Tino Carrasco wrote:Mmmm C4 Picasso med 2.0 Diesel och riktig AUTOMAT ingen EGS.
Det e mumma!
Håller med dej.
Micke! Tycker att du skall testa C4 Picasso eller Grand Picasso, oavsett vad farbror Lars säger. Hans fru kör ju en Renault så vad han tycker om Cittror kan ju inte vara så relevant
Lotus hälsningar från
Bengt som kör Europa Special JPS
Du ska veta att min fru köpte sin Clio mot min vilja.
Jag hade på förslag att köpa en Golf istället (hade hittat
en ca 1,5 år gammal som gått 2.000 mil, betydligt billigare
än en ny Clio). Jag överdriver inte om jag säger att vår
kommunikation var lite frostig ett par dagar ! Fast idag, 4.000
mil senare, så ger hon mig rätt. Viss tröst.
Vad är det för fel på Clio då ? Ja, körställningen = Sitter högt i en
liten bil. Styrningen död. Alldeles för hög utväxling. Sämst av
allt är bromsarna. Totalt omöjligt att bromsa mjukt. Dom hugger
vid minsta smekning på pedalen. Mycket hög kant att lyfta
bagage över in i skuffen. Fördelar ? Jo, faktiskt har jag hittat en;
accelerationen är så glacial att risken för nackskador är obefintlig !
hälsn
Lasse H
aka fabror Lasse
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Jag frågade din fru vad hon kör så svarade hon "röd", så jag tror inte hon gjorde det mot din vilja medvetet ;)
Jag har kört en C4 diesel (svagaste motorn), den var helt död i styrningen, saknade gas, konstiga instrument (sitter i mitten), skum farthållare. så jag hade inte valt C bilar ;)
“Everything should be as simple as possible, but not simpler.” — Albert Einstein
Jag har kört en C4 diesel (svagaste motorn), den var helt död i styrningen, saknade gas, konstiga instrument (sitter i mitten), skum farthållare. så jag hade inte valt C bilar ;)
Jag har kört en C4 en vecka på Korsika och tyckte att chassi,styrning och komforten var suverän. Fick tom lyfta på huven för att se att det inte var större motor än 110hk 1,6. Drog knappt någon bensin heller.
Instrumenteringen sitter bra uppe vid vindrutan och det fasta rattnavet är smart.
Fick nästan för mig att köpa en. Hade jag inte hållt mig till Lancia så vet man inte.
För övrigt måste Lancia Thesis vara den mest överkomliga komfortbilen man kan finna, om man vill ha något annorlunda.
När jag kortvarigt (som tur är) har haft ont i ryggen så har jag reagerat på hur mycket besvär sportstolar innebär för ryggen när man sätter sig respektive reser sig.
Så välj en normalhög bil med stolar som helt saknar skålning i stolarna.