Okej, here goes....

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Bamsefar
Användare

Okej, here goes....

Post by Bamsefar »

Howdy,

Vissa av er har säkert noterat mitt starka intresse för kombinationen Lotus Exige, kompressladdad motor och Öhlinsdämpare. Nu börjar jag närma mig ett läge där jag kan realisera dessa funderingar  :eek:

Men som så ofta förr så dyker det upp lite sidospår när man sätter sig ned och funderar, så det enda naturliga är då självklart att höra vad andra skulle prioritera ;) Lite bakgrund, som kan vara bra å ha kännedom om: Singel, 39 år, ingen hund eller barn, bara mitt ego i släptåg :flag:

Valmöjligheter som jag funderat på under helgen:

1) Lotus Exige 220S knallröd med Öhlinare (lär antagligen inte få rätt sorts Öhlinare från Lotus så jag räknar kallt med att bygga om dom, vilket för övrigt är synnerligen lätt). Funderade på något som 240Cup, men insåg att jag inte har åldern inne längre ;)

2) Mitsubishi Lancer Evo X - grym 4-hjulskrafsare

3) Egot slår till: Beggad Porsche 996 BiTurbo, Seal grey metalic

4) BMW 335i - om den ens går att få levererad

5) Audi S4 Avant Tiptronic (jo, du läste rätt, automatlåda gör sig bra i Stockholmstrafiken).

6) Golf R32 DSG - kan en sådan vara kul ?

Något jag missat ?

Exakt, jag kan inte bestämma mig för en renodlad körbil, eller någon komisk (?) blandning därimellan... Helt lost in space helt enkelt. Hjälp ?
Best Regards
Lars (billös för närvarande...)

Tänk om Lotus bara lyssnade, då hade jag haft en röd Lotus Exige S2 240R.... Med 3-vägs justerbara Öhlinare :)
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

det var en väldigt spridd lista :-D

Givetvis skall du satsa på alternativ 1  :up:
Mikael, Fisker Karma
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Som jag ser det så hade listan bara 3 alternativ (detta trots att jag avklarat 20-talet BMW..)

1. Det självklara valet, köper du den inte så kommer du gå & sukta efter en resten av livet & det finns redan alltför mkt folk på kyrkogårdarna världen över som tänkt "varför gjorde jag aldrig.... " bättre att göra det man drömmer om & dö med ett stort leende & ännu stora skulder... :-D

2. Det tveksamma alternativet.
Jag har mkt svårt för rallybilar, men shit va dom är grymma att köra dom där evo bilarna (piskar ju tom murcielagon på bana) , även imprezorna är rååa, men fulare & med sämre kvalitets känsla.
Största nackdelen är väl att dom ser ut som alla andra 18:års sönderstylade korvkiosk racerbilar. Å du är ju 39 & bor i huvudstan..

3. Det smarta alternativet.
Alla som en gång kört en porsche tillverkad efter 1987 vet att dom bygger världens bästa bilar, inte lika snygga som Ferrari & Lotus, inte lika häftiga som Lamborghini & Lotus, men MINST lika snabba som sina konkurenter & betydligt driftsäkrare & komfortabla.
Fast du va väl singel & då behöver man ingen bil med plats för bilbarnstol.. Fast seal grey är jä#¤%gt snyggt & 996 turbon bli rmkt sällan omkörd, var den än befinner sig, plus att den faktiskt fungerar i stadstrafik.

Lycka till ! :flag:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Mr. Anderson
Stamgäst

Post by Mr. Anderson »

Med tanke på denna spridda lista kan jag inte låta bli att bidra:

Mazda 6MPS, 4hjulsdrift, turbo, massa kraft (och bagage...) relativit billig
Saab 93 Aero V6 2.8, går som ett troll
Honda Civic Type R, bitsk riskokare
Miata, om det inte behöver gå så fort
Ett egg..... Om man har 5 miljoner över.... (rekordbilen finns till salu på hemsidan, med bur och allt)

MvH Viktor Andersson (med 5 veckor kvar till studenten!!!)
Lotus Turbo Esprit ´84 - Utan turbo suger det!!
Marcus N
Forumveteran

Post by Marcus N »

ja du får väl fundera över hur många kulor du vill ge! men med tanke på din sign så känns det som om du i hjärtat redan bestämt dig! en slivrig porsche finns ju i varenda gathörn men med den röda exigen blir du ensam i sverige(tror jag i alla fall)
Lotus Elise -97
DJ
Moderator

Post by DJ »

Jag skulle satsat på exige S, och valt till den lite värre rullbågen (T45?? eller vad den nu hette) alternativt buren från 240 Cup ( går att beställa från fabrik)

Köp den "standard" och häng på Öhlinarna själv, så får du den modell du behagar.

Min lista med dina förutsättningar skulle vara:

1. Exige S

2. TVR Sagaris

3. TVR T350

4. 996 Turbo får nog vara kvar på listan också.

Daniel
Lotuslös :(
Post Reply