Elise Cup 2015

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Elise Cup 2015

Post by oodsell »

Rensning i leksakslådan
Jag har börjat inse att jag har för många bilar för att hinna använda dem tillräckligt, och det är trångt i garaget. Efter moget övervägande blir det nog min gröna Elise Cup som hamnar på säljlistan. Med banpreppad Elise S1 och Evora S i garaget så täcker jag ändå in både banåka och touringåka, så Cupen kommer lite på mellanhand. Det är en av de mest eftertraktade Eliserna i Toxic Green Metallic, med AC, audio, det ”stora aerokitet” och 220 Hk (som lätt tas upp till 265 Hk med Komo-Tec kit).
Bilen togs in av Lotus Göteborg men såldes aldrig innan de lade ned som generalagent, så den hamnade i Förenade Bils garage i Malmö. Jag köpte den därifrån 2017 och sedan dess är den är körd försiktigt av pensionär i 1170 mil 😁 , så den är ett givet samlarobjekt….. När vädret blir bättre tänkte jag kanske transportera den till Pierre på Bilhallen för försäljning, men om någon innan dess vill göra en kontantaffär så kan ni maila mig på olle@odsell.se för mer detaljer. (Pierre kan förstås hjälpa till med t ex finansiering och inbyte, vilket jag inte kan). Det finns nästan inga vänsterstyrda begagnade Cup till salu i Europa, och den billigaste för närvarande kostar 55.000 Euro. Det vore ju kul om den stannade i landet.
IMG_8715 - kopia.jpg
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Elise Cup 2015

Post by oodsell »

Efter protester från familjen och synpunkter från kompisar i klubben så blir nog den giftgröna kvar i garaget. Pierre i Mjölby har förståelse för det och vi är ganska ense om att den knappast kommer minska i värde de närmaste åren om jag sköter den. Om någon kommer dragande med en plastsäck med en halv mille i omärkta sedlar så kan vi ta ett snack om det över en kopp kaffe, men annars så blir den nog kvar i Sverige och i familjen tillsvidare. :-D
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
mjohannssen
Forumberoende
Posts: 155
Joined: Tue 25 Jul, 2017 09:26
Location: Strängnäs
Contact:

Re: Elise Cup 2015

Post by mjohannssen »

Glädjande besked Olle :-D
Micael Johannssen
Lotus Elise 111s -99
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg
Contact:

Re: Elise Cup 2015

Post by silke »

Helt rätt beslut Olle!

Angående plastsäcken och dess storlek så är min åsikt att den borde vara större än vad du indikerar...  :beer: nuvarande storlek känns väldigt lockande.. :winking:
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Elise Cup 2015

Post by oodsell »

silke wrote: Sun 11 Apr, 2021 10:38 Helt rätt beslut Olle!

Angående plastsäcken och dess storlek så är min åsikt att den borde vara större än vad du indikerar...  :beer: nuvarande storlek känns väldigt lockande.. :winking:
Jo det kanske, och sen blir det kanske svårt att bli av med alla hundralappar.....😄
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Elise Cup 2015

Post by oodsell »

Har man väl sagt A så får man väl säga B, så nu har den gröna trots allt lämnat mitt garage och bor numera i Stockholmstrakten. Den nye ägaren (som tidigare ägt bl a en Opel Speedster och har fler andra röda sportbilar) får själv ge sig tillkänna när han går med i klubben, men det känns som den kom till ett bra hem. :-D
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests