Någon som har gjort detta på sin bil? Eller vet någon som har ett tipps eller två om lämliga fälgar och däck till mig.
Excel däck.
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Excel däck.
Ska byta däck på min bil och tänkte att gå upp i fälg med, till 16*8
Någon som har gjort detta på sin bil? Eller vet någon som har ett tipps eller två om lämliga fälgar och däck till mig.
Du har väl bultmönster 4X114,3 (4,5 tum) och det sitter bl.a. på många japanska bilar samt Volvo V40/S40. Så till dem finns nog en del begagnade och nya eftermarknadsfälgar i 16 tum. Tänk dock på att centrumhålet är ganska stort på Elite/Eclat/Excel, så det kan behöva modifieras. Jag har köpt fälgar i 15X7 till min Elite. Det var dock svårt att hitta några som såg tidsenliga ut och hade rätt bultmönster, så fälgarna jag till slut köpte (BBS "krysseker" splitfälgar från 80-talet) har bultmönster 4X108 och för små centrumhål. Jag ska dock lämna in dem till Intera för att modifieras att passa min bil.
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Jo jag har 4x114,3 mm i bult mönster och visste att det var en vanlig delning på jappsbilar, men att volvo har samma det visste jag inte. Och om centrumhålet är för litet är det inga problem bara där är gods till att öka upp det, mindre mekanisk verkstad i familjen.
Tackar för tippset om fälgar. Vad kör du på för däck ?
Jag kör till däckhandlaren i morgon för att höra vad han har att föreslå.
Tackar för tippset om fälgar. Vad kör du på för däck ?
Jag kör till däckhandlaren i morgon för att höra vad han har att föreslå.