Årsmöte 27/7 och Lotus Festival
Årsmöte 27/7 och Lotus Festival
Det är fortfarande en vecka kvar att skicka in sin anmälan till Lotus Festival i Linköping den 26 - 28/7. Alla har kanske inte heller noterat att vi har årsmötet på förmiddagen den 27/7 på Hotell Ekoxen. Det går bra att komma bara till årsmötet (utan kostnad) eller att välja fritt bland alla olika aktiviteter, inklusive bandagen på Sviestad den 26/7 för bara 900 kr eller rallyt på vackra östgötavägar den 27/7 för bara 100 kr per ekipage (inkl lunchpaket!). Övernattning och middagar finns också till väldigt bra priser.
Vi saknar ännu anmälningar från många av de medlemmar som efterlyst aktiviteter i Mellansverige och närmare huvudkommunen. Nu när vi lägger denna Festival på bekvämt köravstånd från de flesta större städer så hade det varit roligt med fler deltagare. Vi hade ju hoppats att det kan bli ett årligen återkommande evenemang, men då behöver vi lite fler deltagare än vad som nu finns på anmälningslistan. Så ta en rejäl funderare på om ni inte ska ta en tur till det sommarfagra Östergötland i slutet av juli!
Vi saknar ännu anmälningar från många av de medlemmar som efterlyst aktiviteter i Mellansverige och närmare huvudkommunen. Nu när vi lägger denna Festival på bekvämt köravstånd från de flesta större städer så hade det varit roligt med fler deltagare. Vi hade ju hoppats att det kan bli ett årligen återkommande evenemang, men då behöver vi lite fler deltagare än vad som nu finns på anmälningslistan. Så ta en rejäl funderare på om ni inte ska ta en tur till det sommarfagra Östergötland i slutet av juli!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Re: Årsmöte 27/7 och Lotus Festival
Jag håller med Olle!
Vill vi ha fler arrangemang i mellansverige, så krävs det att fler anmäler sig till Lotus Festivalen.
Och det är inte nödvändigt att vänta med att anmäla sig till sista dagen........
Så gör slag i saken, anmäl dig nu!
Vill vi ha fler arrangemang i mellansverige, så krävs det att fler anmäler sig till Lotus Festivalen.
Och det är inte nödvändigt att vänta med att anmäla sig till sista dagen........
Så gör slag i saken, anmäl dig nu!
Tomas Karlsson
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
Porsche Cayman S -10
Har tidigare ägt: Lotus Elise Type 25 -02, Jaguar XK8, MGF, Triumph Spitfire, MGB........
- Graf Orlok
- Forumveteran
Ja, jag är så sugen på att komma. Jag tillhör dem som vill ha fler aktiviteter runt huvudstan, men Juli månad är jag långt ner i Sverige... Hade det varit tvärt om med datumen för Knutstorp och Lotusdagen hade jag inte tvekat, då hade jag åkt på båda. Men nu har bara ångest för att jag inte kommer kunna åka på ett av de koolaste eventen någonsin! Hoppas ni får fler deltagare, har försökt sprida budskapet...
...och jag ska säga att jag inte bestämt mig helt ännu. Men slutdagen närmar sig väldigt fort!
...och jag ska säga att jag inte bestämt mig helt ännu. Men slutdagen närmar sig väldigt fort!
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Det Olle skriver är helt riktigt!
De medlemmar som drömmer om ett event av den här kalibern på bekvämt avstånd och på bekvämt datum efter semestern får tyvärr drömma vidare. Vi var i kontakt med Sviestad redan i Oktober för att boka, men fick inte förrän Förbundet hade bestämt alla tävlingsdatum. När det var gjort under första veckan i Januari hade vi att välja på en lördag i slutet av September eller början av oktober.
Ett annat alternativ var att lägga det på en vardag (Må, tisd eller Torsdag)...
Men, under semestern var det ledigt och vi ansåg det vara det främsta alternativet.
Det kommer inte vara någon skillnad till ett annat år heller.
