supercarclub

Här är ni välkomna att prata om allt mellan himmel och jord!
Mikael_W
Forumadministratör

supercarclub

Post by Mikael_W »

http://www.ecurie25.co.uk/Home.aspx

varför bor man inte i london :-D Detta koncept lär nog aldrig komma till malmö  :down:
Mikael, Fisker Karma
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Du kan väl starta en liknande verksamhet. Du verkar ju till att ha rätt entreprenörsegenskaper. Dessutom har du ju två byggstenar redan:
Porsche Boxster och Lotus Esprit V8 !

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Kiddos77
Stamgäst

Post by Kiddos77 »

Läste att det kostade ca 120 tusen för 30-35 dagars körning, 3.500/dag, ...är det inte bättre och lägga dom som 25% insats på en egen Exige så får man 200-250 dagars körning för 250/dag? :steer: :bold:
Glömde att skriva att om någon, Mikael t.ex., ger mig 3.500 om dagen så ska jag gladeligen ordna fram en 360 Spider att hyra ut...givetvis förslott på ett år... :lol:  :hyper:
Niklas - Elise SC-08
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

fast är ju rätt smart för de som inte kör så mycket och alltid vill ha tillgång till de senaste bilarna.
Mikael, Fisker Karma
Finn
Forumveteran

Post by Finn »

Ialla fall för dom som är rika.....
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Gillar iofs konceptet.
MEN....

Hur kör folk med hyrbilar/demobilar ???

Ojojoj, dom där stackars bilarna kommer plågas livet ur...

:bow:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

ja de lär vara ganska slitna om man säger så...

Annat koncept som är rätt vanligt utomlands att man kan hyra superbil på dagshyra vilket inte varit så dumt.
Mikael, Fisker Karma
Kiddos77
Stamgäst

Post by Kiddos77 »

Vanligt med sådana biluthyrare är att bilen är utrustad med "minne". När du lämnar tillbaka bilen ser dom var och hur du har kört. Har du misshadlat bilen eller varit på bana med den så läggs du i ett register för "unwanted drivers".
I Sverige kollar dom däcksmönstret bak när man hyr en Viper... :-D
Niklas - Elise SC-08
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

När BMW lanserade sin M5 1999 hade dom en roadshow genom landet där man fick provköra den & en del andra bilar.

Jag hade då förmånen att få provköra lite kul bilar, men efter min provkörning med M-roadstern så pluggade bmw killarna in en laptop i ett uttag på bilen...  :down:

Sen fick jag inte köra M5:an ensam utan enbart i sällskap av en bmw försäljare...
Dom hade utrustat sina högprestanda bilar med färdskrivare och jag hade tydligen satt dagsrekord hehe..
Får skylla på att jag va ung & dum då...

:hack:

Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Var på fest i fredags hos en kollega. Hennes man har deltagit i två "bonusevenemang" som innefattat körning av F1-räser.
Ena gången på bana i England (Silverstone ?) och andra gången på Anderstorp. Den senare var tydligen ingen höjdare pga givna restriktioner. Bl a med föråkare som man absolut ej fick köra om.
Gick inte speciellt fort !
På Seloc läste jag om några som betalat stora pengar för att köra bl a Lambo Murcielago på bana. Denna var utrustad med varsvstopp och gick ej att pressa över 3.500 rpm. Måste vara rena lurendrejeriet, eller hur ?

Håller med Kiddos att det är bättre att köpa en egen Exige !

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

en murcie med varvstopp på 3500varv, det måste verkligen vara en rip-off  :down:
Mikael, Fisker Karma
DJ
Moderator

Post by DJ »

Rika barn leka bäst....?? :kopf:

Daniel
Lotuslös :(
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

Mikael_W wrote:en murcie med varvstopp på 3500varv, det måste verkligen vara en rip-off  :down:
Då ä de ju smidigare & vända sig till lamborghini & få låna en i några timmar. Deras bilar har inte något löjligt varvstopp.

Då kan man ha hur kul som helst, tro mig... :-D

Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Falan
Stamgäst

Post by Falan »

Lasse H wrote:Var på fest i fredags hos en kollega. Hennes man har deltagit i två "bonusevenemang" som innefattat körning av F1-räser.
Ena gången på bana i England (Silverstone ?) och andra gången på Anderstorp. Den senare var tydligen ingen höjdare pga givna restriktioner. Bl a med föråkare som man absolut ej fick köra om.
Gick inte speciellt fort !
På Seloc läste jag om några som betalat stora pengar för att köra bl a Lambo Murcielago på bana. Denna var utrustad med varsvstopp och gick ej att pressa över 3.500 rpm. Måste vara rena lurendrejeriet, eller hur ?

Håller med Kiddos att det är bättre att köpa en egen Exige !

hälsn
Lasse H
Har en liknande upplevelse från förra våren... Motor Events i Linköping gav ju möjligheten att köra bl.a. Ferrari 430 på Mantorp under en dag. Tänkte att detta var ett tillfälle man inte fick missa, så hushållskassan länsades och körningen bokades. Vädret var kanon den dagen, så det var en förväntansfull grupp entusiaster som laddade i depån och i utbildningslokalen. Första smolket i bägaren var att de totalt c:a 10 varven skulle köras på "korta" banan, och in- och utvarv räknades givetvis... Humöret var trots allt fortfarande på topp, men när jag väl i bilen fick fasta direktiv att inte varva mer än 5500 varv/min, då insåg jag hur frustrerande det kan vara att köra en sådan bil på bana. Inte kul!

Att den medföljande instruktören (som själv tydligen både hade glömt och tröttnat på själva körupplevelsen...) sedan bara fokuserade på perfekt spårval alla de 10 varven, gjorde att dagen långt ifrån blev vad man rimligtvis kunde förvänta sig av foldrar och information innan. Man lär sig...

Köpte en Exige istället... :flag:
Mikael_W
Forumadministratör

Post by Mikael_W »

tack för tipset jag är nämligen sugen på att testa detta året då de skulle ha 430 igen fast spider.

Fick dock rådet från en bekant som jobbar på motorevents att inte byta från min radical experience school till 430 experience då den inte gav så mycket körning.

Tydligen så gick ferraribilarna sönder mycket så de hade svårt få ekonomi i det hela och de tänkte byta till porsche men ferrari lockade tydligen mer publik. Rekommenderade en av deras instruktörer kolla på Exige istället  :up:
Mikael, Fisker Karma
Post Reply