Lotus F1 bil 2010

Här pratar vi om Lotus:ar i motorsport, men även annat inom motorsport.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Fler pressbilder:
Studiobilder del 1
Attachments
Förare och bil
Förare och bil
Fairuz Fauzy, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli & Lotus T127-81800b2a.jpg (120.84 KiB) Viewed 12960 times
Lotus T127_1-e36a8be3.jpg
Lotus T127_1-e36a8be3.jpg (123.93 KiB) Viewed 12952 times
Lotus T127_2-3527e340.jpg
Lotus T127_2-3527e340.jpg (136.79 KiB) Viewed 12956 times
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Studiobilder del 2:
Attachments
Lotus T127_3-367ac427.jpg
Lotus T127_3-367ac427.jpg (130.28 KiB) Viewed 12963 times
Lotus T127_5-4617d994.jpg
Lotus T127_5-4617d994.jpg (131.2 KiB) Viewed 12960 times
Lotus T127_6-49e5a616.jpg
Lotus T127_6-49e5a616.jpg (135.17 KiB) Viewed 12961 times
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Fler pressbilder...
Attachments
Studiobild
Studiobild
Lotus T127_7-ebbd3461.jpg (120.66 KiB) Viewed 12949 times
Stämningsbild
Stämningsbild
Lotus T127 Nosecone-911b6fd5.jpg (48.62 KiB) Viewed 12941 times
Urlastning
Urlastning
Lotus T127_4-d520ee91.jpg (143.37 KiB) Viewed 12946 times
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Ny logo
Attachments
Ny logo (vit bakgrund)
Ny logo (vit bakgrund)
LR-LogoMark-CMYK-Pos-b15b25f1.jpg (81.36 KiB) Viewed 12940 times
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

En video
http://www.youtube.com/watch?v=cOJTbfDwIf0
Oj, oj, oj vad det skall bli kul med F1 i år.  :banana:
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1407
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by oodsell »

Den frontvingen ser inte billig ut! Och den tillåter knappast någon närkontakt med andra bilar eller räcken. Så herrarna Kovalainen och Trulli får ta det lungt i starten!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Lasse H »

När jag kikar på bilderna så noterar jag attt bilen inte någonstans (?) har
ett riktigt Lotusmärke ! Kan ju vara ett sätt att markera avståndet till
Lotus Cars. Ryktet säger ju att anställda på Lotusfabriken inte visste något
om denna malajsiska satsning på F1 förrän man kunde läsa om det i pressen !!

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Lasse H wrote:När jag kikar på bilderna så noterar jag attt bilen inte någonstans (?) har
ett riktigt Lotusmärke ! Kan ju vara ett sätt att markera avståndet till
Lotus Cars. Ryktet säger ju att anställda på Lotusfabriken inte visste något
om denna malajsiska satsning på F1 förrän man kunde läsa om det i pressen !!

hälsn
Lasse H
Värt att notera är att bilderna har T127 inbakat i namnet.
Jag tolkar det som att den fått ett Lotus-typ-nummer vilket vore konstigt om inte Lotus var inblandade?

Offtopic: 124 är Race-Evoran, vad är då 125 och 126 för bilar...
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
STELL
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1059
Joined: Wed 08 Jan, 2003 11:12
Location: STOCKHOLM

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by STELL »

STELLAN

2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Göran »

Off topic men "viktigt": Rösta på Ronnie som bästa F1-förare för Lotus på sidan ovan !!!  :up:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by silke »

oodsell wrote:Den frontvingen ser inte billig ut! Och den tillåter knappast någon närkontakt med andra bilar eller räcken. Så herrarna Kovalainen och Trulli får ta det lungt i starten!
Jag kommer ihåg att det var mycket snack inför förra säsongen om dessa nya breda frontvingar, farhågorna då var ju att det skulle gå åt en hel del frontvingar under säsongen. Dessa farhågor kom dock på skam, frontvingarna visade sig tåla mer än någon hade trott! Så förhoppningsvis gäller detta även för Lotus i år..
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by silke »

Värt att notera är att bilderna har T127 inbakat i namnet.
Jag tolkar det som att den fått ett Lotus-typ-nummer vilket vore konstigt om inte Lotus var inblandade?

Offtopic: 124 är Race-Evoran, vad är då 125 och 126 för bilar...
Jag håller med, visst låter det som ett Lotus-typ-nummer. Det verkar ju även vara samma färgsättning på F1-bilen och de nya Evora Cup och 2-eleven cup bilarna, det borde ju också vara ett tecken på att det ändå är ett visst samarbete och utbyte mellan Lotus F1 och Group Lotus.

Angående typnummer 125 och 126 så skulle jag gissa på att Lotus Evora Cup har fått ett av dessa då jag inte tror att den skall förväxlas med Evora racer type 124.
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Lasse H »

Lite off topic men jag läste nyss på den brittiska Sevenklubbens hemsida
att Toyota ska börja tävla i Formel i igen !

Tydligen har ägaren herr Toyoda sagt " We are un-stoppable !" :-D

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Fler sponsorer!  :up:
Lotus Racing and CNN International have today announced a partnership deal that sees the newest Formula One™ team entering into a long-term agreement with the world’s leading news network. CNN’s world famous logos will feature on the T127 race cars, the drivers’ overalls and on all team clothing.

The deal will be managed by CNN’s commercial ‘Partner Solutions Group’ and is led by Rani Raad, senior vice president CNN International Advertising Sales.

“The combination of two such iconic and aspirational global brands fits perfectly with CNN International’s worldwide reach and brand positioning,” said Raad. “This unique partnership with Lotus Racing takes CNN International into a new era of marketing and promotions and puts us in front of a worldwide audience of millions.”

A delighted Lotus Racing Team Principal Tony Fernandes commented: “We are very proud to welcome CNN into the Lotus Racing family. It is a sign of the positive impact we have already made in the global business market that such a prestigious brand, familiar to millions around the world as the definitive source of news and current affairs, has made the decision to partner with us. The whole team and I are looking forward to working with CNN in the months and years to come on some very exciting campaigns.
Attachments
LotusRacing-CNN-01-e18c53f6.jpg
LotusRacing-CNN-01-e18c53f6.jpg (275.21 KiB) Viewed 12718 times
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Lotus »

OM det går bra för teamet så kommer nog snart den "riktiga" Lotus loggan att sitta på bilen. :flag:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Post Reply