Efter mycket velande så åkte min Chrome Orange Elise ut på blocket, och man kan ju inte vara Lotus lös så det fick bli att köpa en ersättare direkt i form av en Exige S
Några kort på bilen efter första tvätten (fortfarande blöt när korten togs)
Gamla Elisen i bakgrunden
Förmodligen blir det nog att konvertera ratten till vänster sida i vinter och sedan så står ett 260 kit rätt högt upp på listan
Last edited by PeeWee on Sat 02 Mar, 2013 21:10, edited 4 times in total.
Thanx våren är snart här (kan man ju fantisera om i alla fall) blir till att ställa av i helgen och vinterförvaring sedan har man hela vintern på sig att mecka.
Tärningen är kastad, delarna är beställda och skickas imorgon från USA, dags att plocka ner fronten och inredningen för att påbörja konverteringen av att flytta ratten till vänster sida.
Bara att hoppas att det blir lite plusgrader ute (kall garage) så man inte fryser ihjäl i garaget.
Finns inget färdigt kitt till S2:an, man får plocka ihop det man tror behövs, hade turen att hitta en smälld bil i USA som jag kunde plockar delar på, men jag skulle tippa på att det landar strax under 20K om man enbart beställer nya prylar och om man är lite kreativ då riktigt allt som är LHD i reservdelskatalogen inte behöver bytas ut.
Då har man äntligen kommit igång och front clamen är avmonterad
Dock hade jag inte räknat med att AC rören kommer att vara i vägen för bromsservot
Få se om det går att bocka till rören så allt får plats eller så blir det att skrota AC:n
hey petter
tillykke med din fine exige..
har du konverteret en s2 før ???
jeg funderer på at gå igang med min men gik lidt istå da jeg ikke hittade et lhd inst.bradda til under 8000 spend ???
Tack nej jag har inte gjort någon konvertering tidigare, men det känns inte som något större problem att konvertera, sedan beror det också på hur kreativ man är att hitta olika lösningar, den gamla instrumentbrädan går nog säkert att fixa till så det passar LHD men det lär nog vara lite pyssel med det tyvärr.
Lycka till på dig också med din konvertering
Då har man fått lite gjort idag också, allt är nerplockat inne i bilen och kablaget tillbaka draget, snart dags att dra kablaget spegelvänt och montera ihop
Även rensat fronten på pedalställ, ventilation, torkarmotorn med fäste m.m. och allt externt kablage är frilagt för att dras tillbaka in i bilen och ut på "nya" passagerarsidan
PeeWee wrote:... Dock hade jag inte räknat med att AC rören kommer att vara i vägen för bromsservot
Få se om det går att bocka till rören så allt får plats eller så blir det att skrota AC:n ...
Jag skulle definitivt satsa på att försöka behålla AC'n. (tror faktiskt att AC i min värd är värt mer än ha att ha ratten på vänster sida)
Jo jag ska försöka att få dit det, tänkte slippa att vända hela värmepaketet vilket är en hel del meck med, men kan man bara böja till rören en smula så ska det nog få plats :)