Lotus wrote:
Johanna, gift dig med en kvinna också som kan ta tag i de sakerna så kan du och maken njuta av turerna även på Lördagarna...
Hej Micke,
Tack för förslaget, jag skulle dock inte kunna bo med en kvinna... Det är ungefär lika sannolikt som att jag skulle skaffa en unge för att få ett års ledighet från jobbet Det är inte värt det, dessutom är vår familjebil tvåsitsig
Det vore kul om du hängde med! Jag mistänker att vi börjar rundan vid 11, så slipper du i alla fall gå upp klockan 5 på söndagen.
Jag blir glad när jag får köra Miss Sophie igen, vi behöver fortfarande fixa handbromsen och få henne besiktigad för att slippa körförbudet!
Hej zarkastic på speedsterforumet så det blev samma här :)
Jag bor i Falkenberg och har en speedster, och skulle vilja vara med på denna runda. Vill bara veta lite vilken tid det hade tänkt börja?
ZarkAstic wrote:Hej zarkastic på speedsterforumet så det blev samma här :)
Jag bor i Falkenberg och har en speedster, och skulle vilja vara med på denna runda. Vill bara veta lite vilken tid det hade tänkt börja?
Hej ZarkAstic,
Du skall vara välkommen! Det är tänkt att vi samlas på McDonalds i Ängelholm vid 10:30-11-tiden och köra en runda på cirka 2 timmars körtid samt lunch och ett museumsbesök. Planen är att provköra den tilltänkta rundan i helgen, se om vägarna är i bra skick för våra små bilar, om rutten fungerar och om museet är värt att se... Än finns det en del frågetecken, men de kommer rätas ut innan 8/5.
Med vänliga hälsningar,
Johanna
Hej!
Rundan förra söndagen gick ganska bra, men vissa delar kan vi inte köra 8. maj eftersom det var en väg som blev smalare och sämre ju längre vi kom på den för att sedan gå över till grusväg Därför får vi provköra en ny runda till påsk för att vara säkra på att grusvägar inte ingår och att vägarna är i körbart skick för låga bilar! Det mesta av rundan fungerar dock bra och museet verkar mycket trevligt
Planen är att träffas vid McDonald i Ängelholm och påbörja rundan klockan 11, ha ett stopp vid Hovs Hallar (egen picknick verkar vara att föredra trots att det finns en restaurang där) och sedan köra vidare till museet. Där kan folk få spendera så lång tid de vill innan vi tar adjö för dagen.
Jag tror det kommer bli en fin runda, det vi såg av den förra söndagen var åtminstone bra överlag och självklart körde vi utan tak
Flygmuseet i Ängelholm verkar mycket trevligt, det finns till och med en chans till lite guidning på plats, utöver de skyltar som står runt om vid föremålen
Hej Totte,
Välkommen, jag har lagt till dig i listan.
Rutten är nästan klar, det blev en till provkörning i går av en annan grusväg Den vägen kommer vi såklart inte heller köra den 8/5, men det finns en alternativ väg som är asfalterad!