus
  • Det finns på tok för få Espriter i Sverige
  • Team Lotus historia – sista delen
 
 1/99  2/99  3/99  4/99
  •  Kompromisslösa 340R
  • En novis första Lotussommar
  • Lotusresa i västerled
  • Däckval till Esprit
  • Höstträff i Danmark
  •  LCCS goes west
  • Man lär så länge man lever med Lotus
  • Excel/Eclat/Elite
  •  Är svenska motortidningar trovärdiga?
  • Årsmöte på Öland i solsken och regn
  • Byt taklucka på Esprit
  • Angående släktskapet Excel/Eclat/Elite
  •  Elan +2 special
  • Från toppskick till vrak till toppskick
  • Myten om Lotusars bräcklighet avslöjas
 1/00  2/00  3/00  4/00
  • Lotus M250
  • Från toppskick till vrak till toppskick, del 2
  • En Lotusförares vardag, del 1
  • Hur får man uppleva absolut körglädje?
  • Mitt Lotusbibliotek
    Lotus Esprit Sport 350
  • Vad händer när den röda bensinen försvinner?
  • Stockholms bilsalong
  • En Lotusförares vardag, del 2
  • Mekartips för Elan
  • Ny ordförande i LCCS
  • En attraktiv bakdel – Lotus Cortina
  • Sportbilens Dag
  • Vårträff hos Wendels
  • En Lotusförares vardag, del 3
  • Lotus Elite – född klassiker
  • Årsmötet i Lundsbrunn 2000
  • Belgiens Grand Prix
 1/01  2/01  3/01  4/01
  • Nya Elise – utmärkt blir ännu bättre
  • Tjolöholm Classic Show 2000
  • Bygg om avgassystemet på Esprit V8
  • Elise på vintern
  • En Lotusförares vardag, del 4
  • Lotusmodeller del 1 – Elise S1
  • Lotus Omega
  • Gäster i garaget
  • En Lotusförares vardag, del 5
  • My first Lotus
  • Vårbesök hos Wendels
  • Lotusmodeller del 2 – Elite
  • Första sommaren med Elan M100
  • Årsmöteshelgen i Linköping 2001
  • Lotus Seven
  • Sådan var Colin Chapman, del 1
  • Lotusmodeller del 3 – Elan M100
  • Semestertips för Lotusfrälsta
  • Donington 2001
  • Esprit detaljförbättras
  • Elaner och utväxlingar
  • Lotusmodeller del 4 – Elite
1/02 2/02 3/02 4/02
  • Exige – Lotus med marktryck
  • Eminence – Lotus-limousine med V8-motor
  • Intervju med Terry Playle
  • Lotus Ecos
  • Lotusmodeller del 5 – 340R
  • Bosse Johanssons racing-Europa
  • Track day på första april
  • Donington 2002
  • En Lotusägares berättelse
  • Koenigsegg CC8S
  • Lotusmodeller del 6 – mark 6
  • Lotus Elise – en kärlekshistoria
  • Bosses racing-Europa tävlingsdebuterar
  • Årsmötet och British Car Meet
  • Lotusmodeller del 7 – Type 12
  • Första säsongen med Exige
  • Rovers K-motor
  • Intervju med Chris Barber
  • Pojkdrömmen förverkligad & Europa införskaffad
  • Lotusmodeller del 8 – Type 62
 1/03  2/03  3/03  4/03
  •  Framtidens Lotus har dieselmotor?
  • Lotus 25 epokgörande i F1
  • Leif Norberg – Lotusspecialist i Jönköping
  • Bokrecension – Lotus Elise the official story
  •  Tankar från en före detta Lotusägare
  • Rapport från Slottsvängen
  • Nyskapande och harmoni – framgångsrecept inom GP-sporten
  •  LCCS vs Bilsport Superstage
  • Årsmötet på Ring Knutstorp
  • Bilder från sommarens aktiviteter
  • Lotusmodeller del 10 – Esprit S1
  • Sju dagar med en Esprit S4
  • Nyskapande och harmoni – framgångsrecept inom GP-sporten
  • Minnesutställningen över Ronnie Peterson
    Lotus 72
  • Lotusmodeller del 11 – Esprit S2 och S2.2
 1/04  2/04  3/04  4/04
  • 111R-bästa Elisen hittills?
