In-line fuse
In-line fuse
Skall till bilprovningen på fredag och ställer på bilen då oxå. Fixade lite med det elektriska, och skulle bara låna lite ström fr cigg-uttaget och blåste säkringen förståss. Enl el-schemat finns det en "in-line fuse" nånstans, en till varje sida (cigg-uttag, röda varningslampan), alltså inte dom 8 säkringarna i handskfacket. Har sett hängsäkringar lite varstanns i bilen, men är det nån som vet var man skall börja leta?
Det är bättre med en bil som krånglar lite ibland, än en som jämt är ful !!
Stefan Andersson Falkenberg Esprit S3 -87
Re: In-line fuse
Jag har blåst cig säkringen i min S3 -85, men det var en av de "vanliga" säkringarna i handskfacket vill jag minnas. Tror inte att det finns några "in-line" säkringar på S3 utom möjligen vid radion, men jag ska inte svära...
Mvh /LasseW
Mvh /LasseW
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...
I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
Har kollat handskfackssäkringarna, och alla är hela. på schemat kommer strömmen från ingången från dom säkringarna, via in-line fuse till cigg/varningslampan i dörren. Det är väl till att krypa upp under I-brädan och kolla :bang: , inget man har kropp till, inte så lätt att böja en boll 
Engelska bilar och deras elsystem, suck. Man kan ju tycka att Elisen S2an som jag har borde ha ett schema som stämmer. Det finns kablar i schemat som försvinner i intet mellan de olika schemorna, men icke så varför skulle ditt stämma.
Så det är nog bara att gå den hårda vägen och ligga på rygg, lycka till och ha tålamod.
Så det är nog bara att gå den hårda vägen och ligga på rygg, lycka till och ha tålamod.
Nybliven Eliseägare
Jodå, bakom radion, under I-brädan hittade jag en hängsäkring. Enl schemat skulle kablarna vara N för brown och P för purple,så jag följde dom. En transperant historia, gängad, ingen bajonett-fattning, så det måste vara orginal. 30 amp, ingen dålig ciggartändare..., 360 watt!