Lotus F1 bil 2010

Här pratar vi om Lotus:ar i motorsport, men även annat inom motorsport.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

På hemsidan händer det en del.
http://www.lotusracing.my
Några nyheter:
- Under "The car" och "Steering wheel" kan man se vad de olika knapparna på ratten är till för.
- Under "Meet the team" och "Online crew" kan man skaffa sig en lotusracing.my-url via facebook eller twitter (jag använder inget av dem och vet inte hur det funkar).

Tyvärr inget om att man kan köpa prylar (typ t-shirts) ännu.  :down:
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Lotus »

Då hoppas jag att vi får se dem på poängplats nästa år.
:steer: :flag:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Lotus wrote:Då hoppas jag att vi får se dem på poängplats nästa år.
:steer: :flag:
Vad pessimistik du är, jag tror vi får se en Lotus på poängplats i år. :flag:
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Force India ser ut att stämma Lotus för att ha stulet designen.
http://en.espnf1.com/forceindia/motorsp ... 19134.html
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Aha, nu vet vi varför Force India är lite sura...
Lotus har anställt folk därifrån...
Ur presreleasen:
Lotus Racing has today confirmed the appointment of Mark Smith to the role of Technical Director, completing the senior technical structure and giving the team an excellent platform from which to achieve its goals of long-term success in the FIA Formula One™ World Championship.
Reporting to Chief Technical Officer Mike Gascoyne, Mark will start at the end of his Force India notice period, and joins Lewis Butler (Chief Designer) and Marianne Hinson (Head of Aerodynamics), also from Force India, at the Anglo-Asian squad.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Lotus »

Det är ju positivt att de börjar bli "rädda" för Lotus...
Det bevisar ju stämningen, hade de vetat att Lotus aldrig kommer ikapp dem då hade de säkert inte brytt sig...
Ny personal och de satsningar Lotus gör börjar tydligen skrämma de lite "sämre" etablerade stallen.. :-D
Nu behövs bara lite poäng platser och det "vanliga" Lotus märket i fronten på bilen. :steer:  :race:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Bjarne
Forumberoende
Posts: 173
Joined: Wed 11 Nov, 2009 08:46
Location: Torna Hällestad, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Bjarne »

Riktigt Lotusmärke i fronten gör nog inte många1/100 dels gram, så det räcker inte, behöver mer...  :hyper:
Detta är ju trots allt första säsongen, och varvtiderna har kommit ikapp de etablerade stallen, så det bara saknas 1 sekund innan vi ligger i hasorna och stressar, ett litet misstag, så är vi om dem :bold:
Vi kommer ha poäng innan säsongen är över :flag:
_____________________
Leklådan består av:
75 - SAAB 96 Silver
99 - Lotus Elise
00 - Ducati 748
07 - Ducati Hypermotard
Miss Sophies hemsida

My guardian angel is quick, I just try to keep up...
User avatar
Rickard
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1189
Joined: Mon 15 Sep, 2003 11:28
Location: Jönköping.
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Rickard »

Bjarne wrote:Riktigt Lotusmärke i fronten gör nog inte många1/100 dels gram, så det räcker inte, behöver mer...  :hyper:
Detta är ju trots allt första säsongen, och varvtiderna har kommit ikapp de etablerade stallen, så det bara saknas 1 sekund innan vi ligger i hasorna och stressar, ett litet misstag, så är vi om dem :bold:
Vi kommer ha poäng innan säsongen är över :flag:
Fast 1 sekund i formel1 är ungefär som 1 minut när man står utanför en upptagen toalett = en evighet...

Men jag tror också på poäng innan säsongen är slut & med ett bra stall och god ekonomi kanske man kan hoppas på någon enstaka pallplats om två år.

:flag:
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...

Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1

Å en hel del annat.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Ytterliggare en sponsor tillkom, nämligen Dell.
Bra att det dyker upp fler sponsorer och mer pengar, det behövs alltid.
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by silke »

Lotus F1 Racing på väg att byta till Renault motorer samt köpa rätten till Team Lotus namnet?
Lotus for Renault switch, return to Team Lotus name?

The partnership that took Ayrton Senna to his first F1 victory in the 1985 Portuguese Grand Prix at Estoril could be reunited in 2011, should the legendary Team Lotus name return to the grid, powered by Renault engines...
Lotus Racing could be set to switch to Renault engines next year and resurrect one of the most iconic names ever to grace the world of motorsport, if rumours are to be believed.

The latest incarnation of the classic Lotus marque has competed during its maiden campaign in the top flight with customer Cosworth powerplants – as part of the FIA's stipulation for all new arrivals on the grid this year, and a combination that has seen the Anglo/Malaysian outfit establish itself as comfortably the best of the three F1 2010 newcomers.

However, speculation surfaced earlier on in the season that the team was interested in a possible Renault supply instead in 2011 – in the wake of the French manufacturer's revelation that it would be willing to provide more teams than just itself and Red Bull Racing next year – and a meeting reportedly took place at Silverstone during the British Grand Prix weekend.

Speaking to BBC Sport, Lotus chief technical officer Mike Gascoyne would only concede that the team has 'a contract with Cosworth and we're discussing with them ways to work together in the future', but having already aggressively poached a number of key design and engineering personnel from rivals of late, the Tony Fernandes-led operation is palpably keen to move up the pecking order as fast as possible and begin to challenge F1's midfield contenders – and a collaboration with Renault might be seen as another step towards achieving that goal.

Lotus and Renault previously worked together from 1983 to 1986, with the late, great Ayrton Senna famously securing his maiden grand prix victory for the team during a torrential downpour at Estoril in Portugal in 1985.

What's more, Clive Chapman – son of legendary Team Lotus founder Colin Chapman – joined Lotus Racing for the European Grand Prix in Valencia last month to celebrate 500 starts at the highest level, and Fernandes has recently approached David Hunt, brother of 1976 F1 World Champion James Hunt, with a view to purchasing the rights to the Team Lotus name. Should Renault come on-board too, a little bit of grand prix history could just be about to be re-written.
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

De flög ståndsmässigt mellan Singapore och Japan i alla fall...
Image
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by silke »

En liten intressant detalj på flygplanet.. Det är ACBC-Lotusloggan och inte Lotus Racing F1 loggan som är målad på flygplanet.. Vad säger Group Lotus om detta måntro, eller har de fått tillåtelse att använda sig ACBC-loggan i vissa sammanhang?
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Tidigt i våras slogs det vad med Branson (Virgin) att förloraren skulle agera flygvärdinna på den andres bolag.
Eftersom Lotus/Air Asia vann skall Branson vara flygvärd på en flygning mellan Kula Lumpor och London. Platserna skall säljas som välgörenhet till fans från båda teamen.
:laugh:  :up:
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2010

Post by Nillet »

Det har varit däckstester i Abu Dhabi, Pirelli gäller för nästa år...
Image
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Post Reply