  • Englandstour 2003
  • Lotus mystiska, svarta huvmärke
  • Tack och farväl Lotus Esprit
  • Hasse Tullstens Europa
  •  Pånyttfödd – Exige S2
  • Var rädd om skinninredningen
  • Natursköna Dalsland Ring
  • Framgångsreceptet Ford Cortina Lotus
  • Sportavgassystem till fyrcylindriga Esprit
  • Årsmöte i ”mörka Småland”
    Fin utmärkelse till Lotus
  • Prestigefylld lådbilsracing på Goodwood
  • Wickströms Englandsresa
  • Bosses racingeuropa
  •  LeMans 24-timmars – en folkfest utan like
  • Mina första 15 år med en Lotus Europa, del 1
  • Det svarta fåret som var en ulv
 1/05  2/05  3/05  4/05
  •  Motorstark Exige i racingkostym
  • Äntligen en Exige med prestanda
  • Den första Lotusmotorn en legendarisk Twin Cam
  • Glantz Gts – mitt bilprojekt, del 1
  •  Ett år med Esprit, inte så hemskt som dom säger
  • Mina första 15 år med en Lotus Europa, del 2
  • Lotusfrälsta finns i alla samhällsklasser
  • Tidigt vårbesök i England
  • Glantz Gts – mitt bilprojekt, del 2
  •  Årsmöte i Stockholm
  • 2 Eleven – klubbracer från Lotus
  • Lotus Europa återuppstår
  • Bilbroschyrer – en livslång hobby
  • Glantz GTS – del 3
  •  Polisjakt med Lotus Mark 8
  • 20år med en Lotus Esprit
  • Glantz GTS – del 4
1/06 2/06 3/06 4/06
  •  Europa S – vilken besvikelse!
  • Exigefamiljen växer. Exige S kompressor
  • I år fyller vi 30. Jubilieumsnummer
  • 30 år med Lotus
  •  Reportage om Wendels
  • Italienresa
  • Lotus Omega, ett udda Lotus-projekt
  • Reportage om trimmningsfirman Daytune
  • Historien om Bennets
  • Den infekterade sportbilen
  • Glantz GTS – del 5
  • Sportvagnsträff i Växjö
  • Reportage från Englandsresan
  • Besök hos Classic Team Lotus
  • Besök på Lotusfabriken i Hethel
  • Årsmötet i Örserum
  • Önskebilen var en Lotus Europa… – reportage om en återvändande Lotusägare
 1/07  2/07  3/07  4/07
  • Lotusnyheter från Geneve Motor Show
  • Provkörning av Caterham CSR
  • Resereportage från Australien och Albert Park
  • Reportage från Le Mans Classic
  •  Excel-färd i snöstorm
  • Lotus Eleven – Chapmans första stora racerbilsframgång
  • Tjolöholm Classic med barn
  • Lotus Seven – vital 50-åring under nytt namn
  • Elise vs Caterham
  • F1 resa till Monaco
  • Reportage om British Carmeet på Öland
  • Årsmötet i Göteborg
  •  Trefaldig Elanägare
  • Historien om Lotus Elite
  • Track day på Sturup Raceway
1/08 2/08 3/08 4/08
  • Ett år med Lotus Elise
  • Modellbilar – en annan sida av bilhobbyn
  • Projekt ’Eagle’
    Glantz GTS – del 6
  • Bilspråket – vårt kära trätomål
  •  Reportage från Bjäresvängen
  • Opel Speedster – en Lotus Elise i fårakläder?
