Tänkte bara varna för fraktfirman TNT. Jag har köpt lite bildelar från en kille i England och kontaktade TNT för hemtransporten. Sakerna lämnades in på TNT i torsdags och jag har blivit lovad att ha prylarna i Umeå idag eftersom jag betalade lite extra för express. Jag har med hjälp av fraktsedelnumret försökt spåra paketet på www.tnt.se utan resultat. Jag har kontaktat kundservice och fått beskedet att paketet troligen inte blivit skickat och att säljaren säkert blåst mig. Kontaktade säljaren av delarna (som jag litar på och har adress och tel nr till) och fick en kopia på fraktsedeln. Kontaktade kundtjänst igen och blev meddelad att om det var inlämnat på ett TNT kontor i England så skulle det finnas i den globala databasen vilket det inte gör så det kan inte vara skickat
Efter lite gnuggande av geniknölarna gick jag in på TNT´s engelska hemsida och sökte på fraktsedelnummret där och fick upp att paketet mycket riktigt blev skickat i Torsdags och kom till Manchester på Fredag. Ringer tillbaka till svenska kundtjänsten och meddelar att paketet kommit till Manchester och undrar var det tagit vägen sen? Då blir dom jätteförvånade och undrar hur jag fått tag i dom uppgifterna.
Det slutade med att dom tyckte att jag skulle återkomma imorgon så kanske det dykt upp då. Det känns ju kul att betala express och få sån här service (dom håller med mig om att om det skickades i torsdags så ska jag ha det nu så det är inte jag som missuppfattad hur lång tid det tar)
Ja, ja det kommer nog fram till slut hoppas jag, var bara tvungan att skriva av mig lite.