Jag funderar lite på att importera en Exige med eller utan kompressor från USA.
Är det någon här som har gjort det här på forumet? Vad behöver ändras på bilen?
Finns det bara miles på hastighetsmätaren på us modeller?
Är det stor skillnad på motorn med 192hk och den med 220hk kompressorn?
Jag hade en Opel Speedster turbo på gång som jag velade om jag skulle köpa men nu är den såld så jag börjar fundera på en Exige istället.
Iof så kan man väl hitta Elise 111R en hel del billigare i USA än en Exige....
Jag har en person i USA som kan hjälpa med med inköp och transport av bilen till Sverige.
Import av Exige från USA?
Import av Exige från USA?
Opel Speedster Turbo 2005.
Bmw 525d M-sport 20" Alpina 2008, VW Polo R-line 18" 2014
Re: Import av Exige från USA?
Hej!
Klart att du skall ha en Exige (eller Elise)! Vet inte om det kommit in någon Exige från USA, men jag känner till åtminstone två stycken Elise 111R som kommer därifrån. Tror inte att det skall vara några konstigheter att hämta hem en USA-bil, och om jag inte missminner mig så har hastighetsmätaren även km/h skala. Men kanske säkrast att vänta in besked från någon av dem som de facto hämtat hem bil därifrån..
Lycka till med letandet!
Klart att du skall ha en Exige (eller Elise)! Vet inte om det kommit in någon Exige från USA, men jag känner till åtminstone två stycken Elise 111R som kommer därifrån. Tror inte att det skall vara några konstigheter att hämta hem en USA-bil, och om jag inte missminner mig så har hastighetsmätaren även km/h skala. Men kanske säkrast att vänta in besked från någon av dem som de facto hämtat hem bil därifrån..
Lycka till med letandet!
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
Lotus Elise Sport 220 -20
Re: Import av Exige från USA?
Ingen som vill dela med sig om sina upplevelser om USA import?
Opel Speedster Turbo 2005.