  • Type 47 – Lotus Europa som tävlingsbil
  • Besök på Sörens lanthandel
  •  Lotus Evora har landat
  • Reportage från Track, Sea & Party i Norge
  • Årsmötet i Mölle
  • Lotus 60-årsjubileum
  •  Lotus type 76
  • Besök hos Inga och Thorwald Christenssen
  • Reportage från Goodwood Revival
  • Reportage från Caterhamfabriken i Dartford
  • F1 resa till Spa
  • Bosse Johanssons Lotus 47
1/09 2/09 3/09 4/09
  • Resereportage från Norge
  • Bertil Carlsson – Lotusspecialist på Skåneslätten
  • Team Lotus och sponsringens intåg i motorsporten
  • Elise S2 vs 911 cab
  • Reportage om Lotus 25
  • Banträff på Ring Knutstorp
  • Bröderna Junelövs Lotus-Cortinor
  • Englandsresa till Lotus i Hethel
  • Pressklipp om Lotus Evora
  • Årsmötet i Kalmar
  • Sportvagnsträffen i Hofsnäs
  • Evora type 124 – långloppsracer
  • Besök på Ronnie Peterson museum
  • Lotus Evora på svensk mark
  • Lotus Exige Cup 260
  • Hybridmotor från Lotus Engineering
  • Mike Kimberleys avgång
  • Digitalracing från SimBi

1/10 2/10 3/10 4/10
  • Elise S3 presenterad i Geneve
  • Nya chefer på Lotus
    Evora Cup
  • Lotus tvåtaktsmotor
  • Lotus i Formel 1
  • Isuzu Piazza Turbo
  • Banträff på Ring Knutstorp
  • Import av Elise från England
  • Bjäresvängen
  • Cosworth och Lotus samarbetar igen
  •  Lotus nya era
  • Bosse Johanssons Lotus type 47
  • Superstage på Emmaboda
  • Import av Excel från England
  •  Evora S
  • Årsmöte på Loka brunn
  • Leif Norbergs Lotus XI
  • Åke Gravestams Lotus Elan S2
1/11 2/11 3/11 4/11
  • Lotus storsatsar på racing
  • Twincam-renovering
  • Elise Club racer
  • Reportage från Wendels
  • Banträff på Ring Knutstorp
  • VIP-resa hos Lotus
  • Bilen som affärsidé
  • Lotus och Mansell
  • Årsmöte i glasriket
  • Rapport från Svenskt Sportvagnsmeeting
  • Lotusklubben kör Emmaboda Superstage
  • Felsökning på Lorus Elise S1
  • Epokgörande konstruktion genom optimering
  •  Lotusnyheter från Frankfurt-mässan
  • Resetips: Moseldalen
  • Besiktningsträff hos Ystads Bilbesiktning
  • Fototävlingen avgjord
  • Epokgörande konstruktion genom tester
  • Eldriven vattenpump på Lotus Europa

1/12 2/12 3/12 4/12
  • Lotus Elan 50 år
  • Lennarts Lotus Elite
  • Ny Exige med sufflett
  • Mandelkakak med klubblogga
  • Epokgörande konstruktion genom teori
  • Evenemang 2012
  • Englandsresa med Esprit
  • Arne Forsell renoverar en Lotus Europa
  • Banträff på Ring Knutstorp
  • Epokgörande konstruktion genom genialitet
  • Inflyttningsfest hos Lotus Göteborg
  • Resereportage från Tyskland och Frankrike
  • Import av Europa S från England
  • Epokgörande konstruktion genom paradigmskifte
  • Årsmöte i Skänninge
  • Bakom kulisserna på projekt 2-Eleven
  • Gunnar Hultqvists Elan
  • Klubbens hemsida
  • Vinnarna av årets fototävling

1/13 2/13 3/13 4/13
  • Lotus Cortina fyller 50 år
  • Jubileumsåret 2012
  • Min första Formel 1-tävling
  • Lotusbilar i byggsats
  • Besök hos Mazzanti Automobili
  • Lotus Day Sweden 2013
  • En liten Skånebravad
  • På tu man hand med en Lotus Exige S
  • Boktips
  • Besök hos Bilhallen i Mjölby
  • Svenskt Sportvagnsmeeting firar 40 år
  • Lotus Festival på Donington Park
  • Lotus Festival Sweden
  • Årsmöte i Linköping
  • Learning the hard way – del 1
  • Else-Europa
  • Learning the hard way – del 2
  • 2013 års fototävling avgjord
  • Vad är det som gör en bil till klassiker?
