Klart du skall ha en 355a Mikael! Enligt mig den snyggaste Ferrarin de senaste 20åren!
Fick möjlighet att provköra en 355 GTB för några år sedan vilket var en mycket trevlig upplevelse. Härligt tungtrampad koppling och som Per-Ola säger så får man ingen fartkänsla förrän man kommer upp i väldigt höga hastigheter (kan ju vara både bra och dåligt.. ).
Vill inte tänka på driftskostnaderna (det är ju en av de positiva aspekterna av Lotusägande med dess relativt låga driftskostnader) men som tidigare nämnts, nån gång så skall man ju ha ägt ett italienskt fullblod!
Vi höll på att köpa en 328 GTS för ett antal år sedan. Inköpspriset var rimligt, men efter några samtal för att kolla upp service, reservdelar samt försäkring skrinlades de planerna. Rätt eller fel, det får vi aldrig veta. Men visst är det något speciellt med de italienska vagnarna. Lycka till med bilköpet, vad det nu än blir (röstar för en Cup 260, så kan jag köpa den billigt av dig när du tröttnat på den )
Tack, bilen verkar vara i bra skick med få mil och ägare. Lite lackjobb dock för att få den i mint condition men ja det får väl bli höstprojekt i så fall
Skall du handla en Ferrari maste du skruva sjalv eller ha ett gott bankkonto, delarna isig ar inte dyrare an till en lotus (se esprit) men konstruktionen ar ofta mkt bokig vilket gor det mkt dyrt om man lamnar in dem. Sedan tillkommer ocksa problemet att lite gamla ferraris som inte betingar mkt pengar tyvarr inte far den skotsel dom fortjanar vilket gor att billiga ferraris kan vara ganska nergangna (vilket aven galler esprit).
Skall du handla 355, varfor inte titta pa en maranello??, dom har ju borjat dala ner i 355 priser.
355ans problemlista ar lang sa handla varsamt, att handla en nere i italien kraver kunskap och mkt omsorg, leta upp en servad bil i sverige istallet, dom ar inte speciellt mkt dyrare har i norr och ar ALLTID mkt battre skotta.
jag har använt VonBraun att ta hem bilen så förhoppningsvis vet de vad de gör
Gav dem ok idag då efter provkörning var den i fint skick så nu får vi hoppas det går vägen.
Är inte helt lätt hittade lågmilade 355or i sverige och särskilt inte GTS, röd, 96års och framåt så
blev att leta utomlands.
Kollade lite på maranellon också men designen tiltalar mig inte riktigt och ville ha något mer racigt
Mikael_W wrote:jag har använt VonBraun att ta hem bilen så förhoppningsvis vet de vad de gör
Gav dem ok idag då efter provkörning var den i fint skick så nu får vi hoppas det går vägen.
Grattis Micke ! Hoppas du blir nöjd
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Mikael_W wrote:Kollade lite på maranellon också men designen tiltalar mig inte riktigt och ville ha något mer racigt
Jag håller med dina tankegångar om Maranellons utseende, alldeles för mycket GT och för lite sport. 550:n skall dock vara grym att köra om man skall tro på killarna på EVO. Harry Metcalfe körde en som "long-termer" i ur och skur. Å andra sidan pendlade han också några månader med en Pagani Zonda...
Micke, har du kört en 911 cab någon gång? Om inte kan jag tänka mig ett bilbyte några mil under årsmötet
Per-Ola
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
Mikael_W wrote:jag har faktiskt aldrig kört en 911 cab så visst vi kan byta nycklar ett tag
Bara byta nycklar, så du (Per-Ola) får känna hur det är att ha ett par Ferrari nycklar i fickan...
Bilen kan jag väl inte tänka att han (Micke) vågar låna ut till en Tysk-lover...
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lycka till med nya bilen, Micke !
Jag gör som Per-Ola och erbjuder dig
en provtur med en annan bil som utbyte
mot en runda med 355:an (vi gjorde ju så
med min Elise S2 och din Boxster). Kan en
tur med min hustrus Clio locka ??
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !