Hej.
Ibland så ska saker och ting ha en tid för att mogna. Jag har ett längre tag funderat på vad jag ska göra med min bil och försäkringspengarna.
Tre olika alternativ, 1 Köpa en bil från utlandet med HC motorn (högre komp, andra kamaxlar, ändrade kanaler i toppen, mm, 180 bhp) Alternativ 2 försöka hitta en lika fin här i Sverige, knappast troligt tror jag. Alternativ 3 reparera min egen.
Att transportera hit en bil från England blir dyrt, alldeles för dyrt för att min budget ska gå ihop. Jag hade en fin 89:a på gång i Sheffield för 6000pund, men tackade nej av bla transportkostnader.
Alternativ 2 har svårt att tro att det finns en till Excel som ser ut som min innan avåkningen.
Alternativ 3 går inte heller ihop med de slantar som jag fick av bolaget.
Men så en dag ringer telefonen, till min stora glädje får jag veta att det finns fler Exceler som är lika fina som min egen var, och som dessutom är till salu
I dag har jag betalt hadpeng på åvanstående bil och är så glad så glad, rätt färg och ser mycket fin ut, bara 2600 mil på mätaren. Det blir att köra Excel till sommaren
Må gott
Patrik & Marina
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.