Om mappning av VVC via Rover ECU

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
Post Reply
Josen
Forumveteran

Om mappning av VVC via Rover ECU

Post by Josen »

Hej

Gör lite reklam för en lösning att få mera tryck in en VVC snurra (K-serie).
Har med en kille (Mark) i UK testat ut en mappning av Rover ECU som ger klart bättre ryck jämfört med Lotus ECU. Pris för färdig ECU ligger på 300-400 Euro direkt från Mark. Vet inte om han satt pris än fullt ut.

Jag har varit mycket nöjd med effekt lyftet och även flyttat mitt varvtalsstopp till 7450 rpm som mycket funkat bra.
Det är lite pyssel med att fixa en MAP signal och få till lösning så hastighet och kyl-temp visas. Men tror Mark har gjort ett schema för detta nu.
Själv har jag inte brytt mig om hastighet när jag kör på bana och installerade ett extra kylinstrument

Mark mappade en snygg std UK lotus i helgen se bilder ( ger bra lyft vid 3000 rpm) , ger mera om man har bättre avgas och insug.
Mark kommer go public snart. Om man är intresserad kan jag vidarebefordra kontakt till Mark Jämfört med ett Emerald så är detta 1/2 pris och bara att plugga in och köra med fullt stöd för felkoder och stabil OEM lösning.
Mvh

Joachim
Elise_ZandF.jpg
Elise_ZandF.jpg (88.78 KiB) Viewed 6498 times
Last edited by Josen on Mon 24 Nov, 2014 13:50, edited 1 time in total.
Joachim Osbeck
S2 111s 2002 ( rejsa tråd )
SPVM Roadsport B -> 2011 1:a, 2012 2:a, 2013 1:a
Josen
Forumveteran

Re: Om mappning av VVC via Rover ECU

Post by Josen »

Elise_Map1.jpg
Elise_Map2.jpg
Joachim Osbeck
Christopher Zell
Forumberoende

Post by Christopher Zell »

Du glömde den viktigaste anledningen till att byta till denna ECU, det smäller och poppar!

Fick testa Josens ECU i min bil med EP grenrör, EP ljuddämpare och EP race cat, portad topp och Hurricane insug.
Ljudet blev ännu ett snäpp mulligare och det smällde och poppade friskt. Sen är det ingen nackdel att man faktiskt kunde känna skillnaden i accelerationen, bilen blev ännu ett strå vassare.

Har mailat lite med Mark och väntar på att få se den färdiga lösningen med koppling till Stacken.

Gällande ODB avläsning så klarade inte min ebay blåtandsmojäng av att koppla upp Rover ECUn mot min telefon men däremot funkar detta med Lotus ECUn vanligtvis.
Funkar säkert bra med en annan ODB läsare. :steer:
Elise S2 Type 25 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
Josen
Forumveteran

Post by Josen »

Nu finns det en web-sida för lite mera detaljer  :up:

http://www.kmaps.co.uk
Joachim Osbeck