Här hittar du en översikt tidningarna mellan år 2016-2020 de nyare numren finns längst ner på sidan. Nya nummer läggs upp varefter de ges ut.

Tillbaka till Winners Choice översikt  
 2016-1-jub  2016-2  2016-3  2016-4
1/16 Jubileumsnummer 2/16   3/16 4/16
  • Så föddes Lotusklubben
  • General Motors köper Lotus
  • Tionde årsmötet hölls i Mölle
  • Bugatti köper Lotus
  • Englandsresa årets ljuspunkt
  • Lotusklubben fyller 20 år
  • Tretton Lotusar på Danmarkresa
  • Lotus fyller 50 år
  • Storfrämmande när LCCS fyller 30 år
  • Englandsresa med start i Göteborg
  • Reportage från LeMans Classic
  • Lotus firade 60 års jubileum
  • Dany Bahar ny VD för Lotus
  • Elan fyller 50 år
  • Ny Lotusimportör
  • Svenskt sportvagnsmeeting 40 år
  • Ny VD hos Lotus Cars
  • Utvecklingen av Winners Choice
  • Medlemsutvecklingen i LCCS
  • LCCS huvudfunktionärer, hedersmedlemmar
  • Sportbilstillverkningen hos Lotus
  •  Lotus Europa minimalistisk sportvagnsdröm som slog in
  • Lotus Elise Sport – ny instegsmodell
  • Finn har funnit sin drömbil – Lotus Exige Roadster
  • 3-Eleven Racing – Snabbaste Lotusen – hittills
  • Lotus Europa 50 år – Stort reportage
  • Lotus Exclusive gör din bil personlig
  • Exige Sport 350 lättare och snabbare
  • Lotus Europa S, SE
  • Lotus Elise Cup 250 – Snabbaste Elisen hittills
  • Europa-gänget på garageträff i Ekerö
  • Evora 400 bantades 70kg lagom till årets Genévemässa
  • Lotus 3-Eleven snabbast på Hockenheims korta bana
  • Reportage Lotus Day Sweden Knutstorp ring 2016
  • Sveriges störste Lotusentusiast
  • Bilhallen i Mjölby
    nu auktoriserad Lotus serviceverkstad
  • Tjolöholm Classic Motor Show 2016
  • Traditionsrika Bjäresvängen kördes även i år i solsken
  • Boktips – Djuplodning i Grand Prixvärldens historia
  • Lotus Esprit Turbo
  • Lotus Elise Race 250
    endast avsedd för racing
  • Elise 20 år. Väljs till ”Autocar Readers’ Champion Award”
  • Lotus Evora 400 Hethel Edition 50 år i Hethel
  • Opel Speedster fick en helt ny kaross i aluminium
  • LCCS UK Road Trip 2016
    Del 1
  • 60-årsjubileum: Lotus Eleven
    första serietillverkade racersportvagnen
  • Sjörundan 2016 bjöd även i år på aktiv körning
  • Svenskt Sportvagnsmeeting 2016 med mörka moln och regn
  • British Motor Meet 2016
    bjöd på välkomstpåsar och rally
  • Lotus Day på Kinnekulle Ring
  • Ordförande har ordet:
    Sverige är fantastiskt-
    liksom England
  • Colin Chapman förklarar varför lätta bilar är säkrare
  • 60 år sedan: Lotus type 12
  • Lotus 2-Eleven
     
5/16      
  • Lotus Elise Special Edition
    ”Light is right”
  • Lotus Europa-gänget
  • För 60 år sedan: Rekordkörning med Lotus Eleven
  • LCCS hedermedlem 
    Reine Wisell 75 år
  • Lotus Festival Sweden 2016
    Årsmöte och 40-årsjubileum
  • LCCS UK Road Trip 2016
    Del 2
  • Falkenberg Classic
  • Lotus Elise – den optimala familjebilen?
  • Lotus Exige 350 Special Edition. Tredje jubileumsbilen i år
  • Fototävlingen 2016 resultat
  • Sportvagnsträffen i Hofsnäs firade 10-årsjubileum
     
     
1/17  2/17  3/17  4/17
  • Exige Sport 380 ”I en klass för sig”
  • Lotus första Formel 1-racer finns restaurerad i Sverige
  • What´s next? Bilbytesfunderingar av Stefan Axelsson
  • Lotus och jag. Fredrik Larssons Lotushistorik
  • Inbjudan till Lotus Festival 2017 i Vadstena
  • Örebro race day 2016 med fint besök från Classic Team Lotus
  • Inbjudan till LCCS två bandagar 2017
  • Effektivare kylvätska utan vatten
  •  Lotus Exige Race 380
    renodlad bil för racing
  • Vad hände med brittisk bilindustri på 70-talet?
  • Alex Zanardi
  • Richard Arbrink
    har varit ”Down under”
  • Colin Chapman
  • Ny Elise-variant
    nu med lägre vikt och snabbare accelaration
  • Inbjudan till bandagen på Kinnekulle ring 11/8
  • Inbjudan till Lotus Festival med årsmöte 9-10/9
  • Bondfilmen med en Lotus Esprit S1 som ”U-båt” firar 40-års jubileum
  • Ett år med Elise
  • Nillet firade 50-årsdagen med resa till Abu Dhabi
  • Bennets 30 år med Lotusservice
  • In memoriam:
    Roger Becker 1946-2017
  • Ronnie Peterson hedras med film om hans racingkarriär (med bild på Dane Glantz i Ronnies Lotus Type 72)
  • Lotus Elise bäst i klassen med lägst värdeminskning
  • Elise Cup 250 reviderad efter bara femton månader
  • Evora Sport 410 GP Edition 
  • Lotus-Lördagar i Stockholm
  • Lotus Exige Cup 380
  • Lotus är på G igen både i Sverige och i världen!
  • Orsa Sportbilsfestival
  • Solvalla Sportbilsfestival
  • Svenskt Sportvagnsmeeting
  • Lotus Day Sweden – Knutstorp. Stort reportage
  • Halmstad Sportscar Event
  • 60-årsjubileum
    Lotus Seven
  • Evora GT 430
    Lotus hittills snabbaste gatbil
  • Olle Odsell skriver om hur han kan komma att äga en toxic green Elise Cup 220.
  • Livet som bilentusiast av Magnus Lesshammar.
  • Kinesiska Geely köper aktiemajoriteten i Group Lotus
  • Niklas Olsson berättar om sitt bygge av en Westfield del 1
  • Lotus Evora GT430 Sport passar både på racerbanan och landsvägen
  • Lotus förbereder firandet av 70-årsjubileum med bla Lotus Elise Cup 260
  • Fint väder på Kinnekulle Ring under Lotus day Sweden i augusti
  • Flygpionjärerna Wilbur och Orville Wright 1903
  • Lotus Elan Plus 2 ett litet steg ”up-market”
  • Protokoll från årsmötet den 10 september 2017
  • Lotus Festival 2017 i Vadstena
  • Sjörundan 2017 i högt tempo på troligen finaste sportbilsvägen
1/18 2/18 3/18 4/18
  • Lotus Exige Cup 350
  • Håkan Bengtsson avtackad efter 12 år i styrelsen
  • Utöka upplevelsen av din Lotus, kom med på våra träffar
  • Att byta motor kan väl inte vara så komplicerat? Ja, visst kan det, till och med om det handlar om Lotus.
  • Lotuslördag – lokala träffar i nytt format
  • Inbjudan till LCCS bandagar, på Knutstorp och Kinnekulle
  • Inbjudan till Lotus festival i Skara
  • Information om LCCS resa till Hockenheim historic/ Jim Clark Revival
  • Evora GT 410 Sport
  • Nästan 8 modellvarianter per år med Jean-Marc Gales som VD
  • Ronnie Peterson 1944-1978
  • Svenskar i Lotus Cup Europe
  • Lotus 10-årsplaner
  • 3-Eleven har uppgraderats till 3-Eleven 430
  • Lotus 3-Eleven uppgraderas och ”läggs ner”
  • För 50 år sedan.
    1936-1968
    Jim ”Jimmy” Clark
  • Hockenheim Historic och Jim Clark Revival 20-22 april
  • Rekorddeltagande på Lotus Day Knutstorp!
  • Reseberättelse av Tomas Otterberg
    ”Lotusfabrikens egen fotograf förevigade min Lotus Esprit GT3”
  • Lotus Evora på svenska racerbanor 2018 med Cyan Racing.
  • Min Bil av Björn Frennesson.
    Westfield Eleven.
  • Välkommen till Lotus Festival i Skara och Kinnekulle
  • Min bil av Lars Dahlstedt.
    Lotus Elise.
  • Ny modellvariant kompletterar Exige-programmet.
  • 75 år sedan Colin Chapman byggde sin första bil
  • Jean-Marc Gales ersätts av kines på VD-posten
  • Det skall böjas i tid…
    Bertil Carlsson i Magnarp har byggt eldriven minibil till sina barnbarn
  • Exige-familjen har fått tillökning. Exige Sport 410
  • Från racerbåt via sportvagn till formelbil. Håkan Bengtssons racinghistoria.
  • Hur känns det att köra en Formel 1-bil? Håkan Bengtsson vet, han har provat.
  • Reportage från Lotuslördagarna i Göteborg, Stockholm och Skånes två Lotuslördagar.
  • Per Mohlins resa till Jim Clark Memorial och omvägen hem
  • Klubbresa till Hockenheim
  • Orsa Sportbilsfestival 2018
  • Ordföranden har ordet: Vi hade i alla fall tur med vädret.
  • Lotus Festival 2018 i Skara. Solig och välbesökt årsmöteshelg.
  • Peter Horbury övergripande designchef för Lotus
  • Protokoll från årsmötet 11 augusti 2018
  • Förvaltningsberättelse för år 2017
  • Chapmans första bil döptes till Austin Seven Special
  • Katt bland hermelinerna
    Nils G Storhagen berättar om sin Seven S3
  • Kundklinik i Göteborg för framtida Lotusbilar
  • Framgångsrika svenskar utomlands
    Lotus Cup Europe
    Lotus i Swedish GT
  • Information om klubbresa till Holland, England och Wales juli 2019
  • Höstutflykt i Stockholm med omnejd
  • Lotus firade 70 år i strålande solsken
  • Motorhistoriens sublima ögonblick, med medvetenhet följer tur
1/19 2/19 3/19 4/19
  • För snart 10 år sedan: Eldrift och kopparfärgad kaross på Lotus konceptbil 2010
  • Foliera dubbelböjda ytor inget jobb för amatören
  • Med ”Lotus on track” på Spa-Francorchamps och Nurburgring
  • Niklas bilbygge del 2: Centrerad tumme
  • 2018 med Lotus 70 år
  • Härligt att vara på Spa (för nästan alla…)
  • Nye Lotuschefen optimistisk inför framtidsutsikterna
  • Äntligen en Esprit-efterföljare
  • Lotus Type 16, sista GP-racern med motorn fram och drivning bak
  • Alla bilaffärer är olika! 
    Georgi från Bulgarien köper Lotus Exige på Bilhallen i Mjölby
  • Lotus Day på Ring Knutstorp 1:a maj
  • Lotusbilar till salu på Blocket
  • Lotus motor 907
  • Lotus Elite Mk 14 del 1
    Racing Car for the Road
  • Lotus Driving Academy påsken 2019
  • Lotus Evora GT4 Concept- potent tävlingsbil
  • Gotland Ring, LCCS utflykt till Gotland med bankörning
  • Lotus Elite Mk 14 del 2
    Racing Car for the Road
  • För 50 år sedan:”A Seven for the seventies”
  • Ett galet förslag som blev en fantastisk resa. Vildmarksvägen under nationaldagshelgen
  • Tjolöholm Classic Motor 19 maj
  • Lotus-Perfekt bil för pensionärer?
  • Svenskt Sportvagns Meeting på Knutstorp 5-7 juli
  • Lotuslördag, Stockholm på Cars & Coffe
  • Förvaltningsberättelse 2018
  • Lotus Evija
  • Halmstad Sportscar Event den 20 juli
  • Nu är det SLUT! Dane Glantz sista nummer av Winners Choice efter 31 år som redaktör.
  • Pagan Tour 2019
    Klubbens resa till Assen, Wales och Silverstone Classic
  • Lotus Day Kinnekulle 11 augusti
  • LCCS Englandsresa 2019, DTM
  • 2019 blev ett bra Lotusår
  • Lotus Festival i Linköping 23-25 augusti
  • Protokoll från årsmötet den 24 augusti 2019
  • Säsongsavslutning Göteborg
  • 2019 års fototävling avgjord
  • Har Chapmans vision, att finna Lotus bland världens förnämsta sportbilar, uppnått?
  • Lotus Elite Mk 14 del 3
    Racing car for the road
  • Ny Lotussymbol
Tillbaka till Winners Choice översikt