Så har jag då köpt ännu en lotus, en 1971 Europa som ä i stort behov av renovering.
Min Esprit är enligt vägverket numera den enda i landet med dragkrok !!!
Som ni ser på inrednings bilderna så är bilen möglig & halvrutten innuti, så om någon av er har två stolar till en Europa får ni gärna höra av er.
Å när jag ändå skriver om min Europa så kom jag & tänka på en grej, hette bilen Europe i england & Europa i resten av världen ?
I mitt reg bevis står de nämligen Europe men på emblemen står det Europa & i annonser från hela världen har jag sett båda varianterna, någon som vet ?
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Det finns en hel del inredning att beställa från Banks. Två go-cartstolar är ett annat alternativ. När jag ska åka med hjälm måste jag i alla fall ta bort dynorna i stolen och sitta direkt i stolens plåtstomme.
De hette Europa i England, den kom inte dit förrän 1969. På kontinenten hette den Europe. Men som vanligt med Lotus, så finns det ingen logik att hänvisa till.
Förresten, är det någon som känner till någon som vill göra sig av med ett gäng Revolutionfälgar till Europan?
Nu är det bara att skruva isär och ihop så du kan vara med på bana nästa år = superkul!
Ska göra mitt bästa för att ha bilen rullande nästa sommar, största problemet är att jag har 32 mil till mitt garage...
Men jag ska ta upp motorn & växellådan till stockholm snart & börja gå igenom dom. Kommer säkert besvära dig i höst & vinter om tips & råd. Tack för hjälpen hittils i mitt letande.
Å stort tack till Rune för verkstadshandboken, den kommer jag ha mkt nytta av i vinter.
Hur fick du tag i kroken (bara nyfiken), köpt färdig eller hembygge?
Köpte en universal krok för sportbilar från USA, den passar även porsche boxster, men får bara belastas med 750 kg.
De ä nog för ordningens skull bäst att jag avslöjar att jag bara skojade lite med er, har ingen krok på min Esprit men lyckades med en snygg parkering framför släpet.
Kenneth Sundfors wrote: Iskallt Foto
Man tänkte ju "nä nu får du ge dig, drag på en LOTUS!!"
Va bara tvungen att ta ett foto på båda mina bilar tillsammans & fikc då en tokig idé som vanligt...
Näe inga dragkrokar på nån lotus, men det jag skrev om drag till Porsche boxster stämmer faktiskt, finns en firma i USA (var annars) som gör drag till sportbilar & dom har ett till boxstern som ju dessutom har avgasröret i mitten därbak, ser för Jäv#¤%# ut...
Själv har faktiskt, haft skidställ på min Esprit (ni kommer väl ihåg reklamen för Bacon McFeast i julas), jag och James Bond.
Äntligen!!! där fick jag det bekräftat vilken S3:a det var som var med i den reklamen fick liksom aldrig klart för mej vems vita Esprit det var nämligen....
Hur fick du tag i kroken (bara nyfiken), köpt färdig eller hembygge?
Köpte en universal krok för sportbilar från USA, den passar även porsche boxster, men får bara belastas med 750 kg.
De ä nog för ordningens skull bäst att jag avslöjar att jag bara skojade lite med er, har ingen krok på min Esprit men lyckades med en snygg parkering framför släpet.
Jag gick på det i alla fall, kanske lite för att min bror på allvar tänkt montera drag på sin RX-7 (nya modellen, som får dra 1700 kg!! ) för att transportera sin racerbil som han ska bygga av en likadan RX-7.