Toyo Proxies finns billiga på http://www.alven-ingvarsson.se/ i dimensionen 195/50V-15" 595:-/st, 215/40Z-16" 960:-/st fraktritt:) (3111 för ett komplett set)det var på elises.co.uk jag läst det med att ej ha för stora däck bak. Men det gällde bara vissa däck som var större än andra 225:or(fast specade som det ändå) Den listan dom har är ju knappast uppgraderad på ett par år. Då flertalet däck där inte längre finns att köpa.boris wrote:Hallå Marcus,
Som jag ser det är alla däck du talar om bättre val till en Elise än Pirelli P Zero. Jag minns de P Zero som satt på min bil som riktigt bra när det var tort men närmast livsfarliga när det blev lite blött.
Alla jag hört testa Dunlopdäcken har varit mer än nöjda ... och när du sett Fredics bil med dess däck i en konbana kommer du undra var i asfalten rälsen sitter.
Själv har jag idag Toyo Proxies T1-s i formaten 195/50R15 fram och 225/45R16 bak, men så är det lite andra fälgar på 111s bilarna än de vanliga. För körning på vanlig väg passar de utmärkt både i tort och blött väglag men jag tycker att de förlorar lite väl mycket grepp efter bara en mindre stunds bankörning ... eller om det är min koncentration som inte räcker till.
Övriga kommentarer överlåter jag gärna till någon som har erfarenheter av de andra däcken.
Vet inte vad listpriset är på toyo bara att alven är jäkligt billiga! men om priset=prestanda så bör ju dunlopdäcken vara minst dubbelt så bra som toyo:) men frågan är om det är värt 1500 mer
(Dunlop SP 9000, 195/45 ZR 15, Listpris 1085,5kr 225/40 ZR 16 1194,5kr Totalt 4560:- för 4 däck.)
Men all credd till Fredric för det generösa erbjudandet! får se när jag köpt bil och slitit ut dem var det blir(om erbjudandet kvarstår)!
en annan fråga gillar inte reklamdekaler på bilar däremot att märket på däcken är synliga(i vitt) vad är att rekomendera om man vill måla på däcken?