  • British Sports Car Meeting 2013

1/14 2/14  3/14  4/14
  • Goodwood Revival 2013
  • F1 i USA
  • Learning the hard way – del 3
  • Bremen Classic Motorshow
  • Sportvagnar, barn och hundar
  • Lotus Day Sweden 2014
  • Lotus Elite
  • Drömmen om den optimala Ottomotorn
  • Tjolöholm Classic Motor
  • Bjäresvängen
  • Svenskt sportvagnsmeeting 2014
  • Monaco Historic Grand prix och Mille Miglia 2014
  • Lotus Festival Sweden 2014
  • To get something for nothing
    Aerodynamikens grundregler
  • Min bil: Del 1 av 2.
    Drömsportbilen Lotus Esprit blev en fyrsitsig GT-vagn Lotus Elite
  • Nya Elise S Cup breddar Elise-sortimentet
  • Halmstad Sportscar Event med Lotusar i behaglig skugga
  • Historien om renoveringen av en Lotus Europa Twin Cam Special JPS (type 74)
  • Reportage Goodwood revival 2014
  • Mitt Lotusår 2014
  • Nygammal designchef hos Lotus utsedd
  • Exige-programmet utökas med en ”paddelvariant´”
  • Håll dig ung – skaffa en Lotus
  • To get something for nothing. Del 2
    Aerodynamik, den glömda kunskapen
  • Sportvagnsträffen på Hofsnäs den 30 augusti
  • Drömsportbilen Lotus Esprit blev en fyrsitsig GT-vagn Lotus Elite
  • Billackeraren gör sista finishen
  • Lotus Elite 503 med nya, mjukare linjer
2015-1  2015-2  2015-3  2015-4
 1/15  2/15  3/15 4/15
  • Inbjudan till Lotus Day Sweden 3 maj.
  • Inbjudan till Lotus Festival Sweden 14-16 augusti.
  • Förklaring till 2L84F1.
  • Tillfälligheter säkrade fortsatt tillverkning av Lotus egen motor.
  • Talbot Lotus Rallyvärldsmästare.
  • Coventry Climax – skapare av ett paradigmskifte.
  • Inbjudan till Tjolöholm Classic Motor 24 maj.
  • Det är något viss med en vacker bilratt.
  • Upprop Europa-fans
  • Upphottad Evora Lotus stora nyhet på Genevemässan.
  • Vänta inte någon helt ny Lotus förrän efter år 2020.
  • Inbjudan till Lotus Festival Sweden 14-16 augusti
  • Nytt, svenskt racingteam satsar med Lotus i GT-klassen.
  • Exigeprogrammet utökas med Club Racer.
  • Elise fyller 20 år och hyllas med jubileumsmodell.
  • Ett år med Evora – Englandsresa.
  • Coventry Climax – skapare av ett paradigmskifte.
  • Lotus Day Sweden 2015. Tre år i rad med fint väder.
  • Lyckad start på Europa-inventeringen.
  • Växelspaksknoppar.
  • Kurviga asfaltsvägar genom ljusgröna bokskogar i årets Bjäresväng.
  • ”Det ska gå att få ner en V10 bakom ryggen” Lotus Exige.
