Uppdaterad 2020-06-09! Lotuslördag Väst 13 Juni - 7H Bil + von Braun Sports Cars

Träffar, bankörningar, möten etc.
Freddy
Forumberoende
Posts: 116
Joined: Thu 06 Apr, 2017 11:10
Location: Gråbo
Contact:

Uppdaterad 2020-06-09! Lotuslördag Väst 13 Juni - 7H Bil + von Braun Sports Cars

Post by Freddy »

Välkomna till Lotuslördag Väst!

Tyvärr kan inte Lusitano Cars ta emot oss utan har fått ställa in besöket hos dem.

Som ersättning kommer vi istället besöka 7H Bil, http://www.7hbil.se. De kommer bjuda på kaffe och jag kommer fixa något att fika på.

Vi börjar hos von Braun Sports Cars, http://vonbraun.com/ som ligger i Skene. Där kommer vi få en rundvisning i lokalerna och möjlighet att titta på bilarna som de har till salu. Därefter åker vi vidare till 7H bil.

Vi samlas på Ikeas parkering i Kållered för att 9.30 gemensamt åka på fina kurviga vägar till Skene där vi är framme runt 10.45. Det går att möta upp vid Fjärås Kyrka, för er som kommer söder ifrån eller vid von Braun om det passar bättre.

Anmäl Er till mig så jag vet hur många som kommer och var du möter upp oss. Går bra att göra på forumet, via PM, mail, via Facebook eller Messenger.

Varmt välkomna!
Lotuslördag väst 13 juni v2 low rez.jpg
Last edited by Freddy on Wed 10 Jun, 2020 13:47, edited 2 times in total.
Fredrik Arvidsson
Kontaktperson region Göteborg/Väst
Lotus Evora S SR -14
Freddy
Forumberoende
Posts: 116
Joined: Thu 06 Apr, 2017 11:10
Location: Gråbo
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by Freddy »

Vi har nu utökat våran Lotus lördag. Det blir alltså först Lusitano Cars och vi kommer även besöka von Braun Sports Cars som båda ligger i Skene. Detta får du inte missa, glöm inte heller att anmäl till mig om du kommer, se inbjudan för mer info.
Fredrik Arvidsson
Kontaktperson region Göteborg/Väst
Lotus Evora S SR -14
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by silke »

Låter som en rolig och intressant dag! Går det för sig att hänga med i familjekombin i nuvarande brist på Lotus? I så fall kanske jag och delar av familjen skulle vilja hänga på! Måste dock stämma av med ledningen där hemma först, så vågar inte lova för mycket! :lol:
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
Freddy
Forumberoende
Posts: 116
Joined: Thu 06 Apr, 2017 11:10
Location: Gråbo
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by Freddy »

silke wrote: Mon 01 Jun, 2020 12:29 Låter som en rolig och intressant dag! Går det för sig att hänga med i familjekombin i nuvarande brist på Lotus? I så fall kanske jag och delar av familjen skulle vilja hänga på! Måste dock stämma av med ledningen där hemma först, så vågar inte lova för mycket! :lol:
Vi är ju en inkluderande liten klubb där även andra bilmärken kan få åka med :steer:. Så det är inga problem om du vill hänga på men meddela till mig om du kommer eftersom jag fixar lite fika och både Lusitano och von Braun vill veta hur många som kommer.
Fredrik Arvidsson
Kontaktperson region Göteborg/Väst
Lotus Evora S SR -14
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by silke »

Tack Fredrik, det låter bra. Tänker att det skulle kunna bli ett bra tillfälle för mig att stilla det värsta av min Lotus abstinens.  :beer:

Min svärfar har en närmare relation till Lusitano och deras bilar än de flesta av oss då han beställde, och ägde under några år, en av de sista Indigo 3000 som tillverkades. Han skulle förmodligen älska att hänga med på den här turen, men han är dock över 70 vid det här laget. Med tanke på rådande läge, vet du hur Lusitano tänker sig det här med att hålla avstånd under rundturen?
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by oodsell »

Hej Daniel, jag tycker definitivt att du ska ta med din pappa. Distanseringen kan han nog sköta själv genom att undvika närkontakt med andra deltagare. Vi kommer givetvis be alla att respektera de generella regler som gäller.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Nils
Användare
Posts: 12
Joined: Sun 09 Aug, 2009 11:30
Location: Stockholm
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by Nils »

Låter som en mycket intressant Lotuslördag! Indigo 3000 har ju en spännande historia, som nu faktiskt återuppstått och lever vidare.
Jag kommer söderifrån och siktar på att ansluta vid Fjärås Kyrka.
Nils G Storhagen
Lotus Exige Sport 350 2016 (röd)
Lotus Elan S3 1967 (röd)
Lotus Seven S3 Twin Cam 1969, replica från 1983 (röd)
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by silke »

Vi kommer med hela familjen inklusive svärmor och svärfar, det vill säga fyra vuxna och två barn. :-D vi ser till att vara på plats vid Ikea Kållered kl 09:30. Däremot så kommer vi avvika efter besöket hos Lusitano, von Braun tar vi en annan dag!

