Det är bara att höra av sig om du vill titta lite men den är inte till salu.....camilla wrote:Ska man åka neråt Europa för att köpa en bil så är väl 20 mil som en picknick i jämförelseFinn wrote:Jag har en Elise S2 men du har ju ca20 mil hit så det blir kanske väl långt.
Finns säkert bilar närmare dig![]()
Hittade inte heller någon i Sverige.
Jag hittade min i Tyskland.
Elise eller Exige i Gbg-trakterna?
Nei, det er nok ikke det... Faktisk er det vel bare i Danmark i hele Europa der prisene er enda høyere. Det verste eksempelet jeg har sett på en stund var kanskje Mustangen jeg leide i Houston for et par uker siden som koster ca. 135.000 NOK der. Om man skulle være så dum å prøve å importere en slik ville staten forlangt minst 300.000 kr i avgifter.Mikael_W wrote:inte för att vara taskig trond men är det några sportbilar som exporteras från Norge? Priserna är ju hutlösa:-) Minns det var någon som sålde en Esprit S2 för 700 000svenska för några år sedan, nog ganska svårtsålt i något annat land än danmark/norge:-)
Derimot kan det faktisk være noen kroner å spare på å importere en nyere Elise hit også, den kommer tross alt veldig gunstig ut med hensyn på vekt og ikke altfor ille når det gjelder CO2-utslipp. Kan kanskje komme ut på rundt 350.000 NOK / 410.000 SEK for en pent brukt 2005/2006-modell fra USA. Så det er faktisk noe jeg vurderer innimellom Boxster, S2000, MX-5 o.s.v...
En 2006 Exige S2 derimot koster ca. 750.000 SEK her...
Trond Håvard Bjørgum
2010 BMW sDrive23i (2013-)
2002 Honda S2000 (2009-2013)
2001 Lotus Elise S2 Race Tech (2005-2009)
2010 BMW sDrive23i (2013-)
2002 Honda S2000 (2009-2013)
2001 Lotus Elise S2 Race Tech (2005-2009)
Hej Camilla,
Du kanske inte är ute efter en Elise S1, men det finns en i mitt garage om du vill titta lite. Du kan ju i alla fall göra det första testet, dvs att kliva in och ur med värdighet, innan du bestämmer dig.
MVH Olle
Du kanske inte är ute efter en Elise S1, men det finns en i mitt garage om du vill titta lite. Du kan ju i alla fall göra det första testet, dvs att kliva in och ur med värdighet, innan du bestämmer dig.
MVH Olle
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Var i kontakt med Wendels idag i ett annat ärende.
Fick då reda på att den gröna S2:an finns kvar.
Håller med Patriks kommentar ovan, den ser väldigt
fin ut ! Gissar att den ej kommer till att stå kvar länge.
Till våren är den säkert såld. Ring och prata med
Jan-Inge Theander tel 0410-444 67.
hälsn
Lasse H
Fick då reda på att den gröna S2:an finns kvar.
Håller med Patriks kommentar ovan, den ser väldigt
fin ut ! Gissar att den ej kommer till att stå kvar länge.
Till våren är den säkert såld. Ring och prata med
Jan-Inge Theander tel 0410-444 67.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Jag kommer jättegärna och kikar på din bil!oodsell wrote:Hej Camilla,
MVH Olle
Bor du i Särö?
Mvh.Camilla