  • Ett år med Lotus Evora.
  • Bankörning
  • En personlig betraktelse från Svenskt Sportvagnsmeeting 2015.
  • Sjörundan – lyckat två-märkes arrangemang. Ferarri och Lotus-träff.
  • Lotusintresse finns även i Korea.
  • 2-Eleven följs av 3-Eleven.
  • Svenskt Sportvagnsmeeting 2015. Rekorddeltagande. Rekordvarmt.
  • Skåneloppet/ Sveriges Grand Prix.
  • Frimärkshyllning till Lotus.
  • Colin Chapman startar Lotus Engineering och presenterar två nya racersportvagnar.
  • Första serietillverkade Lotus Evora 400 levererad.
  • ”Still going” men inte lika ”strong”.
  • Lotus Eclat fyller 40 i år.
  • Jubileumsresa till England. Med anledning av LCCS 40 års jubileum.
  • Lotus Festival Sweden 2015.
  • Pantera 72L med BMW-motor
  • Fototävlingen fyller 5 år. Vinnaren presenteras.
  • Lotus Festival på Brands Hatch.
  • Dags att betala årsavgiften.
  • Här är lagarna som styr ditt sportbilsägande.
  • Sören Forsberg. Lotusklubbens ständige och entusiastiske revisor.
  • Protokoll från årsmötet 15 augusti 2015.
 2016-1-jub  2016-2  2016-3  2016-4
1/16 Jubileumsnummer 2/16   3/16 4/16
  • Så föddes Lotusklubben
  • General Motors köper Lotus
  • Tionde årsmötet hölls i Mölle
  • Bugatti köper Lotus
  • Englandsresa årets ljuspunkt
  • Lotusklubben fyller 20 år
  • Tretton Lotusar på Danmarkresa
  • Lotus fyller 50 år
  • Storfrämmande när LCCS fyller 30 år
  • Englandsresa med start i Göteborg
  • Reportage från LeMans Classic
  • Lotus firade 60 års jubileum
  • Dany Bahar ny VD för Lotus
  • Elan fyller 50 år
  • Ny Lotusimportör
  • Svenskt sportvagnsmeeting 40 år
  • Ny VD hos Lotus Cars
  • Utvecklingen av Winners Choice
  • Medlemsutvecklingen i LCCS
  • LCCS huvudfunktionärer, hedersmedlemmar
  • Sportbilstillverkningen hos Lotus
  •  Lotus Europa minimalistisk sportvagnsdröm som slog in
  • Lotus Elise Sport – ny instegsmodell
  • Finn har funnit sin drömbil – Lotus Exige Roadster
  • 3-Eleven Racing – Snabbaste Lotusen – hittills
  • Lotus Europa 50 år – Stort reportage
  • Lotus Exclusive gör din bil personlig
  • Exige Sport 350 lättare och snabbare
  • Lotus Europa S, SE
  • Lotus Elise Cup 250 – Snabbaste Elisen hittills
  • Europa-gänget på garageträff i Ekerö
  • Evora 400 bantades 70kg lagom till årets Genévemässa
  • Lotus 3-Eleven snabbast på Hockenheims korta bana
  • Reportage Lotus Day Sweden Knutstorp ring 2016
  • Sveriges störste Lotusentusiast
  • Bilhallen i Mjölby
    nu auktoriserad Lotus serviceverkstad
  • Tjolöholm Classic Motor Show 2016
  • Traditionsrika Bjäresvängen kördes även i år i solsken
  • Boktips – Djuplodning i Grand Prixvärldens historia
  • Lotus Esprit Turbo
  • Lotus Elise Race 250
    endast avsedd för racing
  • Elise 20 år. Väljs till ”Autocar Readers’ Champion Award”
  • Lotus Evora 400 Hethel Edition 50 år i Hethel
  • Opel Speedster fick en helt ny kaross i aluminium
  • LCCS UK Road Trip 2016
    Del 1
  • 60-årsjubileum: Lotus Eleven
    första serietillverkade racersportvagnen
  • Sjörundan 2016 bjöd även i år på aktiv körning
  • Svenskt Sportvagnsmeeting 2016 med mörka moln och regn
  • British Motor Meet 2016
    bjöd på välkomstpåsar och rally
  • Lotus Day på Kinnekulle Ring
  • Ordförande har ordet:
    Sverige är fantastiskt-
    liksom England
  • Colin Chapman förklarar varför lätta bilar är säkrare
  • 60 år sedan: Lotus type 12
  • Lotus 2-Eleven
     
5/16      
  • Lotus Elise Special Edition
    ”Light is right”
  • Lotus Europa-gänget
  • För 60 år sedan: Rekordkörning med Lotus Eleven
  • LCCS hedermedlem 
    Reine Wisell 75 år
  • Lotus Festival Sweden 2016
    Årsmöte och 40-årsjubileum
  • LCCS UK Road Trip 2016
    Del 2
  • Falkenberg Classic
  • Lotus Elise – den optimala familjebilen?
  • Lotus Exige 350 Special Edition. Tredje jubileumsbilen i år
  • Fototävlingen 2016 resultat
  • Sportvagnsträffen i Hofsnäs firade 10-årsjubileum
     
     
1/17  2/17  3/17  4/17
  • Exige Sport 380 ”I en klass för sig”
  • Lotus första Formel 1-racer finns restaurerad i Sverige
  • What´s next? Bilbytesfunderingar av Stefan Axelsson
  • Lotus och jag. Fredrik Larssons Lotushistorik
  • Inbjudan till Lotus Festival 2017 i Vadstena
  • Örebro race day 2016 med fint besök från Classic Team Lotus
  • Inbjudan till LCCS två bandagar 2017
  • Effektivare kylvätska utan vatten
  •  Lotus Exige Race 380
    renodlad bil för racing
  • Vad hände med brittisk bilindustri på 70-talet?
  • Alex Zanardi
  • Richard Arbrink
    har varit ”Down under”
  • Colin Chapman
  • Ny Elise-variant
    nu med lägre vikt och snabbare accelaration
  • Inbjudan till bandagen på Kinnekulle ring 11/8
  • Inbjudan till Lotus Festival med årsmöte 9-10/9
  • Bondfilmen med en Lotus Esprit S1 som ”U-båt” firar 40-års jubileum
  • Ett år med Elise
  • Nillet firade 50-årsdagen med resa till Abu Dhabi
  • Bennets 30 år med Lotusservice
  • In memoriam:
    Roger Becker 1946-2017
  • Ronnie Peterson hedras med film om hans racingkarriär (med bild på Dane Glantz i Ronnies Lotus Type 72)
  • Lotus Elise bäst i klassen med lägst värdeminskning
  • Elise Cup 250 reviderad efter bara femton månader
  • Evora Sport 410 GP Edition 
  • Lotus-Lördagar i Stockholm
  • Lotus Exige Cup 380
  • Lotus är på G igen både i Sverige och i världen!
  • Orsa Sportbilsfestival
  • Solvalla Sportbilsfestival
  • Svenskt Sportvagnsmeeting
  • Lotus Day Sweden – Knutstorp. Stort reportage
  • Halmstad Sportscar Event
  • 60-årsjubileum
    Lotus Seven
  • Evora GT 430
    Lotus hittills snabbaste gatbil
  • Olle Odsell skriver om hur han kan komma att äga en toxic green Elise Cup 220.
  • Livet som bilentusiast av Magnus Lesshammar.