Ser fram emot det här, skall bli skoj!
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
Freddy
Forumberoende
Posts: 116
Joined: Thu 06 Apr, 2017 11:10
Location: Gråbo
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by Freddy »

silke wrote: Thu 04 Jun, 2020 19:51 Vi kommer med hela familjen inklusive svärmor och svärfar, det vill säga fyra vuxna och två barn. :-D vi ser till att vara på plats vid Ikea Kållered kl 09:30. Däremot så kommer vi avvika efter besöket hos Lusitano, von Braun tar vi en annan dag!

Ser fram emot det här, skall bli skoj!
Ok, då har jag noterat detta.
Vi ses!
Fredrik Arvidsson
Kontaktperson region Göteborg/Väst
Lotus Evora S SR -14
MagnusS
Stamgäst
Posts: 27
Joined: Sun 12 Aug, 2012 18:53
Location: Göteborg
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by MagnusS »

Hej,
Detta låter ju för bra för att missa. Jag fyller Elisen och hänger med!
Elise S2 -2001
Freddy
Forumberoende
Posts: 116
Joined: Thu 06 Apr, 2017 11:10
Location: Gråbo
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by Freddy »

MagnusS wrote: Sun 07 Jun, 2020 21:59 Hej,
Detta låter ju för bra för att missa. Jag fyller Elisen och hänger med!
Ja, detta tror jag inte man vill missa. Har noterat att du kommer  :up:

Just nu är det 15 anmälda bilar där några inte kommer i en Lotus. Men det finns plats för fler så vill du vara med så anmäl till mig. Både Lusitano och von Braun vill veta hur många vi blir.
Fredrik Arvidsson
Kontaktperson region Göteborg/Väst
Lotus Evora S SR -14
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by oodsell »

Fredrik, du har kanske antecknat mig redan, men vi blir två eller kanske tre personer. Sedan kommer också Gert Söderberg 2 personer (han ringde mig) i Elise S1.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
MagnusS
Stamgäst
Posts: 27
Joined: Sun 12 Aug, 2012 18:53
Location: Göteborg
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by MagnusS »

Freddy wrote: Mon 08 Jun, 2020 09:11
MagnusS wrote: Sun 07 Jun, 2020 21:59 Hej,
Detta låter ju för bra för att missa. Jag fyller Elisen och hänger med!
Ja, detta tror jag inte man vill missa. Har noterat att du kommer  :up:

Just nu är det 15 anmälda bilar där några inte kommer i en Lotus. Men det finns plats för fler så vill du vara med så anmäl till mig. Både Lusitano och von Braun vill veta hur många vi blir.
Ett litet förtydligande bara att vi blir två personer, då det kanske var lite otydligt att bara skriva att jag fyller Elisen.
Elise S2 -2001
Freddy
Forumberoende
Posts: 116
Joined: Thu 06 Apr, 2017 11:10
Location: Gråbo
Contact:

Re: Uppdaterad! Lotuslördag Väst 13 Juni - Lusitano Cars + von Braun Sports Cars

Post by Freddy »

MagnusS wrote: Mon 08 Jun, 2020 14:54 Ett litet förtydligande bara att vi blir två personer, då det kanske var lite otydligt att bara skriva att jag fyller Elisen.
Det var precis så jag tolkade inlägget :-D
Fredrik Arvidsson
Kontaktperson region Göteborg/Väst
Lotus Evora S SR -14
Freddy
Forumberoende
Posts: 116
Joined: Thu 06 Apr, 2017 11:10
Location: Gråbo
Contact:

Re: Uppdaterad 2020-06-09! Lotuslördag Väst 13 Juni - 7H Bil + von Braun Sports Cars

Post by Freddy »

Idag meddelade tyvärr Lusitano Cars att de har fått förhinder och inte kan ta emot oss. Men vi ställer naturligtvis inte in utan har planerat att som ersättning besöka 7H Bil istället. Där efter åker vi vidare till von Braun.

Meddela till mig om ni kommer så jag vet hur många bullar till jag behöver fixa.
Fredrik Arvidsson
Kontaktperson region Göteborg/Väst
Lotus Evora S SR -14
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests