Det var väl 4:e turen för säsongen för min del idag, men
en ovanligt lyckosam sådan. Körde en runda till Knutstorp
och träffade där den danske generalagenten för Lotus.
Mycket trevligt folk !
Slutade med att jag fick provköra deras Evora !
Visserligen inte på banan (det var danska Porscheklubbens
banträff) men väl på de fina vägarna i omgivningarna
runt Knutstorp. Vit bil med svart/grå inredning. Mycket, mycket
snygg bil. Imponerande klass på inredningen. Samma bil kommer att
finnas på plats vid vår banträff den 2 maj. Seriöst intresserade
tror jag inte blir nekade en provtur då.
hälsn
Lasse H
Årets första tur.
Re: Årets första tur.
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Stefan> Dina bilder påminner mig hur min bil såg ut på den tiden den var ren...
Igår ersattes dubbdäcken med sommardito, så idag blev första riktiga vårsvängen. Körde ett par vändor över småkända Brudfjället i Dalsland. Fantastisk väg, gäller bara att hålla i minnet att den inte är avlyst...

På sistone har jag utrustat bilen med ett Emerald K3-system samt en DL1-logger. Kul kombo då jag nu kan logga de intressantaste ECU-parametrarna parallellt med G-krafter och GPS-data.
Igår ersattes dubbdäcken med sommardito, så idag blev första riktiga vårsvängen. Körde ett par vändor över småkända Brudfjället i Dalsland. Fantastisk väg, gäller bara att hålla i minnet att den inte är avlyst...
På sistone har jag utrustat bilen med ett Emerald K3-system samt en DL1-logger. Kul kombo då jag nu kan logga de intressantaste ECU-parametrarna parallellt med G-krafter och GPS-data.
Lotus Exige Cup 240 '06
Då vart bilen påställd, och blev en tur till Mölle. Allt verkar funka som det skall skönt! :-)
Bjuder på en bild från idag också...

Bjuder på en bild från idag också...

Nu är Nitron-dämparna på och jag har kört de första kilometrarna.Göran wrote:Även i Stockholm med omnejder är det numera Lotusväder. Jag tog en tur med mina gamla LSS-dämpare, bara för att komma ihåg hur dåliga de blivit de senaste åren. Jag förväntar mig underverk av mina nya Nitron som väntar i garaget, i alla fall hoppas jag att strykjärnskänslan kommer att komma tillbaka. Återkommer....
De är inte klokt hur man långsamt kan vänja sig vid att bilen blir sämre och sämre. Men NU, NU har jag fått tillbaka en bil som ligger som ett strykjärn i kurvorna - vilket jäkla grepp jämfört med igår -- oj, oj. Låter jag lyrisk?? Nitron är nog jättebra, men skillnaden beror nog mest på att mina LSS måste ha varit urusla.
Nu ska jag bara göra en ny hjulinställning för att få det perfekt........
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Jag med!
Stefan_A wrote:Hör gärna av dig om du skall ut och köra en runda, om tid finnes hänger jag gärna på.Sam wrote:Har haft bilen i trafik nu nån vecka och det har blivit runt 20 mil på det skånska vägnätet.
I Helsingborg är det en mardröm att köra nu med dels grus och annat skräp på vägarna men framförallt potthål,sprickor och ällmant bedrövliga vägar.
Jag har hittat en fin slinga som slingrar sej runt söderåsen som jag brukar köra,tar ca 1 timme i hyggligt tempo
Nu har bilen iaf åkt upp på pallbockar i garaget för iordningställande inför Knutstorp.
Nya belägg/bromsvätska/stålspunna slangar/harnessbar/4punktsbälte samt översyn av Öhlinarna och övriga chassiekomponenter.MVH/Sam
Björn Axelsson. Varför bygger man raka vägar?
Lancia Delta HF Integrale CAT, Brukis: Saab 9-3 Monte Carlo Edition
Lancia Delta HF Integrale CAT, Brukis: Saab 9-3 Monte Carlo Edition
Hehe, min brukar ju också ha en tendens att kunna bli rätt smutsig också.... Är väl roligare att köra än att tvätta kanske..Ragnar wrote:Stefan> Dina bilder påminner mig hur min bil såg ut på den tiden den var ren...![]()
Håll oss/mig gärna uppdaterade om hur emeralden funkar och vad du hittar på med systemet!
Stefan Andersson
Lotus Elise -97
Lotus Elise -97
Äntligen är min första runda avklarad.
Jag gillar verkligen ljudet från motorn.
Jag gillar verkligen ljudet från motorn.
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236