Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Träffar, bankörningar, möten etc.
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by Stefan_A »

Till sommaren så försöker sig motorsportlegendaren Pick Troberg på att anordna Knutstorp Revival. Av allt att döma inspirerad av Goodwood Revival. Klubben har för avsikt att finnas representerade på detta evenemang som framförallt riktar sig till de med intresse av lite äldre bilar. Läs mer om själva evenemanget på http://www.ringknutstorp.com/knutstorprevival.

Det blir tävlingar på banan med bilar från både Racerhistoriska klubben och dess danska motsvarighet, och på publikområdet kommer olika märkesklubbar att ställa ut sina bilar. Arrangören uppmanar så många som möjligt att ha tidsenlig klädsel från främst 40-, 50- och 60-talet, men man är välkommen även med “vanlig” klädsel (till skillnad från depån på Goodwood). Det blir också flyguppvisningar, gamla MC, stort kock tält med vin & champagne bar, antik & kuriosa utställning, mm.

Klubben kommer att ha sitt tält och parkering inne på publikområdet både lördag och söndag. Men för att vara säker på att få en plats där krävs förköp av biljetter, och då får man också rabatterat inträde och gratis parkering för Lotusbilar (gäller alla modeller). Icke föranmälda med Lotusbilar får parkera på klubbens område endast i mån av plats och till ordinarie inträdesavgift.

Följande priser per person gäller vid förköp genom klubben (ordinarie pris inom parentes):
Endagsbiljett 150 kr (200 kr)
Tvådagarsbiljett 225 kr (300 kr)

Barn och ungdom upp till 15 år gratis. Förköp av biljetter görs senast 25 april genom inbetalning till LCCS bankgiro 5804-9263, ange tydligt
Revival, antal biljetter (t ex 3x150), namn och adress på inbetalningen.

Vid frågor kring klubbens deltagande i evenemanget kontakta:
webmaster@lccs.nu eller ordforande@lccs.nu
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
hedegaard
Stamgäst
Posts: 44
Joined: Tue 29 Nov, 2011 21:05
Location: Helsingborg (planteringen)
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by hedegaard »

Tanken med sådana proffs evenemang är säkert bra menat
.fast det drabbar mscc som är en liten frivillig organisation
deras evenemang SSM i juni har samma målgrupp och jag tror det bliver ett tufft när man har 2 likvärdiga evenemang på samma ställe  :down:
Lotus Elise s1 (Helga) Roadsport c
Lotus Elise s1 (Viktoria) söndagsbil
User avatar
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran
Posts: 643
Joined: Mon 17 Feb, 2003 12:25
Location: Genarp, Skåne.
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Vi som jobbar med SSM har sett faran med två evenemang av samma typ på samma bana och gör allt som vi kan för att SSM ska vara lika trevligt som de andra åren.
Jobbet med årets tävlingar och rally är redan i full gång.
Vi har varit i kontakt med flera av föreningarna som deltar på SSM för att försöka försäkra oss om att deltagarna kommer på båda evenemangen, eller om dom bara vill på ett så hoppas vi på att det blir vårt som väljs :-)

Självklart så kommer jag till Knutstorp Revival, ska bli roligt att gå runt och titta och prata med alla :-)

Hälsningar
Patrik
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by Nillet »

Var det inte ett till "Revival" på en svensk bana i år?
Eftersom jag inte har en bil från tidsepoken får jag nöja mig med att vara publik på detta evenemang...
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by Stefan_A »

Givet SSM's starka varumärke så tror jag personligen att det evenemanget klarar sig bra. Om Revival blir en succé eller inte får framtiden utvisa. Men förhoppningen är att vi kan träffa på Lotusintresserade som inte nödvändigtvis dyker upp i andra sammanhang. Det är inte utan att man undrar ibland var alla gamla Lotusbilar som finns i medlemsmatrikeln håller hus. På träffarna är det uteslutande Elise/Exige och en och annan Esprit.

Men visst är det ett problem med alla evenemang under sommaren. Vilka skall man själv välja och vilka skall vi som klubb engagera oss i?
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
STELL
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1059
Joined: Wed 08 Jan, 2003 11:12
Location: STOCKHOLM
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by STELL »

Jag tycker det är lite lustigt att de valt Knutstorp för Pickos evenemang. Hade de valt Mantorp eller Falkenberg så hade det varit mer förståligt (För mig i alla fall).
Då med motivationen att det är "nära" de andra stora städerna.

Om jag inte missminner mig totalt så stod tidningen Automobil som arrangör för det evenemang som var på Mantorp i slutet av -90 och början -00 talen. Det var för oss intresserade av både äldre och nyare sportbilar.

Hade det inte varit enklare att återuppliva en sån sak , istället för att i stort planka ett befintligt evenemang, och på dess egen hemmaplan.

