Krängningshämmare

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
Staffan
Stamgäst

Krängningshämmare

Post by Staffan »

I senaste nummret att Evo skrev dom att Elisen fick förbättrad väghållning med hjälp av grövre krängningshämmare. Är det någon som har uppgraderat sin Elise med dessa?

Staffan
CAIC
Forumberoende

Post by CAIC »

Jepp,
jag har en styvare ARB som kan justeras i tre olika lägen. Ger mindre krängning och således bättre grepp med framhjulen. Mitt första intryck var dock att bilen understyrde vilket är tvärtom vad som skall ske :shock:

Kompisarna påstår dock att det beror på att jag attackerar 50% snabbare än förut :-D :-D

Men först med sportfjädring tex Nitrons får du full effekt av förändringen. :flag:
Cai, Belgien men svensk
Staffan
Stamgäst

Post by Staffan »

CAIC wrote:Jepp,
jag har en styvare ARB som kan justeras i tre olika lägen. Ger mindre krängning och således bättre grepp med framhjulen. Mitt första intryck var dock att bilen understyrde vilket är tvärtom vad som skall ske :shock:

Kompisarna påstår dock att det beror på att jag attackerar 50% snabbare än förut :-D :-D

Men först med sportfjädring tex Nitrons får du full effekt av förändringen. :flag:
Låter intressant. Jag tror att Öhlins tog kontakt med mig i somras och ville bygga om bilen avseende väghållningen Säkert samma killar som hört av sig till Peter F. Jag ringde dom men dom svarade aldrig så det hela rann ut i sanden. Nu är det höst och man ligger lågt.

Staffan
Guest

Post by Guest »

Staffan wrote:Säkert samma killar som hört av sig till Peter F.
Med tanke på hur de var mot mig och vad de krävde så är det inget jag kan rekommendera.
Post Reply