Jonas West heter jag & kommer ifrån Borås och är sedan en knapp vecka nybliven ägare till en Lotus Exige 220S -06.
Har hunnit köra med den i två dagar och har inte varit med om något roligare med kläderna på! Tror inte man kan få bättre körkänsla.
Jag är strax över 30 och har tidigare jobbat med bilförsäljning i flera år (MG Rover samt Subaru) idag driver jag en egen Swimmingpool och spabadsbutik.
Är väl enligt de flesta vänner extremt bil intresserad och då när det kommer till körning stå i garaget och skruva är inte min passion (är väl vad som brukar kallas putsbög iofs) Har tidigare framförallt kört div Subaru impreza modeller med olika form av uppgraderingar. Men har haft de lugnare några år du fokus har legat på min nya verksamhet samt huset som jag och sambon skaffade för 4 år sedan, men förra året hade jag ett extremt bilsug och en BMW z4 3,0 införskaffades men tyckte efter ett tag att den var lite för tråkig. Så därav blev man lotus ägare.
Efter en presentation lång som ett CV så ville jag igentligen bara presentera mig så ni ser vad det är får dåre som ställer frågor hela tiden
Så jag kan väl lika väl börja med lite frågor direkt :)
Ang. försäkring kan man entusiastförsäkra en bil som inte är över 20 år som de flesta verkar kräva & finns det något försäkringsbolag som brukar vara billiga på Lotusbilar?
Är väldigt sugen på att åka lite slalom/konbana till att börja med, Någon som vet om något sådant kring Göteborg? på rejsa finns ju en bankaländer men de flesta slalomkörningarna verkar vara kring Stockholm
Sedan så är jag ju nyfiken på om det finns några Lotus ägare kring Borås så man kanske kunde ses på vårkanten & åkaka en vända & snacka lite skit.
MVH
Jonas