Tjolöholm Classic Motor 22/5 2011
Tjolöholm Classic Motor 22/5 2011
Klubben kommer som vanligt att finnas representerade på Tjolöholm Classic Motor. Anmälningstiden går ut 26/4, och anmälan görs på http://www.tjoloholmclassicmotor.se (glöm inte att ange att ni vill ställa ut tillsammans med Lotus Car Club of Sweden). Samordnande för klubben är Martin Donovan, kontaktperson i Göteborg. Martin nås på goteborg@lccs.nu vid eventuella frågor.
Målsättningen är att klubbshoppen skall finnas på plats i år.
Målsättningen är att klubbshoppen skall finnas på plats i år.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Tjolöholm Classic Motor 22/5 2011
Har anmält mig och Håkan.. nu hoppas vi på bra väder, ser lite oroväckande ut just nu.
Clas Heleander - Herrljunga
Årets upplaga av Tjolöholm Classic Motor hade mer än 1000 samlarfordon av olika typ och storlek. Regnet hängde i luften men höll sig borta till en timme efter utställningen stängt, så det blev en fin dag i vacker slottsmiljö. I LCCS område stod ett 15-tal Lotusar av olika åldrar, både gamla bekanta och några nya, bl a en fin Elan S1. Själv hade jag detta år min bil i KAK's område då jag är medlem där också och KAK har inlett ett samarbete med organisatörerna av TCM.
- Attachments
-
- En fin Elan S1 som åkt ända från Skåne.JPG (239.19 KiB) Viewed 17440 times
-
- Kul att se att f d Daniel Enviks Esprit nu hamnat goda händer.JPG (229.1 KiB) Viewed 17490 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Hej Olle,
Tack för att du delar med dig av de fina bilder!
Hade du mer tur med att övertala Elan'ens ägare till att gå med i LCCS än jag hade? Det är en bekant till en av mina kollegor och han har inte haft bilen så länge.
Med vänliga hälsningar,
Johanna
Tack för att du delar med dig av de fina bilder!
Hade du mer tur med att övertala Elan'ens ägare till att gå med i LCCS än jag hade? Det är en bekant till en av mina kollegor och han har inte haft bilen så länge.
Med vänliga hälsningar,
Johanna
Jag förutsatte givetvis att han var medlem i klubben! Du kan hälsa via din kollega att om han inte går med i klubben så kommer vi att debitera honom 300 kr för att ha parkerat på klubbens område i sex timmar. 
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Vad gör vi med medlemmar som står i andra områden än klubbens????oodsell wrote:Jag förutsatte givetvis att han var medlem i klubben! Du kan hälsa via din kollega att om han inte går med i klubben så kommer vi att debitera honom 300 kr för att ha parkerat på klubbens område i sex timmar.
Var jag elak nu?
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Nja, eftersom jag inte nötte på LCCS gräsyta detta året så kan jag knappast bli debiterad någon kostnad. Och förresten så hade jag två bilar med förra året, så det jämnar väl ut sig!
Det viktiga är ju att vi visar upp våra Lotusbilar alls, oavsett under vilken flagga. Vi har en medlem i KAK/V som har en fin Lotus Elite (gamla modellen) som han hade med för två år sedan, och kanske kan jag övertala honom att ta den till LCCS område nästa år.
Det viktiga är ju att vi visar upp våra Lotusbilar alls, oavsett under vilken flagga. Vi har en medlem i KAK/V som har en fin Lotus Elite (gamla modellen) som han hade med för två år sedan, och kanske kan jag övertala honom att ta den till LCCS område nästa år.
Det skulle vara trevligt då det inte precis kryllar av Eliter. 
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
Micke T.
Nästan oavsett vart man ser en Lotus är det alltid en trevlig upplevelse
Undantaget är väl skroten och i räcket bredvid vägen...
Jag skall se om jag kan övertala min kollegas kompis, några idéer? Problemet är att han verkar vara nöjd med "bara" att vara medlem i MSCC.
Hälsningar,
Johanna
Jag skall se om jag kan övertala min kollegas kompis, några idéer? Problemet är att han verkar vara nöjd med "bara" att vara medlem i MSCC.
Hälsningar,
Johanna
Tyvärr kunde jag inte va med i år, vilket jag är otroligt besviken för, när det gäller kollegas "sk." kompis Johanna så är han nöjd med att "bara" va med i MSCC och då måste jag betona BARA!!! När han går med i LCCS så är det inte "bara", det är en oerhört bra, välskött och trevlig klubb och den största förlusten är för honom själv.
Lotus hälsningar från
Bengt som kör Europa Special JPS
Bengt som kör Europa Special JPS
Apropå medlemmar som har sina bilar hos andra klubbar så stötte jag på vår mångårige ordförande Rolf Ahlbäck på Tjolöholm. Han såg nästan skamsen ut när han berättade att han stod på Ferrariklubbens område, eftersom han sedan några år är ägare till en sådan italiensk rosthög. Nåja, han må vara förlåten för jag tror att han har en Europa hemma i garaget också.