Jag hade en riktigt fin röd/beige Esprit Turbo SE i mitten på 1990-talet och sen blev det en röd V8 av årsmodell 1996 där jag tyvärr fick ett motorhaveri (som berodde på de kända motorproblemen med de tidiga V8-modellerna). Maskinskadeförsäkringen täckte merparten av kostnaderna (har för mig att det landade på 110-120 ksek!
Har varit nära att slå till på lite olika modeller sen 2009 men har inte blivit av eller känts perfekt.
Nu såg jag att det är en vit/röd Esprit Turbo SE 1990 som är till salu hos Ücars i Eslöv och det var just Ücars som köpte min första Esprit Turbo SE 90:a av mig någon gång 1995 eller 1996.
(http://access.bytbil.com/ucars/Access/H ... /8vhwiksg/)
Den som är till salu nu har regnr OJL918 och verkar bara haft 2 privatägare sen första registreringen 1990. Jag minns att när jag skulle köpa min första Esprit Turbo SE så var jag och träffade (den numera bortgångne) Bo Sehlberg för att få en provtur i hans vit/röda som då var till salu. Bilen verkar ha sedan sålts till någon återförsäljare runt 2001-2002 för att sedan hamna hos en privatperson i Eslöv från 2002 och ända fram till nu 2014 då den uppenbarligen köpts in av Ucar.
EDIT: Rättelse! Denna med regnr OJL918 har INTE ägts av Bo, hans bil är i Wickenbergs ägo sen många år. (Borde jag ju kommit ihåg eftersom jag såg bilen hemma hos Lasse W! Sorry Lasse! Pinsamt dåligt minne jag har...
Jag är väldigt sugen på denna bil och villa höra om några av er forummedlemmar har någon mer historik om bilen (senaste ägaren, skick, skadehistorik) än vad jag lyckats få fram via Bilregistret och CarFax?
/CrazyFin
f.d. Lotus-ägare och klubbmedlem, snart kanske igen...