Sportvagnsträffen 29/8 2009

Träffar, bankörningar, möten etc.
oodsell
Ordförande i Lotusklubben

Re: Sportvagnsträffen 29/8 2009

Post by oodsell »

Angående värdet på Jaguar C-type så måste jag berätta följande. Jag gick med i Stockholms Sportvagnsklubb 1969, och då fanns det en medlem som just bytt sin Jaguar C-type i bruksskick (och som tidigare ägts av en av sönerna Fredlund som hade Jaguar importören då) jämnt mot en ny och gul Lotus Europa. Han tyckte att han gjorde en bra affär, men det undrar jag om han tycker nu. (Eller vad säger ni andra Lotus entusiaster?)
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Rickard
Svårt Lotus-beroende

Post by Rickard »

oodsell wrote:Angående värdet på Jaguar C-type så måste jag berätta följande. Jag gick med i Stockholms Sportvagnsklubb 1969, och då fanns det en medlem som just bytt sin Jaguar C-type i bruksskick (och som tidigare ägts av en av sönerna Fredlund som hade Jaguar importören då) jämnt mot en ny och gul Lotus Europa. Han tyckte att han gjorde en bra affär, men det undrar jag om han tycker nu. (Eller vad säger ni andra Lotus entusiaster?)
Ohhh ! Jag hade haft ångest idag om det varit jag...
Min pappas kompis blev erbjuden att köpa en orginal Ford GT40 på tidigt 80tal för 60000 kr, men han hade inte plats i garaget så han avstod (å nöjde sig med att bara köpa en Lola). Han tycker inte om att bli påmind om detta idag...
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
Jakke
Stamgäst

Post by Jakke »

oodsell wrote:Angående värdet på Jaguar C-type så måste jag berätta följande. Jag gick med i Stockholms Sportvagnsklubb 1969, och då fanns det en medlem som just bytt sin Jaguar C-type i bruksskick (och som tidigare ägts av en av sönerna Fredlund som hade Jaguar importören då) jämnt mot en ny och gul Lotus Europa. Han tyckte att han gjorde en bra affär, men det undrar jag om han tycker nu. (Eller vad säger ni andra Lotus entusiaster?)
Bra affär!? Klart han gjorde!! Han slapp ju lägga några pengar emellan för att få en GUL EUROPA!  :up:
Lotus "Else" Europa S2 69 5 stages
Stefan_A
Moderator

Post by Stefan_A »

Så där, nu ligger det 42 bilder på http://speedster1749.com/ för er som missade årets träff.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Post Reply