  • Kinesiska Geely köper aktiemajoriteten i Group Lotus
  • Niklas Olsson berättar om sitt bygge av en Westfield del 1
  • Lotus Evora GT430 Sport passar både på racerbanan och landsvägen
  • Lotus förbereder firandet av 70-årsjubileum med bla Lotus Elise Cup 260
  • Fint väder på Kinnekulle Ring under Lotus day Sweden i augusti
  • Flygpionjärerna Wilbur och Orville Wright 1903
  • Lotus Elan Plus 2 ett litet steg ”up-market”
  • Protokoll från årsmötet den 10 september 2017
  • Lotus Festival 2017 i Vadstena
  • Sjörundan 2017 i högt tempo på troligen finaste sportbilsvägen
1/18 2/18 3/18 4/18
  • Lotus Exige Cup 350
  • Håkan Bengtsson avtackad efter 12 år i styrelsen
  • Utöka upplevelsen av din Lotus, kom med på våra träffar
  • Att byta motor kan väl inte vara så komplicerat? Ja, visst kan det, till och med om det handlar om Lotus.
  • Lotuslördag – lokala träffar i nytt format
  • Inbjudan till LCCS bandagar, på Knutstorp och Kinnekulle
  • Inbjudan till Lotus festival i Skara
  • Information om LCCS resa till Hockenheim historic/ Jim Clark Revival
  • Evora GT 410 Sport
  • Nästan 8 modellvarianter per år med Jean-Marc Gales som VD
  • Ronnie Peterson 1944-1978
  • Svenskar i Lotus Cup Europe
  • Lotus 10-årsplaner
  • 3-Eleven har uppgraderats till 3-Eleven 430
  • Lotus 3-Eleven uppgraderas och ”läggs ner”
  • För 50 år sedan.
    1936-1968
    Jim ”Jimmy” Clark
  • Hockenheim Historic och Jim Clark Revival 20-22 april
  • Rekorddeltagande på Lotus Day Knutstorp!
  • Reseberättelse av Tomas Otterberg
    ”Lotusfabrikens egen fotograf förevigade min Lotus Esprit GT3”
  • Lotus Evora på svenska racerbanor 2018 med Cyan Racing.
  • Min Bil av Björn Frennesson.
    Westfield Eleven.
  • Välkommen till Lotus Festival i Skara och Kinnekulle
  • Min bil av Lars Dahlstedt.
    Lotus Elise.
  • Ny modellvariant kompletterar Exige-programmet.
  • 75 år sedan Colin Chapman byggde sin första bil
  • Jean-Marc Gales ersätts av kines på VD-posten
  • Det skall böjas i tid…
    Bertil Carlsson i Magnarp har byggt eldriven minibil till sina barnbarn
  • Exige-familjen har fått tillökning. Exige Sport 410
  • Från racerbåt via sportvagn till formelbil. Håkan Bengtssons racinghistoria.
  • Hur känns det att köra en Formel 1-bil? Håkan Bengtsson vet, han har provat.
  • Reportage från Lotuslördagarna i Göteborg, Stockholm och Skånes två Lotuslördagar.
  • Per Mohlins resa till Jim Clark Memorial och omvägen hem
  • Klubbresa till Hockenheim
  • Orsa Sportbilsfestival 2018
  • Ordföranden har ordet: Vi hade i alla fall tur med vädret.
  • Lotus Festival 2018 i Skara. Solig och välbesökt årsmöteshelg.
  • Peter Horbury övergripande designchef för Lotus
  • Protokoll från årsmötet 11 augusti 2018
  • Förvaltningsberättelse för år 2017
  • Chapmans första bil döptes till Austin Seven Special
  • Katt bland hermelinerna
    Nils G Storhagen berättar om sin Seven S3
  • Kundklinik i Göteborg för framtida Lotusbilar
  • Framgångsrika svenskar utomlands
    Lotus Cup Europe
    Lotus i Swedish GT
  • Information om klubbresa till Holland, England och Wales juli 2019
  • Höstutflykt i Stockholm med omnejd
  • Lotus firade 70 år i strålande solsken
  • Motorhistoriens sublima ögonblick, med medvetenhet följer tur