:steer:
STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1396
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by oodsell »

Jag håller med Stefan om att SSM är så etablerat sedan 40 år tillbaka så det evenemanget är nog inte i fara. Det är snarare en chansning att starta Knutstorp Revival men RHK-tävlingarna bildar ju en bas som förhoppningsvis gör risken liten. Vi ska i klubben vara med på båda evenemangen och synas med vårt tält, flagga osv, och promota Lotus och klubben. Sedan så brukar ju lite konkurrens bara vara nyttigt, då man måste skärpa sig och se över sitt erbjudande till publiken. Om man ska se någon skillnad i inriktning på Revival och SSM så är det väl att Revival siktar på lite äldre bilar och publik jämfört med SSM.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by Graf Orlok »

...dessutom kan det väl inte finnas nog med evenemang för oss svältfödda bilnördar i detta land med endast ett par månaders sommar.  :banana:

Känns däremot som jag måste flytta till Skåne snart om jag ska fortsätta vara bilnörd. Knutstorp verkar ju vara Banan med stort B.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1396
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by oodsell »

Vi kommer nu att göra en gruppbeställning av rabatterade biljetter till de som har anmält sig och betalat till klubben. Sedan skickar vi ut biljetterna med brev till er i slutet av denna vecka, så ni bör ha dem under vecka 20. Det kommer att finnas plats för fler Lotusbilar och även "moderna" bilar som Elise och Exige är välkomna. Säg bara till i insläppet att ni ska till Lotusklubbens parkering.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by Stefan_A »

I helgen är det dags för Knutstorp Revival. Ni som kommer dit med Lotusbilar, fråga efter klubbens område så ni kommer rätt. Övriga hoppas vi så klart kommer förbi och hälsar på!
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by Stefan_A »

Nyss hemkommen från Knutstorp kan jag konstatera att arrangemangsansvariga har en del att förbättra. Klubben har tidigt ställt frågan till arrangören om nyare bilar i klubbmontern, givet att många av de bilar som tillkommit i klubben och som rullar ute på vägarna är av senare modell. Typ Elise och Exige. Vi har fått besked att vi var välkomna till utställningen oavsett bilmodell.

Detta gäller tydligen inte längre! Jag fick besked om att alla nyare bilar hänvisas till besöksparkeringen oavsett klubb. Dvs du kan lika gärna köra dit med vardagsbilen. Mycket tråkigt att man från arrangörshåll inte är konsekvent och jag kan bara beklaga om fler av er blivit avvisade. Det är tyvärr inget vi i klubben råder över, men kritiken kommer att förmedlas.

Jag hade inte haft något problem om vi redan från början fått besked om att enbart bilar före 1970 släpps in eller så. Men att inte stå fast vid tidigare besked är riktigt dåligt.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Marcus N
Forumveteran
Posts: 494
Joined: Wed 24 Sep, 2003 17:32
Location: Helsingborg, Skåne
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by Marcus N »

Jäkla trams med äldre än 70talsbilar isf skulle ju Audis alla bilar inte få vara med och inte 80% av porsches, astonmartin, TVR och Lotus som var där. De får ju vara konsekventa varför ska annars saabmuseet visa 9000 och volvomuseet 850 kombi BTCC och något annat museum visa en Ferrari testarossa och varför då tillåta Formel 3 bilar från 1986
Lotus Elise -97
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by Stefan_A »

Ser fram emot SSM istället, där vet vi att vi är välkomna och det är ett arrangemang som håller hög klass år efter år.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1396
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by oodsell »

Jag var på Revival på söndagen i gott väder. Jag förstår dock Stefans
frustration och att han inte åkte tillbaka. Mycket osmidigt av
funktionärerna och uppenbarligen dåligt informerade, eftersom vi försäkrat
oss om att alla Lotus skulle släppas in oavsett ålder. De måste ha fått ny
information senare för på söndagen var det flera Elise och andra yngre
sportbilar på området.

Men vi tänker skriva ett mail till arrangörerna och påpeka denna
incident och att de bör betala tillbaka Stefans 225 kr. Dessutom ska vi
påpeka ett antal nödvändiga förbättringar om de vill göra om arrangemanget
kommande år. Mycket var bra och det var kul med alla som bemödat sig att
klä upp sig i äldre kläder, men det fanns också många missar.

Det största problemet var att de hade tagit in för många tävlande så att det
var överfullt i både nedre och övre depån. De hade svårigheter att få fram
bilar till träning och start och de fick därför korta av heaten. Där vi fått
utrymme att ställa klubbens bilar så stod det en finsk gammal racingbuss
precis framför. Sedan var det omöjligt att med hjälp av programmet förstå
vilka bilar som körde ihop i de olika heaten, och speakern gjorde det inte
mycket bättre.

Men vi hade ett tjugotal Lotus på vårt område på söndagen och jag tror att
de flesta hade en trevlig dag trots allt.
Attachments
IMG_1977 - Kopia.JPG
IMG_1975.JPG
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Graf Orlok
Forumveteran
Posts: 395
Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
Location: Täby, Stockholm
Contact:

Re: Knutstorp Revival 2014-05-23--25

Post by Graf Orlok »

Offantligt läcker Europa! Vems är den?
Trist att folk blev motade i dörren på grund av missförstånd, och att det verkar ha varit ett evenemang fullt av "barnsjukdomar". Det verkar ju däremot i slutändan ha varit hyfsat Lotus-tätt. Ett 20-tal är ju inte fy skam, men tråkigt att det kunde ha varit fler.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests