Jag måste få göra reklam (igen!) för det helt fantastiska Stelvio arrangemanget nu för åttonde året i rad. Har själv åkt två år och har i princip bestämt mig för att åka nästa år (alltid samma tid, Stelvio-passet ska nås den 13 september).
Den som är intresserad ska absolut ladda ner Route book, kolla hotell-arrangemangen för att få en uppfattningen om graden av proffsighet.
Tyvärr bara för Elise, men vi är ju trots allt numera en hel del Elise-ägare i Sverige. Hör av er till mig om ni är intresserade av att spendera ett par veckor nästa år på Europas absolut bästa Elise-vägar
Om ni blir riktigt sugna så kan ni ju undersöka om det finns hotellrum kvar till årets "tripp". Jag står dock över till nästa år.
Jag tror snarare att de visste om "samlingen" av Eliser och ville åka dit och titta. De enda icke-Eliser jag vet om är några 340, men de är ju byggda på samma chassi. Till Eliser räknas i detta sammanhang naturligtvis också Exiger.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Jag ska tyvärr ner veckan innan. Blir en kombination av Stelvio och Nillets resa (fast med Monza istället för Imola) + Schlumps bilsamling i Mulhouse. Det snöade idag i Stelvio, så man borde kanske ordna snökedjor till Elisen..