Bruksbil för även bankörning?
- Mikael_W
- Forumadministratör
nu har jag också prövat en 996turbo. Kan inte bestämma mig om jag blev impad eller inte men är ju alltid svårt efter endast en teskörning. Tyckte den lät väldigt mycket i kupén vid högre hastigheter fast kan ju vara det exet jag pröva som var sliten då jag heller inte blev så imponerad av bromsarna. Visst den var snabb men tyckte nog Espriten kändes snabbare och lite roligare väghållning.
Mikael, Fisker Karma
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Grattis Micke
Har inte kört nån 987 än, men har haft några 986:or å dom är väldigt trevliga bilar att köra även om man ibland önskar lite mer effekt. (fast man får väl inte säga att en bil ä undermotoriserad på detta forumet fler gånger...
)
987:an ser väldigt läcker ut & du kommer nog tyvärr fastna i porsche träsket nu, för dom kan verkligen bygga bilar...

Har inte kört nån 987 än, men har haft några 986:or å dom är väldigt trevliga bilar att köra även om man ibland önskar lite mer effekt. (fast man får väl inte säga att en bil ä undermotoriserad på detta forumet fler gånger...

987:an ser väldigt läcker ut & du kommer nog tyvärr fastna i porsche träsket nu, för dom kan verkligen bygga bilar...
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
- Mikael_W
- Forumadministratör
det är lugnt skall behålla Espriten
. Var först inne ett tag på att byta espriten mot en 996turbo men tyckte turbon inte var lika kul som espriten, kändes inte riktigt lika snabb,exakt i väghållningen och motorljudet var inte så spännande så blev en boxster istället. Tyckte precis som du att 996s saknade lite krut efter 100km/h, tydligen skall den nya ha rätt förbättrad acc från 100-200 men det får man väl pröva till våren 

Mikael, Fisker Karma
Micke !
Ser fram mot en provtur !!
Vi kan väl göra som sist, att vi byter bil och kör en trevlig runda.
Men som Rickard skrev, man får passa sig så man ej fastnar i träsket.
Fast han verkar ju till att ha kravlat sig ur !?
Jag brukar gärna säga:" Visst ska jag ha en Porsche ! Fast inte innan jag fyllt 60."
Ren avundsjuka. Inget annat.
hälsn
Lasse
Ser fram mot en provtur !!
Vi kan väl göra som sist, att vi byter bil och kör en trevlig runda.
Men som Rickard skrev, man får passa sig så man ej fastnar i träsket.
Jag brukar gärna säga:" Visst ska jag ha en Porsche ! Fast inte innan jag fyllt 60."
Ren avundsjuka. Inget annat.
hälsn
Lasse
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Jag är bara tillfälligt ur porsche träsket, har ju tre Lotusar att fixa med så de känns nästan som om jag måste slå till på en Cayman S så jag har nåt "tryggt" fordon att åka i... Får se vad som händer framåt vårenLasse H wrote: Men som Rickard skrev, man får passa sig så man ej fastnar i träsket.
hälsn
Lasse

Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
- Mikael_W
- Forumadministratör
Krister:
Nu har jag även prövat den i hårt vinterväglag och visst känns den välbalanserad men man får verkligen vara försiktig med gasen då den släpper rätt lätt fast antisladd kickar in rätt fort men i detta underlaget som råder idag är det nog inte mycket som hjälper.
Märkte dock en enorm skillnad på pasm med sportläge avslagen på motorvägen då bilen är rätt hård med detta valt men blir betydligt mjukare när man väljer bort.
Perfekt med en bil där man slipper gå ut och justera fjädringar o dyl manuellt, bara att trycka på en knapp
Nu har jag även prövat den i hårt vinterväglag och visst känns den välbalanserad men man får verkligen vara försiktig med gasen då den släpper rätt lätt fast antisladd kickar in rätt fort men i detta underlaget som råder idag är det nog inte mycket som hjälper.
Märkte dock en enorm skillnad på pasm med sportläge avslagen på motorvägen då bilen är rätt hård med detta valt men blir betydligt mjukare när man väljer bort.
Perfekt med en bil där man slipper gå ut och justera fjädringar o dyl manuellt, bara att trycka på en knapp

Mikael, Fisker Karma
Micke !
Om du ska bli en sån där knapptryckare som sitter i bilen och litar till elektroniken så är du farligt nära "Porscheträsket" !
Du får nog se till att ta lite motgift emellanåt i form av en dos Esprit.
För övrigt vägrar jag att acceptera detta väder vi har ! Var kan man klaga ? Måste väl finnas någon myndighet nere i Bryssel som har ansvar för årstidernas växling !?
hälsn
Lasse H
Om du ska bli en sån där knapptryckare som sitter i bilen och litar till elektroniken så är du farligt nära "Porscheträsket" !
Du får nog se till att ta lite motgift emellanåt i form av en dos Esprit.
För övrigt vägrar jag att acceptera detta väder vi har ! Var kan man klaga ? Måste väl finnas någon myndighet nere i Bryssel som har ansvar för årstidernas växling !?
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,