Som sagt, vill vi ha den här typen av event i klubben måste fler visa det. Annars lär det inte göras några fler försök. Det ligger alldeles för mycket arbete bakom för att planera och genomföra...
De medlemmar som drömmer om ett event av den här kalibern på bekvämt avstånd och på bekvämt datum efter semestern får tyvärr drömma vidare. Vi var i kontakt med Sviestad redan i Oktober för att boka, men fick inte förrän Förbundet hade bestämt alla tävlingsdatum. När det var gjort under första veckan i Januari hade vi att välja på en lördag i slutet av September eller början av oktober.
Ett annat alternativ var att lägga det på en vardag (Må, tisd eller Torsdag)...
Men, under semestern var det ledigt och vi ansåg det vara det främsta alternativet.
Det kommer inte vara någon skillnad till ett annat år heller.
Som sagt, vill vi ha den här typen av event i klubben måste fler visa det. Annars lär det inte göras några fler försök. Det ligger alldeles för mycket arbete bakom för att planera och genomföra...
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira

Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira
Jag hade också hoppats kunna närvara på åtminstone bankörningen som är det som ligger mig varmast om hjärtat.
Bara häromdagen när jag pratade med Håkan trodde jag att det var lugnt men som det ser ut nu, måste ta lite hänsyn till andra inblandade, får jag stå över eftersom jag troligen inte hinner hem från en sedan länge planerad utflykt i fjällvärlden.
Trist - men man kan inte vara på flera ställen samtidigt...
Bara häromdagen när jag pratade med Håkan trodde jag att det var lugnt men som det ser ut nu, måste ta lite hänsyn till andra inblandade, får jag stå över eftersom jag troligen inte hinner hem från en sedan länge planerad utflykt i fjällvärlden.
Trist - men man kan inte vara på flera ställen samtidigt...
Nu har den formella anmälningstiden gått ut till Lotus Festival Sweden, men vi kan ta emot fler anmälningar ännu en tid. Det har fyllt på med anmälningar den senaste veckan, och vi ska göra reklam för evenemanget på Svenskt Sportvagnsmeeting på Knutstorp i helgen. Så just nu har vi ett 40-tal deltagare på både bandagen och på rallyt (en del är med på båda och en del på bara en aktivitet) och också runt 40 personer på middagarna på fredag och lördag. Missa inte tillfället att träffa trevliga Lotusägare under avspända former, och delta i årsmötet som hålls på Hotell Ekoxen på lördag förmiddag!
De som skickar in anmälan de närmaste två veckorna kan få vänta några dagar på ett bekräftelsemail, eftersom Håkan är på semester i de värmländska skogarna, men ni kan vara lugna, - det finns plats!
De som skickar in anmälan de närmaste två veckorna kan få vänta några dagar på ett bekräftelsemail, eftersom Håkan är på semester i de värmländska skogarna, men ni kan vara lugna, - det finns plats!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Hej
Finns det platser kvar för lördagens ban-åka ? Hur funkar det med att testa radical ?
Mvh
Joachim
Finns det platser kvar för lördagens ban-åka ? Hur funkar det med att testa radical ?
Mvh
Joachim
Hej,
Det finns platser kvar i alla tre grupper, men observera att det är på FREDAG 26/7 som vi kör på Sviestad! På lördag har vi årsmöte på förmiddagen och sedan kör vi ett rally på de vackra östgötavägarna med ett fikauppehåll i Mjölby (många Lotusar att titta på) och målgång på Sjögestad Motell. Det går fortfarande bra att anmäla sig till de olika aktiviteterna, se anmälan på hemsidan!
Och det finns minst en Radical på plats för medåkning eller provkörning!
Det finns platser kvar i alla tre grupper, men observera att det är på FREDAG 26/7 som vi kör på Sviestad! På lördag har vi årsmöte på förmiddagen och sedan kör vi ett rally på de vackra östgötavägarna med ett fikauppehåll i Mjölby (många Lotusar att titta på) och målgång på Sjögestad Motell. Det går fortfarande bra att anmäla sig till de olika aktiviteterna, se anmälan på hemsidan!
Och det finns minst en Radical på plats för medåkning eller provkörning!
Vi är några från Västsverige som kommer åka upp till Linköping på torsdag eftermiddag. Vi kommer att samlas på Mac Donalds parkering i Borås kl 14.00 för gemensam körning. Vi tar RV40 till Huskvarna men sedan svänger vi av på lite mindre vägar via Eksjö och Kisa upp till Linköping. Det är vackra vägar som till stora delar finns med på Ducatiklubbens karta över "körvärda vägar", och även om vi tar det lite lugnt så bör vi kunna vara i Linköping vid femtiden.
Om någon vill haka på så hör av er här på forumet eller per telefon till mig 0708-205091.
Om någon vill haka på så hör av er här på forumet eller per telefon till mig 0708-205091.
Hej
Jag tänkte komma men har broms-problem som jag säkert vill lösa innan, och drar racern på kärra. Bilen är skattad och SBP
Stämmer av onsdag ( packningar kommer från UK måndag/tisdag )
Mvh
Joachim
Jag tänkte komma men har broms-problem som jag säkert vill lösa innan, och drar racern på kärra. Bilen är skattad och SBP
Stämmer av onsdag ( packningar kommer från UK måndag/tisdag )
Mvh
Joachim
Hej Joachim,
Du är välkommen även om du inte anmält dig i förväg. Vi löser det på plats. Hoppas att de nya packningarna löser problemet med de kärvande bromsarna.
Du är välkommen även om du inte anmält dig i förväg. Vi löser det på plats. Hoppas att de nya packningarna löser problemet med de kärvande bromsarna.
Funderar på att komma och åka på fredagen men ligger hemma och är sjuk just nu.
Kan jag komma och åka även om man inte föranmäler sig (om jag hinner bli frisk)?
Kan jag komma och åka även om man inte föranmäler sig (om jag hinner bli frisk)?
2002 Honda SC CC Elise Type 49
Vi kan lösa anmälan på plats eftersom det finns platser kvar.
Jag fick precis ett fel i motorn (lågt oljetryck, har inte alla o-ringar och div som behövs.
Kan man kanske bli återbetalad OM man inte hinner fixa tills imorgon?
MVH Joakim
Kan man kanske bli återbetalad OM man inte hinner fixa tills imorgon?
MVH Joakim
Tack för arr - grymt av er som fixat allt detta
, tyvärr fick jag lite haveri på första passet och lufsade iväg hemåt...
Fick ändå känna på banan, kul och lurig bana:)
Regnet öset ner när jag lämande vid 10-11 tizen men sen 5 mil söderut var det full sommar, hoppas det kom till er sen
Trodde en topp-packning hade gått ( lite paranoid på detta nu efter senaste kämp med motorn..), kokade och sprutade ut vatten över motorn, men väl hemma och första felsökningen verkarde det bara vara påfyllningslocket till kylarvätskan som hängt sig, var inte lätt felsöka på plats med häll-regn över motorn
Blev kanske 60 mil tor för ett kylar-lock..
men tur att det hände innan nästa rejs, nu har jag changs att testa ut ...
Ett tips ; köp ett nytt kylar-lock till era K-serie bilar, billig försäkring
Fick ändå känna på banan, kul och lurig bana:)
Regnet öset ner när jag lämande vid 10-11 tizen men sen 5 mil söderut var det full sommar, hoppas det kom till er sen
Trodde en topp-packning hade gått ( lite paranoid på detta nu efter senaste kämp med motorn..), kokade och sprutade ut vatten över motorn, men väl hemma och första felsökningen verkarde det bara vara påfyllningslocket till kylarvätskan som hängt sig, var inte lätt felsöka på plats med häll-regn över motorn
Blev kanske 60 mil tor för ett kylar-lock..
Ett tips ; köp ett nytt kylar-lock till era K-serie bilar, billig försäkring