Gladaste LCCS-medlemmen just nu..........

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Mgz
Forumberoende

Gladaste LCCS-medlemmen just nu..........

Post by Mgz »

är med största sannolikhet jag!!!

Har nämligen nyss kommit hem efter att ha hämtat min nya Lotus - en V8-GT -99. :heart: Den är precis lagom inkörd (900 mil) och har den optimala Lotusfärgen enligt den samlade expertisen på forumet dvs gul.

Första intrycken kan enklast sammanfattas: WOW, vilken bil!!! Nu förstår jag exakt vad Torbjörn menar när han hyllat V8:an med jämna mellanrum i bla Winners Choice. Fartresurser så man kan bli mörkrädd, en byggkvalitet som känns fullständigt solid (än så länge :winking: ) och en styrning som i det närmsta är telepatisk. Mitt enda klagomål är gaspedalen som känns väldigt "trög" och gör det svårt, åtminstone för en nybörjare, att med finess koordinera gas och koppling när man startar. Är denna "tröghet" något som kan rättas till eller faller det i "they all do that sir" kategorin?

Det kommer bli en härlig Lotussommar - det gäller bara att utöva stor självbehärskning om man ska behålla körkortet under sommaren. Alternativt kan man ju alltid hoppas på att polismakten har extra överseende..........

PS: Sören - hoppas du inte blev alltför nervös när vi vände och mötte dig på väg tillbaka :-D (tröjan passar förresten perfekt, tack!)
Magnus, Esprit V8-GT
Guest

Post by Guest »

Grattis! 900 mil är inte mycket.... det är ju en ny bil!

Får vi se dig och bilen i helgen på Sportbilens dag?
Mgz
Forumberoende

Post by Mgz »

Javisst, kommer på söndagen!
Magnus, Esprit V8-GT
Per-Ola
Forumberoende

Post by Per-Ola »

Grattis Magnus!

Du har ett ypperligt tillfälle och testa vad bilen klarar av på bankörningen på Knutstorp i samband med årsmötet.

Hälsar

Per-Ola
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
Guest

Post by Guest »

Per-Ola...har du tagit ditt förnuft till fånga? Dvs dyker du upp i helgen?
Lotus
Forumveteran

Post by Lotus »

Jag är nog också Lotusklubbens gladaste medlem för jag äger också min drömbil :-D :-D  :wave:
Skall bli roligt att se din nya bil, kör försiktigt!!  :wave:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Per-Ola
Forumberoende

Post by Per-Ola »

Admin wrote:Per-Ola...har du tagit ditt förnuft till fånga? Dvs dyker du upp i helgen?
Av alla ställen på jorden kommer jag att befinna mig i Stockholm till helgen (hur skall jag stå ut med alla dessa nollåttor?) :-D . Detta är planerat sedan länge, har dock inget med Lotus att göra. Beroende på när vi åker från Stockholm på söndag kanske jag tittar inom på väg förbi Mantorp. Den som lever får se.

Hälsar

Per-Ola
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
Plus2
Forumveteran

Re: Gladaste LCCS-medlemmen just nu..........

Post by Plus2 »

Mgz wrote:Har nämligen nyss kommit hem efter att ha hämtat min nya Lotus - en V8-GT -99.
Jag ser att du skrev inlägget 22.21. Vilken väg körde du hem? På väg hem på E4:an igår söndag mellan Markaryd och Örkelljunga vid 20.30 tiden (ungefär) mötte vi en gul Esprit av sen typ. Var det du? Du kan ju inte ha missat oss, vi har faktiskt en LCCS dekal på bakrutan på vår Primera plus att vi stirrade intensivt på din bil :-D

För övrigt så siktade jag 4 st. Lotus under helgen när vi körde Malmö-Kolmården-Malmö. En silverfärgad Plus 2:a, en röd Europa S1 eller S2, en Elan 26R (på väg hem från Mantorp antar jag) och så Espriten.

Hoppas få se bilen i verkligheten till sommaren,
P-O
Mgz
Forumberoende

Post by Mgz »

Hej P-O!

Nej det var inte jag, vi hämtade den norr om Stockholm. För övrigt så är intensivt stirrande (enligt empiriska studier :winking: ) inget utmärkande för enbart LCCS-medlemmar.

Vi ses väl på fredag, tror jag!

(Såg du förresten mitt mail ang. att bilderna på 25:an ej var bifogade?)
Magnus, Esprit V8-GT
Guest

Post by Guest »

Köpte du den privat, eller var det den som fanns på Autotrend?
Mgz
Forumberoende

Post by Mgz »

Privat.
Magnus, Esprit V8-GT
Guest

Post by Guest »

Mgz wrote:Privat.
Ok. Då tror jag att jag vet vilken bil det är. Den var väl med på Sportbilens dag förra året?
Johnny
Forumberoende

Post by Johnny »

Magnus !

Attans snygg färg......... :-D

Mvh

//Johnny
Plus2
Forumveteran

Post by Plus2 »

Mgz wrote:Hej P-O!...
Vi ses väl på fredag, tror jag!
Så roligt att du kommer med nya fartmonstret! Efter tre heldagar av hårdjobb i garaget blev "fassan" och jag äntligen klara med vattenpumpsbytet ikväll, så det är klart att jag kommer.

Jag läser reportaget i Bilsport 10 om Porscheklubbens Superstage-dag lite då och då för att få upp pulsen.

Mot Emmaboda!
P-O
Lasse
Forumveteran

Post by Lasse »

Hej!

GASPEDALEN... det brukar bli så att det blir lite rost i vajerröret eftersom fettet i röret avdunstar i motorrummet pga hettan. Har haft detta "fel" på båda mina bilar. Det är bara att lossa vajern från motorn och se till att jucka i lite värmetåligt fett, så kommer du att få en helt annan bil...

Mvh /Lasse  :wave: [/quote]
Post Reply