Byte till OE bussningar
Byte till OE bussningar
Jag har ledsnat på mina knirkande nylonbussningar (som dessutom börjar ta slut) och planerar att byta tillbaka till orginalbussningar. Jag tar gärna emot tips hur man lättast drar fast bultarna efter bytet. Det ska ju göras med "önskebenen" i rätt position och jag funderar på hur och var man bäst mäter det. Hittills har jag funderat på att sänka chassit till "rätt" nivå över garagegolvet och sedan sänka och mäta avståndet golv-stötdämparfäste eller liknande. Jag har iofs två garagedomkrafter så det går säkert. Men finns det något annat (kanske smartare) sätt?
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Re: Byte till OE bussningar
....eller är det någon som vill försöka övertyga mig om någon annan bussning. Finns ju alternativ.....
Göran Forslund
-
Tommy Karlsson
- Stamgäst
Göran
Jag har kört en säsong med en variant av lagerbussning och hårdeloxerad aluminiumaxel, det funkar bra ingen parasiteffekt på fjäderrörelsen.
du kan köpa ett färdigt kitt av mig, jag har även camberschims om du behöver det.
MVH Tommy
0708121651
Jag har kört en säsong med en variant av lagerbussning och hårdeloxerad aluminiumaxel, det funkar bra ingen parasiteffekt på fjäderrörelsen.
du kan köpa ett färdigt kitt av mig, jag har även camberschims om du behöver det.
MVH Tommy
0708121651
Jag har Elise Shop länklager kit. Mycket enkelt att montera och fungerar super bra.
http://www.elise-shop.com/eliseshopcom- ... 02559.html
2002 Honda SC CC Elise Type 49
Intressant! Jag har kollat på alla alternativ hos Elise Shop och Elise Parts (köpte mina nylonbussningar från Elise Parts).Jacob wrote:Jag har Elise Shop länklager kit. Mycket enkelt att montera och fungerar super bra.
Prestandamässigt fanns inget att klaga på (om jag nu är kapabel att bedöma det?) men de är väldigt "knirk- och knarkiga". Därför är jag väldigt nyfiken på hur dina fungerar i det avseendet. Borde ju vara helt tysta, eller..????
En fördel med "icke-gummi" är ju att de är lättare att montera....
Göran Forslund
Länklagerna är helt tysta. En annan fördel är att det är standardlager som man kan köpa från vilken lagerleverantör som helst om något lager skulle bli dåligt.
2002 Honda SC CC Elise Type 49
Ok, då blir det så'naJacob wrote:Länklagerna är helt tysta. En annan fördel är att det är standardlager som man kan köpa från vilken lagerleverantör som helst om något lager skulle bli dåligt.
Tack!
Göran Forslund