...varje sann sportbilsälskare någon gång ska äga en Porsche 911. Nu står den i garaget. Utrustad med bl a mugghållare, navigationssystem, resverhjul, baksäte och en riktigt bra stereo
Last edited by PeterF on Sat 15 Apr, 2006 07:34, edited 1 time in total.
Har kört 20 mil hittills. Självklart är den totalt annorlunda jämfört med Elisen. Så jag vill inte göra någon direkt jämförelse.
Motorn (320 hk) i Porschen är fantastisk, ett mjukt och fint drag ända upp till 7000 varv. Växellådan är som Porsche är, dvs mycket tight med exakta lägen, men lite väl långslagig. Bromsarna är också som Porsche är, dvs världsklass. Den känns otroligt "planterad" på vägen, och stabiliteten ökar med hastigheten. Just denna bil har även sportchassi.
Då har jag alltså något att se fram mot till min 60-årsdag !!
Porsche är ändå Porsche. Egentligen saknar den väl inget.
Hoppas att du kommer att trivas med bilen.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
ibland faller tankarna åt Porsche får man erkänna.
Delvis av praktiska skäl. Jag hade en gammal Porsche som vinterbil nu i vintras och det är en viss fördel att kunna skjutsa alla barnen till skola och dagis. Det kan jag ju inte göra med Lotusen.
Lotusklubben.....för medlemmar som inte kör Lotus.....
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Helt otvivelaktigt gör Porsche mycket fina bilar. Om man behöver 4 säten verkar den kommande Panamericana (heter den så?) lovande. Undrar vad den skulle kosta i förmånsvärde?
Jag har kört 911:or av 80-tals modell och de är fulla av karaktär, eller som vissa skulle säga lynnighet.
Jag har också vid ett par tillfällen kört en kompis Boxster S -05. En mycket fin skapelse med härligt motorljud/avgasljud, fina vägegenskaper och en detaljkvalitet av guds nåde (inte ens mugghållaren knirkar eller glappar). Det enda jag kan säga till bilens nackdel är, paradoxalt nog, att den nästan är för bra! Den tyska perfektionen är driven så långt att det i mitt tycke blir lite själlöst. Med detta uttalande riskerar jag antagligen offentlig hängning av er Porscheägare, men smaken är ju som bekant delad.
Hälsar
Per-Ola
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
kan en bil bli för bra
Kan bara hålla med om boxstern, har inte hittat något på denna bil som jag tycker är irriterande, allt verkar extremt välkonstruerat.