Jag var på Paris-mässan i tisdags och tittade (mycket noga) på Evoran. Jag kan bara ge En fantastiskt läcker bil!
Den ser klart mycket större ut än en Elise när man jämför i verkligheten. I själva verket är den 27 cm längre än Elise men bara 16 cm kortare än en Ferrari 430. På bredden är den 13 cm bredare än Elise och 7 cm smalare än 430. Som bil är den både i praktiken och känslomässigt mycket närmare en 430 än en Elise.
Behöver jag tillägga att man blir lite "sugen"?
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
[quote="Mikael_W"]sugen på en 430 eller en evora bådar ju gott inför espriten också..lite tråkig timning för lotus bara att släppa en ny bil i dagens kriser[/quot
DEN DÅLIGA TIMINGEN "LYCKADES" LOTUS MED ÄVEN NÄR ESPRIT,ECLAT OCH ELITE INTRUDUCERADES PÅ 70-TALET.
MEN DE BLEV JU SOM VI VET GANSKA LÅNGLIVADE, ÄVEN OM UTLOVADE PRISER DROG IVÄG GANSKA DUKTIGT DÅ.
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Många tycker nog att jag är tokig när jag säger att om bilarna stod bredvid varandra och jag kunde få nyckeln till en av dem (att behålla och inte få sälja under fem år eller så) så skulle jag ta den till Lotusen
(Annars kunde man ju sälja Ferrarin och köpa två Evora)
Göran Forslund
Nr 126 av EVO, ute nu, innehåller ett reportage om Evora på 10 sidor. Även en bild av baksätet har smugit sig in, dock utan någon passagerare i så det är svårt att bilda sig någon uppfattning om hur stort/litet det är.
Stefan_A wrote:Nr 126 av EVO, ute nu, innehåller ett reportage om Evora på 10 sidor. Även en bild av baksätet har smugit sig in, dock utan någon passagerare i så det är svårt att bilda sig någon uppfattning om hur stort/litet det är.
Jag har sett det :-)
Det är enligt min mening för barn under ca 12 år samt ev för (mindre) hundar. Inte för vuxna personer.
Men vad kan man begära i en mittmotorbil?
Göran Forslund