Lotus F1 bil 2010
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Lotus F1 bil 2010
Fler pressbilder:
Studiobilder del 1
Studiobilder del 1
- Attachments
-
- Förare och bil
- Fairuz Fauzy, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli & Lotus T127-81800b2a.jpg (120.84 KiB) Viewed 12960 times
-
- Lotus T127_1-e36a8be3.jpg (123.93 KiB) Viewed 12952 times
-
- Lotus T127_2-3527e340.jpg (136.79 KiB) Viewed 12956 times
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Lotus F1 bil 2010
Studiobilder del 2:
- Attachments
-
- Lotus T127_3-367ac427.jpg (130.28 KiB) Viewed 12963 times
-
- Lotus T127_5-4617d994.jpg (131.2 KiB) Viewed 12960 times
-
- Lotus T127_6-49e5a616.jpg (135.17 KiB) Viewed 12961 times
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Lotus F1 bil 2010
Fler pressbilder...
- Attachments
-
- Studiobild
- Lotus T127_7-ebbd3461.jpg (120.66 KiB) Viewed 12949 times
-
- Stämningsbild
- Lotus T127 Nosecone-911b6fd5.jpg (48.62 KiB) Viewed 12941 times
-
- Urlastning
- Lotus T127_4-d520ee91.jpg (143.37 KiB) Viewed 12946 times
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Lotus F1 bil 2010
Ny logo
- Attachments
-
- Ny logo (vit bakgrund)
- LR-LogoMark-CMYK-Pos-b15b25f1.jpg (81.36 KiB) Viewed 12940 times
Re: Lotus F1 bil 2010
Den frontvingen ser inte billig ut! Och den tillåter knappast någon närkontakt med andra bilar eller räcken. Så herrarna Kovalainen och Trulli får ta det lungt i starten!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Re: Lotus F1 bil 2010
När jag kikar på bilderna så noterar jag attt bilen inte någonstans (?) har
ett riktigt Lotusmärke ! Kan ju vara ett sätt att markera avståndet till
Lotus Cars. Ryktet säger ju att anställda på Lotusfabriken inte visste något
om denna malajsiska satsning på F1 förrän man kunde läsa om det i pressen !!
hälsn
Lasse H
ett riktigt Lotusmärke ! Kan ju vara ett sätt att markera avståndet till
Lotus Cars. Ryktet säger ju att anställda på Lotusfabriken inte visste något
om denna malajsiska satsning på F1 förrän man kunde läsa om det i pressen !!
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Lotus F1 bil 2010
Värt att notera är att bilderna har T127 inbakat i namnet.Lasse H wrote:När jag kikar på bilderna så noterar jag attt bilen inte någonstans (?) har
ett riktigt Lotusmärke ! Kan ju vara ett sätt att markera avståndet till
Lotus Cars. Ryktet säger ju att anställda på Lotusfabriken inte visste något
om denna malajsiska satsning på F1 förrän man kunde läsa om det i pressen !!
hälsn
Lasse H
Jag tolkar det som att den fått ett Lotus-typ-nummer vilket vore konstigt om inte Lotus var inblandade?
Offtopic: 124 är Race-Evoran, vad är då 125 och 126 för bilar...
Re: Lotus F1 bil 2010
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
Re: Lotus F1 bil 2010
Off topic men "viktigt": Rösta på Ronnie som bästa F1-förare för Lotus på sidan ovan !!!
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Re: Lotus F1 bil 2010
Jag kommer ihåg att det var mycket snack inför förra säsongen om dessa nya breda frontvingar, farhågorna då var ju att det skulle gå åt en hel del frontvingar under säsongen. Dessa farhågor kom dock på skam, frontvingarna visade sig tåla mer än någon hade trott! Så förhoppningsvis gäller detta även för Lotus i år..oodsell wrote:Den frontvingen ser inte billig ut! Och den tillåter knappast någon närkontakt med andra bilar eller räcken. Så herrarna Kovalainen och Trulli får ta det lungt i starten!
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
Lotus Elise Sport 220 -20
Re: Lotus F1 bil 2010
Jag håller med, visst låter det som ett Lotus-typ-nummer. Det verkar ju även vara samma färgsättning på F1-bilen och de nya Evora Cup och 2-eleven cup bilarna, det borde ju också vara ett tecken på att det ändå är ett visst samarbete och utbyte mellan Lotus F1 och Group Lotus.Värt att notera är att bilderna har T127 inbakat i namnet.
Jag tolkar det som att den fått ett Lotus-typ-nummer vilket vore konstigt om inte Lotus var inblandade?
Offtopic: 124 är Race-Evoran, vad är då 125 och 126 för bilar...
Angående typnummer 125 och 126 så skulle jag gissa på att Lotus Evora Cup har fått ett av dessa då jag inte tror att den skall förväxlas med Evora racer type 124.
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
Lotus Elise Sport 220 -20
Re: Lotus F1 bil 2010
Lite off topic men jag läste nyss på den brittiska Sevenklubbens hemsida
att Toyota ska börja tävla i Formel i igen !
Tydligen har ägaren herr Toyoda sagt " We are un-stoppable !"
hälsn
Lasse H
att Toyota ska börja tävla i Formel i igen !
Tydligen har ägaren herr Toyoda sagt " We are un-stoppable !"
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
- Nillet
- Forumadministratör
- Posts: 3660
- Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
- Location: Eslöv, Skåne
- Contact:
Re: Lotus F1 bil 2010
Fler sponsorer!
Lotus Racing and CNN International have today announced a partnership deal that sees the newest Formula One™ team entering into a long-term agreement with the world’s leading news network. CNN’s world famous logos will feature on the T127 race cars, the drivers’ overalls and on all team clothing.
The deal will be managed by CNN’s commercial ‘Partner Solutions Group’ and is led by Rani Raad, senior vice president CNN International Advertising Sales.
“The combination of two such iconic and aspirational global brands fits perfectly with CNN International’s worldwide reach and brand positioning,” said Raad. “This unique partnership with Lotus Racing takes CNN International into a new era of marketing and promotions and puts us in front of a worldwide audience of millions.”
A delighted Lotus Racing Team Principal Tony Fernandes commented: “We are very proud to welcome CNN into the Lotus Racing family. It is a sign of the positive impact we have already made in the global business market that such a prestigious brand, familiar to millions around the world as the definitive source of news and current affairs, has made the decision to partner with us. The whole team and I are looking forward to working with CNN in the months and years to come on some very exciting campaigns.
- Attachments
-
- LotusRacing-CNN-01-e18c53f6.jpg (275.21 KiB) Viewed 12718 times
Re: Lotus F1 bil 2010
OM det går bra för teamet så kommer nog snart den "riktiga" Lotus loggan att sitta på bilen. 
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.