Elise Trophy 2010

Här pratar vi om Lotus:ar i motorsport, men även annat inom motorsport.
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo

Elise Trophy 2010

Post by Stefan_A »

Planeringen för Elise Trophy är nu klar för 2010. Så om någon skulle råka vara på rätt plats vid rätt tid ser programmet ut som följer:

Image

* 27-28 March Brands Hatch Indy
* 17-18 April Silverstone GP
* 31 May Castle Combe
* 19-20 June Snetterton (Lotus Festival)
* 16-18 July Brands Hatch GP
* 31-1 August Brands Hatch GP (optional)
* 14-15 August Donington Park
* 3-5 September Brands Indy
* 11 September Oulton Park
* 1-3 October Spa Franchorchamps
* 16 October Silverstone National
* 6 November Brands Hatch 1000KM

Mer info på http://www.elisetrophy.com/
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö

Re: Elise Trophy 2010

Post by Göran »

Jag blir knottrig över hela kroppen när jag tittar på bilderna i fotogalleriet från tidigare Elise Trophy tävlingar. Jag räknade till över 40 bilar på ett av fotona från Brands från 2009. Häftigt !!
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Finn
Forumveteran
Posts: 438
Joined: Sat 07 Oct, 2006 16:12

Re: Elise Trophy 2010

Post by Finn »

Har man tur så sänder dom det på Motors TV okså.
Sett en del där och det är underhållande.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Elise Trophy 2010

Post by Nillet »

Round 1 Brands Hatch Indy
Kördes i helgen och några filmer finns på SELOC.
För de som inte är reggade där kommer här några filmer.

Film från "Benjam"
Race 1 så gick kopplingen åt skogen: http://www.youtube.com/watch?v=M1vgAZLlphs
Bilen fixades till race 2:
Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=Xqno0b_XH1Y
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=_GOUfTcqT8A

Film från "Mr Noble"
Startade 20:e och nådde 3:e innan han spann runt.
Filmen har även "bakåt-kamera", g-mätare, varv mm.
Race 2: http://www.youtube.com/watch?v=UdkT23qJVD8
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Sam
Stamgäst
Posts: 36
Joined: Sun 02 Aug, 2009 00:17
Location: Helsingborg

Elise Trophy 2010

Post by Sam »

Hittade lite godis :-D
http://www.elisetrophy.tv/
ska tydligen sända från serien i UK.
Håll tillgodo :steer:
Sammy Nilsson/HBG
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo

Re: Elise Trophy 2010

Post by Stefan_A »

Men skäms på sig forum admin, det finns redan en tråd om Elise Trophy 2010...  :nono:
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Elise Trophy 2010

Post by Nillet »

Jag går och ställer mig i skamvrån och sammafogar trådarna.  :eyes2:
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Josen
Forumveteran
Posts: 373
Joined: Wed 20 Jan, 2010 13:31
Location: Göteborg

Re: Elise Trophy 2010

Post by Josen »

Jag har planer på att delta i ett Brands race till hösten, inte så svårt som man tror  :up: Om någon annan funderar kontakta mig så kanske en samordning kan fungera ? :steer:  :banana:
Joachim Osbeck
S2 111s 2002 ( rejsa tråd )
SPVM Roadsport B -> 2011 1:a, 2012 2:a, 2013 1:a
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg

Re: Elise Trophy 2010

Post by silke »

Josen wrote:Jag har planer på att delta i ett Brands race till hösten, inte så svårt som man tror  :up: Om någon annan funderar kontakta mig så kanske en samordning kan fungera ? :steer:  :banana:
Har inte varit inne och läst din rejsatråd förrän nu. Ett sånt härligt projekt, riktigt inspirerande!  :up: Det är klart du skall köra på Brands i höst! :steer:
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
Josen
Forumveteran
Posts: 373
Joined: Wed 20 Jan, 2010 13:31
Location: Göteborg

Re: Elise Trophy 2010

Post by Josen »

Har inte varit inne och läst din rejsatråd förrän nu. Ett sånt härligt projekt, riktigt inspirerande! :up: Det är klart du skall köra på Brands i höst!
Tack skall försöka att få till det :) Just Brands lockar kraftigt, verkar vara härligt ös i banan :)
Studerar mycket denna filmen från Lotus egna mäster i att köra Elise :steer:

http://www.lotus-central.com/en/news/25 ... ekend.html
Joachim Osbeck
S2 111s 2002 ( rejsa tråd )
SPVM Roadsport B -> 2011 1:a, 2012 2:a, 2013 1:a
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Elise Trophy 2010

Post by Nillet »

Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Elise Trophy 2010

Post by Nillet »

Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Elise Trophy 2010

Post by Nillet »

Kör de bara på "Brands"? :lol:
Phil. S behöver fixa sin backspegel: http://vimeo.com/14737583
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Elise Trophy 2010

Post by Nillet »

Phil. S behöver fixa sin backspegel (race 2): http://vimeo.com/14747741
Ser ut att vara samma film som innan (i starten), men det är det inte...
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Elise Trophy 2010

Post by Nillet »

Massor med action från HEDGEHOG: http://vimeo.com/14763309
Ljudet är dåligt så stäng av ljudet!
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Post Reply