Jag söker en bra köpare som kan ta över och fixa det sista.
Jag har följande bil till salu, en Lotus Europa S2 1971 LHD :

Den mesta informationen hittar du på länken,
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=10743
Motorn var nygenomgången när jag köpte bilen och den har inte gått mycket sedan dess.
Motorn är en Arne Berg-byggd R16 TS på 170 hk enligt Arne.
Portad topp, större insugsventiler, vassare kam, dubbla Weber 45 DCOE. Extraktorgrenrör och 2.5" avgas.
Förgasarna har jag renoverat då de varit en källa till misständningar och sotiga stift. Har hittat några felorsaker som åtgärdats.
Ivägflyttat oljefilter för att få plats med riktigt 1-liters fullflödes rejs-oljefilter och kunna montera oljekyl (har ej monterat någon än).
Växellådan är en 5vxl från R18 GTS. Originallådan medföljer.
Nytillverkad special aluminiumkylare med tjockare cellpaket.
Framflyttat batteri, helt nytt.
Bilen är i fint skick.
Karossen är fin men har ett fåtal skavanker, inget allvarligt.
Ramen ser bra ut.
Alla bussningar i framvagnen är nya.
Bakvagnen är ombyggd med avlastade drivaxlar.
Bromsarna är nya runt om.
Har precis installerat justerbara koni-dämpare fram med 500 lbs fjädrar.
Två uppsättningar hjul finns. 6x 13" med Pirelli 185/60-13 resp. 205/60-13 (fullt mönster, men med några år på nacken)
samt en uppsättning ATS 7x13" med Maxsport mönstrade rallyslicks i 185/60-13.
Inredningen har nya mattor, dörrpaneler, instrumentbräda...
Stolarna är mkt. fina.
Innertak saknas och panelen på väggen mot motorrummet har fel klädsel. Likaså solskydden, som ej är monterade i dagsläget.
Hastighetsmätarwiren har gått av nära växellådan p.g.a. en för skarp radie med nya lådan, går att åtgärda med vinkelväxel.
Det sitter en vinkelväxel på originallådan som kanske kan användas.
Elsystemet är nybyggt av förra ägaren (riktigt proffsigt) och kanske borde klammas upp lite snyggare bara.
Varvräknaren funkar inte sedan dess, det verkar fattas en sladd.
Laddningsregulatorn är ny.
En samling reserv-delar kan följa med som t.ex. diverse bromsdelar och bromsok, originaldämpare och fjädrar, extra fram huv med "duct", extra vattenpump,
ventilkåpa, ett reserv-topplock, en uppsättning kolvar och foder och en del andra blandade reservdelar.
Bilen är påställd, men har fått körförbud då jag inte besiktigat än.
Oljepumpen måste tas ner och trycklegleringskolven putsas till för tryckregleringen fungerar dåligt.
Prisidé 120000 kr. Den som kommer och köper innan jag fixat till det sista kan pruta.
Reservdelslagret och en uppsättning hjul kan man också pruta bort om man vill komma ner i pris.
Bilen finns i Linköping.
013-154376 (hem)
013-186768 (arbete)
0731-564744 (mobil)
dj_lkp@yahoo.se