Diverse till Lotus Elise S1

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
BjörnO
Stamgäst

Diverse till Lotus Elise S1

Post by BjörnO »

Harness Bar: 1 000:- (nytt!)
Ställbar Anti Roll Bar (2,25) med Nylatron bussningar: 2 800:- (nytt!)
Fyrpunktsbälte Sparco: 1 300:- (nytt!)
Pirelli Zero c, 195/50 x 15 ZR, 80% mönster: 1 200:- får båda två
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Post by oodsell »

Hej Björn,
Vadan detta? Ska du sälja Elisen eller har du bara bestämt dig för att inte banpreppa den? Jag har ju redan en del av dessa grejor men jag skulle kanske kunna befria dig från framdäcken på ren spekulation, för säg en lax? (Det gäller ju att passa ihop dem med något liknande bak). Hör av dig om du kan tänka dig det.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
BjörnO
Stamgäst

Post by BjörnO »

Hej Olle!
Nej du, värre än så... Jag kraschade min Elise i en rondell utanför Lund på väg till Knutstorp i störtregn. I max 30-40 km/h! Plötsligt släppte bakvaganen på en nanosekund och jag kunde inget annat göra än att vänta på slutfasen. Och det var en hög kantsten av modell Berlinmuren. Styrstaget gick naturligtvis men också en rejäl smäll under till, d v s chassit. Bilen skrotförklarades av försäkringsbolaget. Så det blev att surfa runt efter en ny. Hittade en i London, en Sport 190 i mint cond, bara 4 000 mil, som innehåller allt. Då menar jag ALLT! Men hemligt än så länge eftersom den ännu inte är regbesiktigad och emissionsvärden är in sky high. Väntar nu på en ny databox för att mappa om till valfri prestanda och emissionsvärden. Därför alla gamla delar till salu. Däcken är dina för en tusing. Var och när ses vi: det finns väl en del på progarmmet nu framöver?
Bästa sommarhälsningar
Björn
BjörnO
Stamgäst

Post by BjörnO »

Förresten Olle; du har inte vägarna föbi Skanör/Falsterbo med familjen i sommar? Annars välkommen på både en bärs och en provtur!
Björn
oodsell

Post by oodsell »

Oj då, det låter dramatiskt. Du menar väl inte att Elise har tveksam väghållning? Nåja, för att vi inte ska få forumadministratören på oss för att bli för personliga, så skickar jag dig ett personligt meddelande.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
tomi
Stamgäst

Post by tomi »

hej

finns det något kvar eller är allt sålt,

lite intresserad utav harness

mvh tomi
Lotus Elise s1 med Exige K24/k20 hybrid
Lotus Elise S1 K24
Mini Clubman S

Tomislav Kozul
BjörnO
Stamgäst

Post by BjörnO »

Hej!
Allt är sålt!
Hälsningar
Björn
oodsell

Post by oodsell »

Hej igen Björn,
Det ser ut som du får härbärgera de två framdäcken ett tag till. Nästa tillfälle då jag planerar vara i dina trakter är nog första helgen i oktober, då vi kör final i ERCup 6-timmars på Sturup (om den gamla Volvo 240:n håller). Jag hör av mig innan dess.
BjörnO
Stamgäst

Post by BjörnO »

Ingen fara, dom ligger här nypolerade och väntar!
Björn
Post Reply