Luft tryck på banan
-
Trond Sundby
- Användare
Luft tryck på banan
Hej, hur mycket tryck har ni i däcken när ni åker på bana? Jag har Toyo R888 på min Exige och har fått rekomenderad 1,6 kall, och ungefär 2,0 vid varma däck. Men det fäster ju inte alls i asfalten, jag skulle gärna trycka dit lite mer...
Trond, boende i Norge.
- Nillet
- Forumadministratör
Re: Luft tryck på banan
Alla tycker olika...
Jag tycker att 2,1 varma funkar bra för mina R888.
Jag tycker att 2,1 varma funkar bra för mina R888.
Re: Luft tryck på banan
Runt 2.0 (varma) kör jag också med, eller strax under. Glöm inte att mäta trycket efter först passet, beroende på bana blir olika hjul olika varma. Väntser fram brukar bli varmast eftersom de flesta banorna gårhögervarv.
R888orna vill gärna ha mycket camber för att fungera bra också. Mer än yokohama 048. Bort med all camberplattor.
Jämfört med yohohama så tycker jag toyodäcket har sämre feedback. Det är inte lika lätt att känna var greppgränsen sitter, det såsar mer. Men fort går de ändå, och de är billiga och lätta att få tag i.
R888orna vill gärna ha mycket camber för att fungera bra också. Mer än yokohama 048. Bort med all camberplattor.
Jämfört med yohohama så tycker jag toyodäcket har sämre feedback. Det är inte lika lätt att känna var greppgränsen sitter, det såsar mer. Men fort går de ändå, och de är billiga och lätta att få tag i.
Pontus, Exige S1