Vilken typ färg/underredsmassa används i hjulhusen - Europa
Vilken typ färg/underredsmassa används i hjulhusen - Europa
Undrar detta då jag vill förbättra den som finns.Massan är lite gummiaktig men ändå ganska hård.
joakim
SE highwing
SE highwing
Jag går själv och funderar på vilken massa som är bäst. Originalmassan är precis som du säger ganska hård frågan är dock om det inte beror på att den är gammal.
Jag har testat lite olika och just nu lutar jag åt att använda Biltemas spraybara variant som blir lite gummiaktig med en hyfsat hårdhet. Hittar du någon som passar ännu bättre så hör gärna av dig.
Jag har testat lite olika och just nu lutar jag åt att använda Biltemas spraybara variant som blir lite gummiaktig med en hyfsat hårdhet. Hittar du någon som passar ännu bättre så hör gärna av dig.
För att minska risken för irriterande "stenkottsstjärnor" p.g.a. stenar som slår i skärmarna från insidan, så kör jag med "kexchokladsprincipen" i mina hjulhus. Underredsmassa, ett tunt lager glasfiberväv och sedan underredsmassa igen. Underredsmassan kom i femliters "målarfärgsspannar", kommer ej ihåg fabrikatet.
En Plus 2:a väger ju så mycket ändå...
Mvh,
P-O
En Plus 2:a väger ju så mycket ändå...
Mvh,
P-O
Hej Joakim
skickar en lite direktlänk till en bild (Jag antar att det var en bild du ville se)
http://m1.131.telia.com/~u13106776/Sprint_holes2.JPG
om det räcker att göra så här vet jag inte men det får tiden utvisa .
Body + färg som sagt är min variant , penslade först ett lager själv högst upp i hjulhusen sen sprutade min lackerare på ett lager i hela hjulhusen, för att sen lacka med 2k topplack.
Snygg sida du har Joakim o din Europa ser riktigt trevlig ut
// Johan
skickar en lite direktlänk till en bild (Jag antar att det var en bild du ville se)
http://m1.131.telia.com/~u13106776/Sprint_holes2.JPG
om det räcker att göra så här vet jag inte men det får tiden utvisa .
Body + färg som sagt är min variant , penslade först ett lager själv högst upp i hjulhusen sen sprutade min lackerare på ett lager i hela hjulhusen, för att sen lacka med 2k topplack.
Snygg sida du har Joakim o din Europa ser riktigt trevlig ut
// Johan