Lotuslördag Väst 24 April

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
Freddy
Forumberoende
Posts: 116
Joined: Thu 06 Apr, 2017 11:10
Location: Gråbo
Contact:

Lotuslördag Väst 24 April

Post by Freddy »

Välkommen till årets första Lotuslördag Väst!

Denna gång samlas vi vid Ikea Bäckebol för att på kurviga Lotus vägar åka upp mot Trollhättan. Där kommer vi besöka ett ställe som kallar sig Classic Car Club. Det drivs av ett gäng som har en gård där de bland annat renoverar bilar och bygger replikor.

En enklare lunch mot självkostnadspris kommer ordnas av CCC men bara till dem som föranmäler till mig att de vill ha lunch. Så hör av dig på PM eller mail till goteborg@lccs.nu.

Går naturligtvis bra att följa med utan att äta lunch 🙂. Meddela gärna om du tänker komma via FB, PM eller mail så vi inte åker innan du kommit.
Lotuslördag Väst 24april_2.jpg
Fredrik Arvidsson
Kontaktperson region Göteborg/Väst
Lotus Evora S SR -14
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotuslördag Väst 24 April

Post by oodsell »

Det är ju klart att man ska med på säsongens första Lotuslördag! Fredrik har glömt ange samlingstid, men det är kl 09.30 på IKEA Bäckebols parkering. Och jag kan intyga att det är ett roligt ställe vi ska besöka för ett lunchstopp utanför Trollhättan. Jag och Lars Olsson var där förra sommaren för att titta på en originell bil som var till salu, och som jag mindes från SSK's tävlingar i början av 70-talet. En Piper GTT med Lotus Twin Cam motor som stått på sitt släp orörd sedan 1973 (se bild). Lite för mycket jobb för min del så det blev ingen affär, men den hamnade hos en annan "Lotusfamilj" så Andreas Tysk har den nu för återställande i tävlingsbart skick. Väl på plats så fick Lars och jag en rundvandring på gården där ett antal äldre herrar förvarade ett 15-tal spännande bilar i olika stadier av renovering. Så väl värt ett besök!
IMG_0926 - kopia.jpg
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 23 guests